וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הסחיטה בש"ס: אחד החשודים - מקורבו של דרעי

17.1.2017 / 21:40

מעצרו של יוסף חיים כלף, הנחשב לנאמנו של יו"ר ש"ס, ושל שלושה חשודים נוספים הוארך בארבעה ימים. הארבעה סחטו לכאורה את חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם מפלגתם וכפו עליו להתפטר, לאחר שאיימו להפיץ הקלטות מביכות שלו

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שניר דבוש

מעצרם של ארבעת החשודים בסחיטת חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס הוארך היום (שלישי) בבית משפט השלום בירושלים בארבעה ימים. שניים מהחשודים מוכרים כבעלי קשרים לש"ס והשניים הנותרים הם עיתונאים בכלי תקשורת חרדים. הארבעה מכחישים את החשדות המיוחסים להם.

אתמול פורסם בחדשות ערוץ 10 כי הארבעה הקליטו את חבר המועצה כשהוא מספר על מעשים המנוגדים לרוח המפלגה, כגון חילול שבת ופנטזיות מיניות שיש לו, ובאמצעות ההקלטות כפו עליו להתפטר – דבר שאכן עשה לפני חמישה חודשים. המשטרה חושדת כי הארבעה חברו יחד כדי לגרום להתפטרותו של חבר המועצה.

אחד העצורים הוא יוסף חיים כלף, הנחשב לאחד מנאמניו הבולטים של יו"ר ש"ס אריה דרעי זה שנים רבות. במהלך הדיון בהארכת המעצר ציין נציג המשטרה כי על אף שאינו מחזיק בתפקיד רשמי בלשכתו של דרעי, כלף מוכר כאדם ש"הכול זז דרכו במפלגה".

עוד בוואלה! NEWS:
המתווה המסתמן: נוכחות שר בכל הלווייה צבאית
"אולי הם מהמוסד?": הישראלים שמסיירים בלבנון ללא מדי צבא
כשטיילנו בחיוך לחלקת הקבר שלה: סיפורה של מורן, שהחליטה למות

הארכת מעצר ליוסף חיים כלף החשוד בסחיטה של חבר מועצת העיר ירושלים. בית משפט השלום ירושלים, 17 בינואר 2017. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
כלף במהלך הדיון בהארכת מעצרו, היום/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

בדיון בבית המשפט הוצגו פרטים נוספים על פרשת הסחיטה ועל התפקיד שמילא בה כל אחד מהחשודים. אחד מהם, שמואל קצבורג, נחקר בעבר במסגרת הפרשה ונעצר אתמול בשל חשד לשיבוש חקירה, על אף שהוזהר על ידי המשטרה בנושא. על פי החשד, כלף שילם לקצבורג שיתחזה לאישה ויצור עם חבר המועצה קשר בהתכתבות. מחילופי הדברים בין השניים עלה המידע ששימש את הארבעה לסחיטתו – אותו הפיצו על מנת ללחוץ עליו להתפטר.

חשוד נוסף בפרשה הוא משה ברגן, עיתונאי ב"קווי הנייעס", שירות טלפוני במגזר החרדי שנחשב לכלי תקשורת פופולרי. על פי החשד, ברגן שימש צינור להעברת כספים בין כלף לקצבורג. בידי המשטרה מצויים תצלומי חשבון הבנק של ברגן ולדברי נציג המשטרה בדיון בהארכת המעצר "הוא קשור לחבורה וקשר איתם קשר יחדיו כדי להפיל את המתלונן". החשוד הרביעי הוא יוחנן דבדה, המקושר אף הוא למנגנון המפלגה של ש"ס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
השר אריה דרעי, ישיבת סיעת ש"ס, 13 ביולי 2015. יותם רונן
הארבעה חשודים כי הפיצו הקלטות של חבר המועצה החושפות התנהגות שלא הולמת את המפלגה. דרעי/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully