וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רונאל פישר: בנו של העו"ד נעצר בחשד להטרדת עדת המדינה

שני בני אדם נוספים נעצרו בחשד לשיבוש מהלכי המשפט והטרדת העדה, שהייתה בעבר מזכירתו של פישר. בעדותה בחודש שעבר חשפה את אופי הקשר בינו לבין חוקר המשטרה ערן מלכה. "הוא היה מעלה פרשה שהולכת להיחקר והיינו מחפשים להביא את הנחקר למשרד"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(פתיחת שלב העדויות במשפט פישר, בחודש שעבר)

המשטרה עצרה בשבוע שעבר שלושה מקורבים לעורך הדין רונאל פישר, בהם גם בנו עמרי בן 22, בחשד כי הטרידו את עדת המדינה נגדו וניסו לשבש את מהלך המשפט. יחד עם פישר הבן נעצרו שני חבריו, איתן קרת ומנחם זילברמן, בחשד כי לפני ובזמן עדותה בבית המשפט פנו אל העדה, שהייתה מזכירתו של פישר, וכן אל קרובי משפחתה במטרה למנוע ממנה להמשיך להעיד.

זאת, באמצעות שיחות טלפון ומסרונים שנועדו "לדבר אל הרגש שלה". השלושה נחקרו באזהרה בידי צוות מיוחד של חוקרי משטרת וישראל והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). בית המשפט שלח את השלושה למעצר בית למשך חמישה ימים.

בשבוע שעבר הייתה אמורה להתקיים חקירתה הנגדית של עדת המדינה בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים. אולם, זמן קצר לפני כן בוטל הדיון מאחר ופישר לא הופיע אליו, מטעמים רפואיים. בעדותה במשטרה סיפרה בעבר עדת המדינה על הקשר שקיים פישר עם קצין המשטרה ערן מלכה. על פי עדותה מלכה העביר לפישר מידע מתוך משרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית, שהיא חלק מיחידת להב 433, בתמורה לסכומי כסף.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת נתניהו-מוזס: השאלה המרכזית שמעסיקה את חוקרי רה"מ
אובמה בראיון האחרון שלו כנשיא: "נתניהו זעם עליי פעם אחר פעם"
ח"כ גטאס נגד התמיכה בהדחתו: "נעשה בי לינץ', זה חוק גזעני"

עדת המדינה בדיון בעניינו של עו"ד רונאל פישר: "הכין מקורבים לחקירות משטרה". רוני כנפו
"ערן היה מספר לו על תיקים בעבודה". פישר במהלך עדותה של עדת המדינה, בחודש שעבר/רוני כנפו

בסוף דצמבר העידה בפני בית המשפט כי תיאמה פגישות בין פישר ומלכה, שהפך בעצמו לעד מדינה והורשע במסגרת הסדר טיעון ונידון לשבע שנות מאסר. בעדותה תיארה עדת המדינה על אופי היחסים בין השניים: "ערן היה מגיע בשעות הלילה, כשאין אף אחד במשרד כי הוא לא רצה שיראו אותו. הם היו שותים וויסקי, ולאחר תקופה מסוימת הקשר התהדק וערן היה מספר לו על תיקים בעבודה".

היא הבהירה כי תכלית הפגישות הייתה "שרונאל יכין לקוחות לחקירות עתידיות. היינו יושבים בערב, ערן היה מעלה פרשה שהולכת להיחקר והיינו מחפשים אדם שישלח את הנחקר למשרד". עוד סיפרה עדת המדינה על היכרותה עם פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד. "היא הייתה כמו אימא עבורי", אמרה. "הכרתי אותה כי היא הייתה מיודדת עם רונאל, ואחר כך נכנסה להיות שותפה במשרד".

ערן מלכה, ערעור על גזר הדין לאחר הרשעתו, בימ"ש העליון. 9 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"היו שותים וויסקי ביחד". ערן מלכה בדיון בעניינו בחודש מאי/נועם מושקוביץ

מעו"ד נטלי שטרול המייצגת את עמרי פישר, נמסר: "הודעת מח"ש מעוותת באופן בוטה את העובדות הנכונות, שעוד יוכחו ויחשפו. הפעולה בה נקטה מח"ש והודעתה זו, היא חלק מסדרת פעולות שביצעה לאחרונה, תוך שהיא מרחיבה את מעגל הלחץ המתוכנן בקפידה על בני משפחתו של מר פישר וקרוביו. והכל על מנת לשבור את רוחם של בני המשפחה, מתוך תקווה שהדבר יוביל להישגים, שמח"ש לא תוכל להגיע אליהם בהכרעה שיפוטית טהורה. עצוב, חבל ומדאיג שככה מתנהלת מח"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully