וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרגדיה קשה": אם ושלושת ילדיה נספו בשריפה בעין נקובא

21.1.2017 / 17:05

מחקירה ראשונית עולה כי השריפה בכפר שליד ירושלים, שבה נספו אם ושלושת ילדיה, החלה בהתלקחות מזרוני הילדים שהיו סמוכים לתנור ספירלה. אב ההרוגה: "אף פעם לא ראיתי משהו כזה. זה קשה מאוד, אנחנו מנסים להתמודד"

צילום: יותם רונן ודוברות מד"א

השריפה שגבתה הבוקר (שבת) את חייהם של אם ושלושת ילדיה הקטנים בכפר עין נקובא שליד ירושלים, נגרמה בגלל תנור ספירלה שהביא להתלקחות מזרוני הילדים - כך עולה מחקירה ראשונית של צוות החקירה המיוחד בפיקודו של טפסר רן שלף. השריפה ככל הנראה החלה בעקבות הצמדת תנור בעל קרינת חום ישירה למיטת קומותיים, שעליה ישנו חלק מהילדים. כתוצאה מכך, המזרנים שהיו סמוכים לתנור התלקחו.

השריפה הכתה בהלם את הכפר ואת המשפחה, שעדיין מנסים לעכל את גודל האסון. "זו טרגדיה קשה. משפחה, אמא עם שלושה ילדים, זה משהו שלא ראיתי בחיים שלי, זה קשה מאוד", סיפר לוואלה! NEWS הבוקר דיב ג'אבר, שאיבד את בתו ושלושת נכדיו בשריפה.

מחקירת השריפה עולה כי הדליקה, שבה נספו נדיה ג'דיה ג'אבר בת ה-36 ושלושת ילדיה – טלה בת התשע, שיהאב בן החמש ועבד אל-רחמן בן הארבע – נגרמה כתוצאה מהתלקחות של תנור חימום בבית המשפחה. "אנחנו מתמודדים עם זה ומקווים שיהיה יותר טוב, ושיעבור בשקט", המשיך ג'אבר לספר. "לנדיה היו עוד שני בנים מאב אחר. אחד מהם, בן 15, רצה לבוא לבקר אותה. הוא היה חולה אז אמרתי לא שלא ילך, ובנס הוא נשאר בחיים".

עוד בוואלה! NEWS:
פגע וברח בעוטף עזה: גבר בן 30 נהרג מדריסת טרקטור
הנהגים הראשונים שחצו את מנהרת הראל מרוצים: "היה שווה את הסבל"
אם שכולה לנשיאת העליון: "רוצים דור המשך לשקד, זה היה כל חלומו"

שלושת ילדי משפחת ג'אבר שנספו בשריפה בעין נקובא, 21 בינואר 2017. פייסבוק, אתר רשמי
טלה, שיהאב ועבד אל-רחמן/אתר רשמי, פייסבוק

לדבריו של ג'אבר, נדיה, אם המשפחה, עבדה כדי לטפל בילדיה בגפה. שני ילדיה הבוגרים יותר לא גרו עמה ועם שלושת ילדיה הקטנים. "הילדים היו בבית ספר, כולם היו דואגים להם. היא הייתה מפרנסת המשפחה, עבדה כדי להביא הביתה חלב, לחם", אמר אביה של נדיה.

השריפה בעין נקובא פרצה לפנות בוקר, וחובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותם של הארבעה בזירה. "מדובר באירוע קשה ומזעזע. כשהגענו למקום ראינו בית פרטי אפוף עשן. כוחות הכיבוי שפעלו במקום חילצו אלינו ארבעה נפגעים, אישה בת 36 ושלושה ילדים", סיפרו פרמדיק וחובש בכיר במד"א ישראל וינגרטן ובועז אלינסון. "הם היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק, כשהם מכוסים פיח, הענקנו להם טיפול רפואי בשטח וביצענו פעולות החייאה, לאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותם", הוסיפו.

חובש רפואת חרום במד"א אבי ברהום, המתגורר בכפר הסמוך והגיע מהבית, סיפר: "זה קשה מאוד לראות איך מוציאים אלינו מתוך הבית אפוף העשן שלושה ילדים קטנים ואישה, אחד אחרי השני, כשהם ללא סימני חיים".

(עדכון ראשון: 11:12)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אם ושלושת ילדיה נהרגו בשריפה בביתם בעין נקובא ליד ירושלים, 21 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"זה משהו שלא ראיתי בחיים שלי". הבית השרוף בעין נקובא, היום/נועם מושקוביץ
אם ושלושת ילדיה נהרגו בשריפה בביתם בעין נקובא ליד ירושלים, 21 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
דלת הבית השרוף בעין נקובא/נועם מושקוביץ
אם ושלושת ילדיה נהרגו בשריפה בביתם בעין נקובא ליד ירושלים, 21 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"מקרה קשה ומזעזע". בית המשפחה בעין נקובא, היום/נועם מושקוביץ
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully