וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרה אחרי שהפגינה מול מעון רה"מ - ונאזקה לכיסא כל הלילה

12.1.2017 / 19:04

לאחר שהפגינה מול בית ראש הממשלה ללא אישור, תושבת העיר נעצרה על ידי המשטרה, שהחזיקה אותה "בתנאים קשים בניגוד לחוק". בית המשפט שחרר אותה והורה לבדוק את התנהלות את השוטרים, שטענו מצידם כי החשודה נאזקה כיוון שתקפה אותם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה הייתה ללא אישור. מעון ראש הממשלה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרן בנשלוש, תושבת ירושלים שהפגינה אתמול מול בית ראש הממשלה בעיר, נעצרה והושארה אזוקה לכיסא בתחנת המשטרה במהלך הלילה. לאחר שהובאה לדיון בהארכת מעצרה, בית משפט השלום בבירה קבע כי "מדובר בהתנהלות שאינה תקינה", והיום (חמישי) החליט לשחרר אותה.

בנשלוש נעצרה במהלך הפגנה ספונטנית ברחוב בלפור יחד עם משפחתה, בחשד להפרעה לשוטר במילוי תפקידו ולפגיעה בשלום הציבור. לדברי עו"ד דותן דניאלי, המייצג את החשודה מטעם הסנגוריה הציבורית, העצורה נחקרה רק בשעה 2:00 בלילה, והושארה בחדר החקירות עד עלות השחר, כשהיא אזוקה לכיסא ואף הופלה על הרצפה על ידי שוטר.

שופטת בית משפט השלום קרן מילר דחתה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרה בארבעה ימים והחליטה לשחררה, בטענה שהיא "אינה סבורה כי החשדות מקיימים עילת מסוכנות". כמו כן, התייחסה לתנאי המעצר, וקיבלה את טענות הסנגור לכך שהתנהלות המשטרה הייתה לקויה. על כן, דרשה מהמשטרה להסביר את התנהלותה בכתב בתוך שבעה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS: יש עתיד עם 27 מנדטים, הליכוד עם 24
נתניהו על ועידת השלום בפריז: "הונאה פלסטינית בחסות צרפתית"
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראאד סלאח בגין הסתה

תחנת המשטרה מרחב מוריה, תלפיות, ירושלים. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
"מצפים ממשטרת ישראל לחקור לעומק את התנהלות השוטרים". תחנת משטרה בירושלים/נועם מושקוביץ

"המשטרה פגעה בזכויותיה של האישה לכל אורך האירוע ללא כל עילה - החל ממעצרה בהפעלת אלימות כלפיה ועד להחזקתה בתנאים קשים בניגוד לחוק", אמר דניאלי. "מדובר באישה ללא עבר פלילי שהגיעה להפגין מול בית ראש הממשלה". הוא הוסיף כי "לאחר החלטת בית המשפט אנו מצפים ממשטרת ישראל לחקור לעומק את התנהלות השוטרים באירוע".

מנגד, במשטרה נטען כי אחרי שהובאה לתחנה, השוטרים הורידו את האזיקים מידיה של בנשלוש והיא ניסתה לתקוף אותם. "החשודה נעצרה לאחר שביצעה פרובוקציות, הפרה את הסדר הציבורי, סירבה לעיכוב ותקפה את השוטרים", נמסר.

עוד נמסר כי לאחרונה נתקלת משטרת ירושלים בקשיים של העברת עצירים לשירות בתי הסוהר בשעות הלילה המאוחרות ועל כן הושארה החשודה בתחנת המשטרה. "עם סיום חקירתה בוצעה פניה לשירות בתי הסוהר כנדרש לשם העברתה לבית המעצר. אלו סירבו להגיע בשל השעה המאוחרת ובלית ברירה החשודה נשארה במשמורת בתחנת המשטרה במשך מספר שעות עד להבאתה בפני בית המשפט", נמסר. השופטת מחתה ביקורת אף על שירות בתי הסוהר ודרשה לפתור את הבעיה של קבלת אסירים בשעות הלילה.

ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) מסר כי "זהו מקרה מטריד המעיד על יחס לא מידתי של משטרת ישראל למפגינים המוחים נגד ראש הממשלה. תפקידה של המשטרה במדינה דמוקרטית היא להגן על חופש הביטוי ועל חופש המחאה של אזרחי המדינה ולא להצר את צעדיהם בבואם לממש את זכויות היסוד שלהם. הגשתי שאילתא דחופה בנושא ובה אני מבקש מהשר לביטחון פנים להציג את הנהלים המנחים את התנהלותה של המשטרה במקרים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully