וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אלו ה"יצירות המזרחיות" שיתווספו ללימודי הספרות

16.1.2017 / 15:40

כחלק מיישום המלצות ועדת ביטון ילמדו תלמידי חטיבות הביניים התיכונים שש יצירות ספרות של יוצרים ויוצרות מזרחיים. בין היוצרים: יו"ר הוועדה ארז ביטון, המשוררת עדי קיסר והסופרים אורלי קסטל בלום ודן בניה סרי

עריכת וידאו: ניר חן

(משה שטיינמץ בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על הכנסת הספר גדר חיה לתכנית הלימודים, באוקטובר)

לתוכניות הלימודים בספרות בחטיבת הביניים תתווסף יחידת חובה בשם "היצירה המזרחית" – כך הוחלט היום (שני) במשרד החינוך כחלק מיישום דוח ועדת ביטון. היחידה כוללת מספר יצירות "מזרחיות", בהן הספרים "ג'ו איש קהיר" של אורלי קסטל בלום, "קיצור תולדות האהבה", של עדי קיסר ו"מלך בירושלים" של דן בניה סרי. בנוסף, תכנית הלימודים בתיכונים החל משנת הלימודים הבאה תכלול לפחות שש יצירות "מזרחיות".

יחידת לימוד חדשה הוכנה גם לחטיבה העליונה ובין היצירות שנכנסו לתכנית הלימודים מתוכה נכללות "והגירת הורי" של יהודה עמיחי, "שירה בציבור" של אגי משעול ו"תיקון הריחות" של ארז ביטון. תלמידי התיכון ילמדו גם יחידה נוספת, "לעלות לארץ – לחיות בישראל", במסגרתה ייכנסו לתכנית הלימודים בין השאר השיר "הערבית שלי אילמת" של אלמוג בהר ו"שווים ושווים יותר" של סמי מיכאל.

במקביל להוספת היצירות החדשות הוחלט כי לא תוכנס אף "יצירה מזרחית" לרשימת יצירות החובה בתכנית הלימודים. מפמ"ר ספרות ד"ר שלמה הרציג הסביר כי הסיבה לכך היא הזמן המועט שיש למורים לספרות ללמד את יצירות החובה. "תהיה זו טעות נוראה ובכייה לדורות, מהבחינה הספרותית, הפדגוגית, הציבורית והתקשורתית, להוציא מתכנית הלימודים בספרות, המצומצמת ממילא, יוצרים קלאסיים ויצירות קנוניות, ולכן לא הוצא מתכנית הלימודים אף לא יוצר חובה אחד ולא נוספה לתכנית אף לא יצירת חובה אחת".

עוד בנושא:
עוד, דרבוקה וסיטאר: משרד החינוך מרחיב את לימודי המוזיקה המזרחית
פרסום ראשון: משרד החינוך ממליץ על "גדר חיה" בעקבות דוח ביטון
מרונית אלקבץ עד גאולה כהן: תכנית חדשה תלמד על נשים פורצות דרך

השר נפתלי בנט והמשורר ארז ביטון, כנס ועדת ביטון. אוניברסיטת בר אילן. 28 ביולי 2016. מגד גוזני
"טעות להוציא יוצרים קנוניים מתכנית הלימודים". שר החינוך בנט וארז ביטון/מגד גוזני

בחודשים האחרונים הודיע משרד החינוך על שינויים במקצועות לימוד נוספים. לפני כחודש פורסם כי 10 מיליון שקלים יוקצו ללימודי אמנות, בדגש על מגמות מוזיקה, תיאטרון, אמנות פלסטית, מחול וקולנוע בבתי ספר בפריפריה. בנוסף פיתחה היחידה לשוויון מגדרי במשרד החינוך תכנית בשם "אור ממזרח" המציגה דמויות נשים בולטות שמוצאן ביהדות ספרד והמזרח. התכנית תשולב בשיעורי החינוך לקראת טקסי בנות ובני מצווה, לקראת יום האישה הבינלאומי בחודש מרץ וכן במסגרת עבודת השורשים בחטיבות הביניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully