וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות בשנה: עלייה חדה בתלונות על הטרדות מיניות בטכניון

13.1.2017 / 11:27

מדיווח שהגישה הנציבה למניעת הטרדות מיניות במוסד והגיעה לידי וואלה! NEWS, מספר התלונות במוסד החיפאי היוקרתי עלה בכ-40% בשנה. ברוב המקרים הנפגעים היו סטודנטיות וסטודנטים. איש סגל פוטר לאחר שהמקרה בעניינו הגיע לבית משפט. "הרבה מקרים לא מדווחים"

פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
"המאמץ יוגבר בשנים הבאות". למצולמים אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

24 תלונות על הטרדות מיניות התקבלו בשנת הלימודים האחרונה אצל הנציבה למניעת הטרדות מיניות בטכניון שבחיפה - כך עולה מהדיווח שהגישה הנציבה השבוע והגיע לידי וואלה! NEWS. מדובר בעלייה של 40% בשיעור התלונות, לאחר בשנת הלימודים תשע"ה הוגשו 17 פניות.

במהלך 2013 התקבלו 15 פניות, וב-2012 עשר פניות על הטרדה מינית. כך, הפך הטכניון למוסד השני בארץ בכמות התלונות ונמצא לאחר האוניברסיטה העברית בירושלים, שם התקבלו השנה 38 תלונות.

כמעט 70% מהנפגעים היו סטודנטיות וסטודנטים, והשאר אנשי סגל או עובדים בטכניון. ארבע מהתלונות השנה הוגשו על ידי גברים. עוד עולה מהדוח כי עניינן של מחצית מהתלונות היה יצירת סביבה מטרידה, וברבע מהן התקיימו יחסי מרות. כמו כן, ארבע תלונות התקבלו על הטרדה מינית מילולית, בעקבותיהן הורחק סטודנט אחד מהמעונות, ואחר עזב בעצמו את הלימודים. במקרה נוסף ננזף המטריד ובתלונה הרביעית הטיפול טרם הסתיים.

עוד בוואלה! NEWS:
החיילת שנפצעה בפיגוע בירושלים שבה להכרה: "סיפרו לה מה קרה"
נעצרה אחרי שהפגינה מול מעון רה"מ - ונאזקה לכיסא כל הלילה
בעקבות החלטת אונסק"ו על ירושלים: הופסקה הפעילות מול הארגון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארבע תלונות נוספות הוגשו השנה בגין מעשים מגונים בין כותלי המוסד, ואחת מהן הועברה לטיפול המשטרה. באחד מהמקרים, הורחק המטריד מהקמפוס לאחר תביעה בבית הדין המשמעתי, ועובד פוטר לאחר שהתלונה נגדו הגיעה לבית משפט השלום.

"מספר הפונים עלה ב-40% מהשנה הקודמת והוא גבוה יחסית למוסדות אחרים להשכלה גבוהה", כתבה הנציבה למניעת הטרדות מיניות בטכניון, פרופ' נעמי כרמון. "ככל הנראה, למרות המאמץ האינטנסיבי והנמשך, עדיין מתרחשים בטכניון לא מעט מקרים של הטרדה מינית שאינם מדווחים לנציבות. לפיכך, המאמץ יוגבר בשנים הבאות".

לפני כשבועיים, נחשפו בוואלה! NEWS נתוני התלונות על הטרדות מיניות באקדמיה בישראל במהלך תשע"ו. בתוך כך, התברר כי באותה שנה סיימו את עבודתם במוסדות ברחבי הארץ 11 חברי סגל אקדמי בשל תלונות נגדם. עם הגשתו הדוח מהטכניון, המצטרף לכלל המוסדות שהגישו את דיווחיהם על פי חוק, תקיים ביום שני הקרוב הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ עאידה תומא סלימאן דיון בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • הטכניון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully