וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד, דרבוקה וסיטאר: משרד החינוך מרחיב את לימודי המוזיקה המזרחית

21.12.2016 / 18:34

במשרד הודיעו על הקצאת עוד 10 מיליון שקלים ללימודי אמנות שישמשו בין השאר לפתיחת מגמות אמנות בבתי ספר בפריפריה. המשרד אף קורא לרשויות מקומיות בפריפריה לפתוח בתחומן בתי ספר חדשים למוזיקה

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: ועדת ביטון להעצמת הזהות המזרחית במערכת החינוך הגישה את המלצותיה לשר בנט)

משרד החינוך החליט להקצות עוד עשרה מיליון שקלים לחיזוק לימודי האמנויות במערכת החינוך, בדגש על מגמות מוזיקה, אמנות פלסטית, מחול, תיאטרון וקולנוע. גם הקונסרבטוריונים למוזיקה בפריפריה יקבלו תוספות תקציב.

הסכום הנוסף מכפיל למעשה את תקציב לימודי האמנות, ובמשרד החינוך אומרים כי הוא ישמש לפתיחת מגמות אמנות חדשות, בדגש על בתי ספר בפריפריה ולחיזוק המגמות הקיימות, "הן בהיבט של שיפור איכות ההוראה והן בהיבטים של מגוון הכלים העומדים לרשות בתי הספר". בעקבות ועדת ביטון, במשרד מתכוונים להרחיב את החינוך המוזיקלי לכלי נגינה מזרחיים שכמעט ולא נלמדו במערכת עד עתה, כמו עוד, דרבוקה וסיטאר. בנוסף, התלמידים ילמדו גם יצירות של מוזיקה מזרחית.

מוזיקה ים-תיכונית. ShutterStock
"לטפח את היצירתיות והגמישות המחשבתית". נגן דרבוקה/ShutterStock

"הוראת האמנות מאפשרת לתלמידים להביע את עצמם בדרכים מגוונות, ולטפח את היצירתיות והגמישות המחשבתית", אמרה נורית רון, מנהלת אגף אמנויות במשרד החינוך. לדבריה, "בצד הלמידה החווייתית, האמנויות מחזקות אצל התלמידים את החשיבה הביקורתית ומאפשרות היכרות עם הרב תרבותיות וקידום הסובלנות ומניעת האלימות בחברה".

מטרה נוספת שהציב המשרד היא הכפלת מספר התלמידים ב-39 הקונסרבטוריונים בישראל מ-15 ל-30 אלף. המשרד אף הוציא קול קורא לרשויות מקומיות בפריפריה לפתוח בתחומן בתי ספר חדשים למוזיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully