וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם שכולה לנשיאת העליון: "רוצים דור המשך לשקד, זה היה כל חלומו"

19.1.2017 / 22:02

שקד מאירי נהרג ב-2004 בתאונת אימונים ברמת הגולן. כעת מבקשת אמו מנשיאת העליון לקיים דיון מחודש בזכות השימוש בזרעו של אדם מת. "הוא חלם, דיבר ורצה ילדים. אם היה גוסס היו שואלים אותנו ההורים אם לתרום את איבריו", כתבה

סיפור בדקה- אישה איבדה 12עוברים קפואים. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
"מאבק חיינו". הפריית מבחנה/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

"אנו נאבקים בשמו של שקד, ליצירת דור ההמשך" – כך כתבה בדף הפייסבוק שלה הדרת מאירי, אם שכולה מחולון, שאיבדה לפני כ-12 שנה את בנה. שקד מאירי נהרג ב-2004 בתאונת אימונים ברמת הגולן. כעת פונה אמו לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, בבקשה שתשקול מחדש לקיים דיון בנושא הותרת צאצאים ותכיר בזכותם של סבים וסבתות כזכות חוקתית לצאצאים מזרעי יקיריהם שנפלו במערכות ישראל.

"במהלך השנים האחרונות אנו מנהלים את מאבק חיינו: הזכות להיות סבא וסבתא", כתבה מאירי. "בעזרתכם אני פונה אל נשיאת בית המשפט העליון, לדון בעניינינו, שהוא גם עניין שלכם ושל כל בית ובית בישראל. עניין ציבורי. אנו נאבקים בשמו של שקד, ליצירת דור ההמשך. זה היה כל חלומו. זוהי הזכות והחובה של כל ההורים השכולים בעבר, בהווה ובעתיד".

עוד בוואלה! NEWS:
משפט אזריה: הפרקליטות תבקש שלוש עד חמש שנות מאסר
סערת הקבורה של החייל: "סלבה שירת כמו כולם, אז מדוע לא נקבר כמו כולם?"
פרקליט המדינה על חקירות נתניהו: "הלחצים על המערכת לא יעזרו"

הדרת מאירי אם שכולה , 2017. באדיבות המשפחה
הדרת מאירי ובן זוגה/באדיבות המשפחה
השופטת מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון. כנס לציון 20 שנה לסניגוריה הציבורית. תל אביב 7 ביוני 2016. יותם רונן
תקיים דיון מחודש?נשיאת בית המשפט העליון, נאור/יותם רונן

מאירי גוללה את סיפור חייה, והתייחסה גם לאירועים שהובילו אותה ואת בני משפחתה לצאת למאבק על זרעו של בנה המנוח, שהיה הבכור מבין שישה ילדים. "ילדתי ארבעה ילדים ואימצנו שני ילדים, בננו הצעיר עומד להתגייס. האם בטרם יעלה על המדים שוב תעלה השאלה אם להקפיא זרע ולכתוב צוואה ביולוגית?", כתבה.

לדבריה, "זו שאלה שעולה אצל חיילים בסדיר ובמילואים. מדינת ישראל היא מדינה שבה חיינו סובבים סביב מלחמות, שכול והגנה, היא אחת המדינות המתקדמות בעולם, בה המוסריות היא אחת מאבני היסוד. המדינה, בראשות נשיאת בית המשפט העליון וההרכב הנרחב של השופטים, צריכה להתחבט ולעסוק, וכעת זה הזמן, למי יש את הזכות המוסרית הראשונית".

בחודש שעבר פסק בית המשפט העליון בהרכב מורחב של חמישה שופטים כי הזכות להשתמש בזרעו של אדם מת שמורה לאלמנתו בלבד, אם זה רצונה המפורש. מאירי ציינה לטובה את השופט חנן מלצר שהתנגד לדעת הרוב ופסק לטובת ההורים השכולים. בהחלטתו קבע כי "המדע מקדים לא אחת את עולם המשפט".

לטענתה, אילו בנה היה גוסס, "אז כבר היו שואלים אותנו ההורים האם לתרום את איבריו או לנתק ממכונת הנשמה. זה החוק בישראל. אך מדוע כשמדובר בזרע לא?". בסיום העלתה שוב את צוואתו של בנה לפני שנפל. "שקד חלם, דיבר ורצה ילדים, ובצאתו למילואים שמהם לא חזר, כתב: 'אם יקרה לי משהו אני מוריש להורי ולאשתי, חצי בחצי'".

"בישראל ישנו פרדוקס בעוד הורים שכולים אשר בנם החייל נפל בקרוב וטרם נישא לבחירת ליבו, זכאיים לקבל את הזרע של יקירם, בעוד שלחללים אשרו נישאו, ההחלטה נמצאת בידי אלמנתם", אמרה מאירי לוואלה! NEWS. "אלמנתו של שקד לקחה את הזרע שלו אך בחרה שלא להשתמש בו, ובחרה להקים חיים חדשים, בעוד אנחנו רוצים את הזרע כדי להמשיך את מורשתו של שקד יקירנו. אנו מצפים שבית המשפט יתחשב בהורים השכולים וייתן להם את האפשרות להמשיך את מורשתם של יקירם שנפלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully