וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ועידת השלום בפריז: "הונאה פלסטינית בחסות צרפתית"

12.1.2017 / 14:15

ראש הממשלה תקף את הוועידה הבינלאומית שתתכנס בשבוע הבא וטען כי "מטרתה להוביל לאימוץ עמדות אנטי-ישראליות נוספות". נשיא צרפת הולנד אמר היום כי השיחות אינן תחליף למשא ומתן בין הצדדים

צילום: לעמ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה היום (חמישי) את ועידת פריז, שתתכנס ביום ראשון, "הונאה". הוא אמר כי מדובר ב"הונאה פלסטינית בחסות צרפתית, שמטרתה להוביל לאימוץ עמדות אנטי-ישראליות נוספות". לדבריו, הוועידה מסיגה את השלום לאחור.

במהלך פגישה עם שר החוץ של נורבגיה, בורגה ברנדה, הסביר נתניהו: "אנחנו מתמודדים כאן עם אתגר גדול של כוחות טרור שלא רק חותרים להשמיד את ישראל אלא מבקשים להשמיד כל סיכוי לשלום. ישנם מאמצים נוספים שהורסים את סיכויי השלום, ואחד מהם הוא ועידת פריז. מדובר בוועידה שהיא הונאה פלסטינית בחסות צרפתית, שמטרתה להוביל לאימוץ עמדות אנטי-ישראליות נוספות. זה מסיג את השלום לאחור, וזה לא יחייב אותנו. מדובר בשריד מן העבר. זה ניסיון אחרון לאחוז בעבר לפני שהעתיד ייכנס".

לקריאה נוספת:
ועידת השלום בפריז נדחתה: "ישראל והפלסטינים עדיין לא מוכנים"
נתניהו לנשיא הולנד: "תבטל את ועידת השלום - ואפגוש את אבו מאזן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 8 בינואר 2017. רויטרס
"הונאה פלסטינית". נתניהו/רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר מוקדם יותר כי השיחות ביום ראשון אינן תחליף למשא ומתן בין הצדדים. במסיבת עיתונאים עם נתניהו, אמר שר החוץ של נורבגיה ברנדה כי נציגי מדינתו ישתתפו בוועידה. "אנחנו נהיה שם, אבל נבטיח שתהיה תוצאה מאוזנת, וכולי ציפייה גם לדון בעתיד תהליך השלום יחד איתך", מסר. כמו כן, הוא הביע את תנחומיו על פיגוע הטרור שהתרחש בירושלים ביום ראשון.

ישראל סירבה להשתתף בוועידת השלום הבינלאומית, שאותה דחתה צרפת בחודש שעבר לחודש הנוכחי. הוועידה אז נדחתה משום שלטענת פריז, התנאים להפגיש את נציגי ישראל עם נציגי הרשות הפלסטינית טרם הבשילו. עם זאת, ישראל עדיין לא מתכננת להשתתף בוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully