וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החלטת אונסק"ו על ירושלים: הופסקה הפעילות מול הארגון

12.1.2017 / 20:30

בהמשך להצהרת השר בנט על כוונתו לנתק את הקשר עם הארגון, שגינה את פעילות ישראל בהר הבית, הורתה מזכ"לית הוועד הישראלי לבטל לחלוטין את שיתוף הפעולה עמו. "מקווה שנמצא דרך לעצור את ההידרדרות ביחסים", אמרה

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: סרטון תגובה של משרד החוץ להחלטת אונסק"ו על ירושלים, אוקטובר האחרון)

מזכ"לית הוועד הישראלי לאונסק"ו, ד"ר דלית אטרקצ'י, הורתה השבוע להפסיק את פעילות ישראל מול ארגון החינוך והתרבות של האו"ם. זאת, בעקבות החלטת אונסק"ו מחודש אוקטובר האחרון לגנות את פעילות ישראל בעיר העתיקה בירושלים והתחייבותו של שר החינוך נפתלי בנט לנתק את הקשרים עם הארגון בשל כך.

במכתב שהעבירה ד"ר אטרקצ'י לחברי הוועד, והגיע לידי וואלה! NEWS, מסרה המזכ"לית: "אני מקווה כי בקרוב נמצא את הדרך לעצור את ההידרדרות ביחסינו עם הארגון החשוב הזה ונדע לחזור לפעילות מלאה כמו בימים עברו". היא עוד פירטה כי "לא יישלחו מומחים מטעם הוועד לכנסים, ועידות, סדנאות או כל סוג אחר של פעילות המאורגנת על ידי מטה אונסק"ו בפריז".

כמו כן, ציינה אטרקצ'י כי לא תתקיים כל פעילות משותפת של קבוצות ישראליות הפועלות מטעם הוועד הישראלי עם יחידות מטה הארגון. בתוך כך, יבוטלו גם כנסים וימי עיון שתוכננו להיערך בישראל ותופסק שליחת סקירות ומאמרים לאונסק"ו.

עוד בוואלה! NEWS:
בהצבעה חשאית: אונסק"ו אישר החלטה שנויה במחלוקת נוספת נגד ישראל
שידור חי מארה"ב: שר ההגנה המיועד של טראמפ מעיד בסנאט
שר החוץ המיועד של ארה"ב: "על ההנהגה הפלסטינית למנוע את האלימות"

חרדי מביט על הר הבית בירושלים, דצמבר 2011. רויטרס
"ההחלטה מהווה הכחשת היסטוריה". הר הבית/רויטרס

לאחר החלטת אונסק"ו, השר בנט הודיע כי הוא מתכנן להשעות את פעילות הוועד, הכפוף למשרד החינוך, מול הארגון. כעת, החלטתו התממשה בפועל עם הוראת המזכ"לית לנתק את שיתוף הפעולה לחלוטין ולבטל כל פעילות מתוכננת.

"ההחלטה מהווה הכחשת היסטוריה, ונותנת רוח גבית לטרור", כתב בנט ל-195 המדינות בארגון. "מי שנותן פרס לתומכי ג'יהאד בירושלים, יכול חלילה להיות הבא בתור. העולם המערבי צריך לעמוד מול אונסק"ו ונגד פרס לטרור. כמו שפועלים נגד טרור אסלאמיסטי בתדמור וחאלב, כך צריך להתנגד לטרור דיפלומטי בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully