וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולי הם מהמוסד?": סערה בלבנון סביב דיווח על הגעת ישראלים למדינה

תחקיר של רשת LBC חשף כי נוצרים אזרחי ישראל מגיעים למדינת הארזים בטיסה מעמאן, עוברים בקלות את הבדיקות הביטחוניות ועורכים סיור במקומות הקדושים. "איך בודקים את זהות המטיילים?", תהה המגיש. בישראל זעמו: "הסתה זולה נגדנו"

מקור: יוטיוב, עריכה: שמרית גולדשטיין

לבנון סוערת סביב תחקיר של רשת הטלוויזיה המקומית LBC, ובו נראים לכאורה נוצרים תושבי ישראל מגיעים לנמל התעופה הבינלאומי בביירות לטיול בן שבוע בין המקומות הקדושים לנצרות במדינת הארזים. "מי יכול לערוב לכך שאין בין המטיילים אנשי מוסד?", תהה המגיש של התכנית "אוויר החירות" שחשפה את הפרשה. "איך בודקים את זהות המטיילים? מה הם עושים כשהם מטיילים במדינה ומה הם מצלמים?".

צוות התכנית המתין לנוסעי טיסה של החברה הלאומית הלבנונית מעמאן שבירדן לביירות ב-14 בדצמבר האחרון, לאחר שקיבלו מידע לפיו על המטוס ישנם 30 ערבים-ישראלים. כששאלו את הנוסעים מהיכן הגיעו, הם ענו "אנחנו מפלסטין", או "אנחנו מירושלים". עוד מדגישים בתחקיר כי ה-30 עברו בקלות את הבדיקות בכניסה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לעג לתקשורת: "הנה עוד תמליל - 'ביבי: זה לא יעזור לכם'"
אחרי שנה: ליז עברה השתלת ריאות - וחזרה לנשום בכוחות עצמה
טראמפ נגד טראמפ: השחקן שמרגיז את הנשיא הנבחר ישתתף בעצרת נגדו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המרואיינים בתחקיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחקיר אף איתר את מודעת הפרסום לטיול בן שמונה ימים בשכנה הצפונית, והראה כי מחירו הוא 1,700 דולר וכי ההרשמה אליו נערכת בנצרת. בנוסף הוצגו הדרישות מהנוסעים: תמונה אישית, תמונה צבעונית של הדרכון הישראלי, תמונה צבעונית של תעודת הזהות הישראלית ומסמכים אישיים נוספים, ובאמצעותם מונפק דרכון זמני של הרשות הפלסטינית שעמו מתאפשרת הכניסה ללבנון.

הקבוצה, כך לפי התחקיר, שבה מביירות לעמאן בטיסה שיצאה ב-21 בדצמבר. מהבירה הירדנית נסעה הקבוצה באוטובוס לתוך שטח ישראל. התחקיר עורר את זעמם של גורמים בקרב הערבים הנוצרים בישראל, שטענו כי מדובר בניסיון לפלג בין הלבנונים לערביי ישראל. העיתונאית שהיר שלמאן מוניר מיפו כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "עדיין ישנם ערבים שחושבים שזו בושה שנשארנו במולדתנו. מדובר בהסתה זולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully