וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר ההטרדות מיניות כלפי סטודנטים עולה – אך היקף התלונות בירידה חדה

18.1.2017 / 16:30

ממצאי סקר ענק שנערך בקרב אלפי סטודנטים מצביעים על עלייה בהטרדות מצד מרצים, סטודנטים או אנשי סגל. מבין אלה שדיווחו על המקרים, 39% העידו כי תלונתם לא טופלה כראוי או טויחה. "כמות הפניות המזערית – חוסר אמון במערכת"

פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
"תת-דיווח". סטודנטים באוניברסיטת תל אביב. למצולמים אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

בשנה האחרונה עלה שיעור ההטרדות המיניות כלפי סטודנטים וסטודנטיות באקדמיה – כך עולה מסקר שהזמינה התאחדות הסטודנטים. הסקר מצביע גם על ירידה מדאיגה בשיעור הסטודנטים שדיווחו או התלוננו לממונים על מניעת הטרדות מיניות במכללות ובאוניברסיטאות על המקרים.

הסקר, שנערך לאחרונה על ידי מכון המחקר והייעוץ "מאגר מוחות", כלל 11 אלף סטודנטים, שנשאלו על תרחישים שונים המהווים הטרדה מינית בידי מרצים, מתרגלים, סטודנטים או אנשי סגל מנהליים. כך למשל, לשאלה "האם שמעת הערות בעלות גוון מיני שהתייחסו לגופך או התנהגותך בניגוד לרצונך?" ענו בחיוב 4% מהנשאלים. מדובר בעלייה מסקר דומה שנערך ב-2015 ובו השיבו בחיוב על השאלה 2.9%.

לשאלה "האם מישהו נגע, חיבק או ליטף חלקים אינטימיים של גופך ללא הסכמתך?", ענו בחיוב 0.8% - נתון שהוכפל מהשנה שעברה. 0.7% דיווחו כי מישהו ניסה ליצור עמם קשר אינטימי חרף סירובם, וסטודנטים בשיעור זהה העידו כי סטודנט או איש סגל צבט או התחכך בגופם בניגוד לרצונם. 0.3% סיפרו כי הוצע להם יחס מועדף בתמורה ליחסים מיניים, ואותה כמות של סטודנטים העידו כי איימו עליהם שיזיקו להם אם לא יסכימו ליחסים מיניים. 0.4% סיפרו על התנכלות משום שסירבו לפניות מיניות.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח הכנסת: רק 4% מהתלונות על הטרדות מיניות באקדמיה הועברו למשטרה
פרסום ראשון: אלו ה"יצירות המזרחיות" שיתווספו ללימודי הספרות
עשרות בשנה: עלייה חדה בתלונות על הטרדות מיניות בטכניון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד העלייה על פי הסקר בהטרדות המיניות, עולה ירידה משנת 2015 בפניות ובתלונות לממונים במוסדות הלימודים. למעשה, 12% בלבד מהסטודנטים אמרו כי פנו לאחראים על הנושא במוסדות שבהם לומדים, לאחר שחוו הטרדה מינית. זאת, לעומת 15% בשנה שעברה.

לגבי הטיפול בתלונות עצמן, 38% מהנפגעים סיפרו כי תלונתם טופלה כראוי – ירידה של 7% מהשנה שעברה. במקביל, 26% השיבו כי אינה טופלה כראוי, עלייה של 11%. 13% העידו כי פנייתם טויחה ו-4% אמרו כי סבלו מהתנכלות לאחר שהתלוננו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
12% בלבד דיווחו על מקרי ההטרדות. סטודנטים באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

"ברור לנו שהנתונים המדווחים כאן, כמו גם בדיווחי המוסדות, מצביעים על מציאות של תת-דיווח", אמר רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות. לדבריו, "כמות הפניות המזערית משקפת מצב שבו סטודנטיות וסטודנטים נמנעים מלדווח על מקרים קשים, בגלל חוסר אמון במערכת".

לדבריו, "לכן, אנחנו בהתאחדות מקימים פורום ייעודי לטיפול בנושא מהיסוד, ומזמינים את כל מי שחפץ בשינוי המציאות הבלתי מקובלת הזו להצטרף. נכון לעכשיו יש נציגות יפה של יותר מ-20 מוסדות. הגיע הזמן שנתייחס לנושא במלוא תשומת הלב ונפעל לשינוי התרבות כולה, בכדי שהמקרה הבא לא יישנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully