וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילת שנפצעה בפיגוע בירושלים שבה להכרה: "סיפרו לה מה קרה"

12.1.2017 / 19:05

בבית החולים שערי צדק "שמחו לבשר" על שיפור משמעותי במצבה של הפצועה, שהובאה ביום ראשון במצב אנוש ועברה שורה של הליכים רפואיים. כעת, היא "ערה ונושמת עצמונית, ויודעת חלקית על האירוע"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין

ארבעה ימים לאחר שנפגעה באורח קשה מאוד בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, חל היום (חמישי) שיפור משמעותי במצבה של החיילת המאושפזת מאז יום ראשון בבית החולים שערי צדק בעיר. הסכנה שנשקפה לחייה של החיילת, ששמה טרם פורסם, חלפה, והיום נמסר מבית החולים כי היא "ערה ונושמת עצמונית", כלומר הופסקה הנשמתה.

מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, ד"ר עופר מרין, סיפר: "זה מסוג הדיווחים שאתה שמח לתת. חל שיפור, הערנו אותה לפני מספר שעות והיא נושמת לבד". לדבריו, "היא יודעת חלקית מה קרה, עוד לא יודעת מספיק על כל האירוע. ההורים סיפרו וגם אני סיפרתי לה קצת פרטים".

לקריאה נוספת:
הולנד: דגל ישראל הונף בעיריית רוטרדם כאות הזדהות לאחר הפיגוע
ארבע הלוויות, אפס נציגי ממשלה: "כנראה שאנחנו לא מספיק אטרקטיביים"
"משאית נגד הטרור" בזירת הפיגוע: "ממחיש את האמפתיה לישראל"

עופר מרין מדווח על מצב הפצועים מפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, בית חולים שערי צדק. ינואר 2017. ניב אהרונסון
"עדיין שוכבת בטיפול נמרץ". ד"ר מרין, ביום ראשון/ניב אהרונסון

החיילת הובאה לבית החולים במצב אנוש, והורדמה והונשמה כבר בשטח על ידי צוותי מגן דוד אדום. ביום הפיגוע היא עברה צנתור מוחי, צנתור נוסף בבטן ומספר הליכים רפואיים נוספים. לפי בית החולים, מצבה מוסיף להיות קשה ודורש טיפולים נוספים, אולם הצוות הרפואי מעודד מהשיפור האחרון.

מרין הסביר כי היא "עדיין שוכבת בטיפול נמרץ ויש מהלך שלא יהיה קצר, היא תזדקק לעוד פעולות כירורגיות, אבל זו מישהי שהייתה במצב קשה מאוד". ביום שלישי חל שיפור קל נוסף במצבה. גם אז נמסר כי מצבה עדיין מוגדר קשה, אך היא עדיין הורדמה והונשמה ביחידה לטיפול נמרץ.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. רויטרס
ארבעה נהרגו. זירת הפיגוע בירושלים/רויטרס

סמוך לשעה 13:30 ביום ראשון עלה המחבל פאדי אל-קנבר עם משאיתו על טיילת ארמון הנציב בבירה ושעט לעבר קבוצה של צוערים מבה"ד 1 במגמת נחשון שהייתה בשבוע השתלמויות בבירה וירדה מהאוטובוס. הוא דרס למוות את ארז אורבך, בן 20 מאלון שבות, סגן יעל יקותיאל, בת 20 מגבעתיים, סגן שיר חג'אג', בת 22 ממעלה אדומים וסגן-משנה שירה צור, בת 20 מחיפה.

מאז הפיגוע נעצרו חמישה מקרובי משפחת המחבל. שלושה מהם ומקורב נוסף למחבל משכונת ג'בל מוכבר חשודים שידעו על כוונתו. בית המשפט השלום בירושלים האריך השבוע את מעצרם בשבעה ימים. אביו של המחבל ואחותו שוחררו.

(עדכון ראשון: 18:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully