וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תגובה לפשע באום אל-חיראן": האקרים פלסטינים פרצו לעשרות אתרים

הזרוע הצבאית של החזית העממית, גדודי "אבו עלי אל מוסטאפא", פרצה לעשרות אתרים ישראלים, בהם של תיכון חדש בהרצליה ושל מרכז המרצים, כחלק ממבצע שכונה "חץ נוקב". "בתגובה לפשעים הנמשכים של הציונים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד האתרים שנפרצו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזרוע הצבאית של החזית העממית, המכונה "גדודי אבו עלי מוסטאפא", הודיעה היום (שבת) כי פרצה לעשרות אתרי אינטרנט ישראליים – כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "סמא". במסגרת המבצע, המכונה בידי החזית העממית "חץ נוקב", נפרצו, בין היתר, אתר תיכון חדש בהרצליה ואתר "מרכז המרצים לישראל".

לדברי הארגון, המבצע הוא "ניצחון על האבטחה הביטחונית הישראלית". ברבים מן האתרים שנפרצו, ניתן לראות את הכיתוב "מוות לציוני" מתנוסס על דף הבית, יחד עם סרטון של ריאיון עם ג'ורג' חבש מ-1979, אחד ממייסדי החזית העממית. בהודעה שפרסם הארגון, כתב כי המתקפה נערכה "בתגובה לפשעים הנמשכים של הציונים נגד תושבי ירושלים, הגדה, והריסות הבתים באום אל-חיראן".

השבוע אירעו עימותים אלימים בין כוחות הביטחון ותושבי הכפר אום אל-חיראן שבפזורה הבדואית, במסגרת הריסת בתים בכפר. בעימותים נדרס למוות השוטר ארז לוי, ונורה למוות הדורס, תושב היישוב, יעקוב אבו אל-קיעאן.

עוד בוואלה! NEWS:
התשובה הישראלית נגד נשק להשמדה המונית: מערכת החץ החדשה
כך מצילה ישראל את שלטון חמאס
צה"ל על המזל"ט שהתרסק בשטח לבנון: "לא הכיל מידע רגיש"

חמושים פלסטינים מהחזית העממית לשחרור פלסטין בהפגנה צבאית בעזה. רויטרס
הפגנה של החזית העממית ברצועת עזה/רויטרס

מתקפות הסייבר נגד גופים ישראליים, ציבוריים או פרטיים, מתגבשות לכדי איום ממשי על הביטחון בשנים האחרונות. יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב בחברת החשמל, סיפר בנובמבר האחרון לוואלה! TECH כי החברה "מתמודדת מול עשרות אלפי אירועי רשת מדי יום".

לדבריו, "המצב רק הולך ומחמיר ורמת החשיפה שלנו הולכת וגדלה כל הזמן. למרות האמצעים שאנחנו משקיעים, הפערים גדלים ולא מצטמצמים. השכל הישר אומר למנוע מצב שבו האקרים יכנסו למערכת, כדי שלא יצטרכו להתמודד עם בעיות, אבל כל אמצעי שאתה משקיע לא מבטיח מצב בו האקרים לא יחדרו".

לפי שנק, אין דרך להבטיח הגנה הרמטית מפני האקרים. עם זאת, הוא מציין כי חשוב לפתח את מערך ההגנה מפני מתקפות ברשת כדי להתמודד עם התופעה. " כל אמצעי שאתה משקיע לא מבטיח הגנה מפני האקרים אבל חשוב לפתח את הצורה בה מתמודדים עם מתקפות ואיך מתנהגים במתקפה", אמר. "אגיד דבר פשוט, תשתיות קריטיות בעולם, בהן חברת החשמל בישראל, הן יעד לתקיפה ולכן אי-אפשר להתייחס להתקפות בתור מקרים בודדים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully