וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אופנוענים למען טראמפ" מבטיחים: "אם אנרכיסטים ישתוללו בהשבעה - נגיב"

20.1.2017 / 11:30

לצד מאות האלפים שצפויים למחות בוושינגטון נגד הנשיא הנבחר שיושבע לתפקידו, יגיעו אלפי אופנוענים התומכים בטראמפ "שלא צופים בעיות", לדבריהם. "ההשבעה הזו שייכת לגיבורים שלא שמעו עליהם", אמר מייסד הארגון בריאיון לוואלה! NEWS

צילום: עמרי נחמיאס

שקט מתוח שורר ברחובות וושינגטון הבירה ערב השבעתו (שישי) של דונלד טראמפ לנשיא ה-45 של ארצות הברית. לפי הערכות כוחות המשטרה, כ-28 אלף שוטרים ואנשי ביטחון נפרסו ביממה האחרונה ברחובות העיר. יש להם כמה משימות בו זמנית: לאבטח את טקס ההשבעה של טראמפ, ובמקביל להפריד בין מאות אלפי אזרחים שיגיעו לבירה כדי להפגין בעד ונגד הנשיא הנכנס.

כ-900 אלף בני אדם צפויים להגיע ל"נשיונל מול", השדרה המרכזית בעיר, שם ייערך טקס ההשבעה. עוד כ-8,000 איש ייצגו את 50 המדינות ויצעדו במצעד החגיגי בשדרות פנסילבניה. במקביל לכל אותם חוגגים צפויה להגיע קבוצה נוספת, שתכלול על פי הערכות גם היא מאות אלפי בני אדם, להשתתף בצעדת הנשים שתתקיים מחר, ב-21 בינואר, במחאה נגד טראמפ.

כ-90 קבוצות שונות קיבלו אישור להפגין. מהפגנות בעד לגליזציה, שבמהלכן יחולקו ברחובות העיר אלפי ג'וינטים בחינם, דרך קבוצה המתכננת צעדה לבית הלבן הבוקר תחת הכותרת: "טראמפ המיליארדר הסקסיסט והגזען", ועד להפגנת הנשים, שהיא המאורגנת מכולן. במקביל לכל אלה, נתלו ברחובות העיר כרזות הקוראות "לשבש את 20 בינואר", וקיימת האפשרות שגם קבוצות שלא קיבלו היתר להפגין ינסו להפריע למהלך התקין של האירועים. עלות מבצע האבטחה המורכב הזה, נאמד בסכום אסטרונומי של מאה מיליון דולרים.

עידן טראמפ - סיקור מיוחד | כל הכתבות בוואלה! NEWS
טראמפ ערב ההשבעה: "נהפוך את אמריקה לגדולה שוב עבור כולם"
עוד בטרם נכנס לתפקיד: הלגיטימיות של טראמפ כנשיא מוטלת בספק
טראמפ נגד טראמפ: השחקן שמרגיז את הנשיא הנבחר ישתתף בעצרת נגדו

חבר בקבוצת רוכבי אופנועים למען טראמפ ששמה לה למטרה לגרום לדונלד טראמפ להיבחר, 19 בינואר 2017. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
"באנו לחגוג את חילופי השלטון. זו עצרת ניצחון". קוקס/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס

הקבוצה המזוהה ביותר עם הנשיא הנכנס היא "אופנוענים למען טראמפ". אנשי הקבוצה מונים מאות אלפים, אולם הם קיבלו אישור להפגנת תמיכה של 5,000 משתתפים. בראש הקבוצה עומד כריס קוקס מקרוליינה הדרומית, שנחשב למקורב מאוד לטראמפ ונמצא איתו בקשר רציף.

בריאיון לוואלה! NEWS הוא הבהיר כי קבוצת האופנוענים לא צפויה להיתקל באופן יזום בצעדת הנשים. "בשבת לא נלך לעצרת הנשים, נהיה פה בעצרת אופנוענים למען ישו. נתחיל בשעה 11:00, יהיה פה כומר מלואיזיאנה שידבר על יחסי הגזעים בארצות הברית. אחר כך יהיה אירוע הוקרה לוותיקי הצבא ולאחר מכן נשים שילדיהן נרצחו בידי מהגרים לא חוקיים".

בכמה ראיונות השבוע הוא הבהיר כי אלפי האופנוענים עומדים בהיכון להקים "חומה מבשר" בין המפגינים נגד טראמפ ובין הקהל וכוחות המשטרה, אבל בריאיון אתמול הוא ניסה להוריד את גובה הלהבות, והעריך כי הכול יעבור בשלום. "ניצחנו. באנו הנה לחגוג את חילופי השלטון, זו עצרת ניצחון. אני לא צופה בעיות. יש פה נוכחות גדולה של משטרה, הם למדו לקחים מאירועים קודמים. אני בטוח שנראה פה חילופי שלטון שלווים. הם נוקטים אמצעי בטיחות. העולם צופה. אנחנו צריכים להראות שאמריקה בשליטה", אמר. עם זאת הוא הבהיר כי "אם יהיו פה אנרכיסטים ששוברים מחסומים, נשים שחוטפות ביצים לפנים, בהחלט תהיה תגובה מצד האופנוענים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חגיגות בוושינגטון הבירה לקראת השבעת נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, 20 בינואר 2017. רויטרס
תומך נלהב של טראמפ נוסע ברחובות הבירה ערב ההשבעה, אמש/רויטרס

קוקס אמר שהוא לוקח בחשבון את האפשרות כי "אולי יהיו כיסי התנגדות", אבל העיר בהומור: "אנחנו אף פעם לא נתקלנו במפגינים בעצרת שלנו. מעניין למה". כשהוא נשאל מדוע ארצות הברית כל כך מפולגת כיום, השיב: "היו לנו שמונה שנים תחת אובמה להתאמן. הגזענות היא במספרים הכי גבוהים אי פעם לנוכח הדברים שיוצאים מהפה של כמה מהליברלים.

"זה לא מטריד אותי אם הם יגיעו הנה ויצעקו, זה רק מחליש אותם. אני אדאג כשהם יתחילו להתנהג כמו מבוגרים. כי אז ורק אז אנשים יתחילו לקחת אותם ברצינות. כרגע המסר שלהם הוא רק שנאה". על צעדת הנשים אמר כי "הרבה נשים שיצעדו, אלו הן אותן נשים שיצביעו לטראמפ בעוד ארבע שנים".

"ההשבעה הזו היא עבור הגיבורים שלא שמעו עליהם"

אמנים רבים סירבו להופיע בטקס ההשבעה או ביטלו את השתתפותם, אבל קוקס לא מתרגש. "אני שמח על כך", אמר, "הקמפיין הזה וההשבעה הזו היא על הגיבורים שלא שמעו עליהם, על האדם העובד. האנשים שחוזרים הביתה מהעבודה ומנקים מתחת לציפורניים ומאחורי האוזניים, לא על השמות הגדולים מהוליווד, העשירים והאליטות. אז אני שמח שהם לא באים. זה אומר יותר כרטיסים לאנשים העובדים".

חגיגות בוושינגטון הבירה לקראת השבעת נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, 20 בינואר 2017. רויטרס
"הטבע המוחצן שלו גרם לי לתמוך בו". טראמפ ורעיית מלניה, באנדרטת לינקולן אמש/רויטרס

הוא סיפר כי הקים את הארגון ביולי 2015, ממש שבועות אחרי תחילת הקמפיין של טראמפ. "זה הטבע המוחצן שלו שגרם לי לעמוד מאחוריו. כמו טראמפ גם האופנוענים הם מוחצנים, וזה מתאים", הסביר. לדבריו, "הארגון הוקם עם מטרה אחת ויחידה: לעזור לטראמפ להיבחר לנשיא. אנחנו רוצים מנהיג ומפקד עליון שיילחם באסלאם הקיצוני. אנחנו מתנגדים להגירה לא חוקית. לרצות להקים חומה זה לא הופך אתנו לגזענים אלא לפטריוטים, ומעל כל זה – לעמוד מאחורי ותיקי הצבא".

לדברי קוקס, הוא אינו נוהג לשוחח עם תקשורת זרה, "אבל ישראל זה משהו אחר". הוא הוסיף כי הוא מקווה שבזמן ממשל טראמפ יחול שיפור ביחסים עם ישראל. "אנחנו מקווים שנוכל לפצות על כמה מן העלבונות שהטיח בכם הממשל הקודם". ארבע פעמים ביקר קוקס בישראל, בין היתר במהלך מבצע "צוק איתן". "הייתי בשדרות, שמנו שם בטונדות במקומות שבהם כיפת ברזל לא יכולה להגן מפני קסאמים", סיפר. גם בתחילת שנות ה-2000 הגיע לישראל, אחרי נפילת קטיושות על יישובי הצפון. "פגשתי חיילי צה"ל. אבי ואני הבאנו להם מאות פיצות".

קוקס סיפר גם על הציפיות שלו ממאה הימים הראשונים של ממשל טראמפ, וגילה כי שוחח איתו השבוע בטלפון. "אנחנו רוצים שיביא עבודות לאמריקה, שיבטל את 'אובמה-קר', צריך להתחיל להיאבק בשביל המדינה שלנו ולהפסיק להיות המלון של העולם. לבסס הליך בדיקה לפליטים מסוריה שלא יהיו פה פצצות מהלכות בינינו. יש לנו הרבה מה לעשות".

כמו כל ארגון שצובר תשומת לב ופופולריות, גם לארגון של קוקס קמו מתחרים וחקיינים שמשתמשים באותו השם. "אתם יכולים להסתכל בפייסבוק, היינו שם מההתחלה. הקבוצות האחרות לא עשו כלום, הם מקנאים. הם רוצים למשוך תשומת לב ואולי לנסות ככה לגייס כספים", אמר. "אני לא מקדיש לכך תשומת לב. אנשים חכמים מספיק כדי להבין מי אנחנו. אנחנו היחידים המזוהים על ידי טראמפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully