וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "נתניהו זעם עליי פעם אחר פעם במהלך תקופת כהונתי כנשיא"

16.1.2017 / 4:00

בריאיון לתכנית "60 דקות", האחרון שלו כנשיא ארה"ב, אמר אובמה כי למרות הביקורת החריפה מצד ישראל על אי הטלת וטו אמריקני על ההחלטה באו"ם נגד ההתנחלויות, אין משבר ביחסים. לדבריו, "אם מישהו חושב שנתניהו זעם בגלל ההחלטה הזו – אז הוא זעם גם פעמים רבות אחרות"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: נתניהו על נאום קרי לאחר החלטת האו"ם, דצמבר 2016)

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה אמר הלילה (שני) כי אישור החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות בחודש שעבר לא יצרה שבר משמעותי ביחסים בין ארצות הברית לישראל. זאת, למרות הביקורת החריפה שנמתחה מצד ישראל, ובפרט ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגד
המעצמה על כך שלא הטילה וטו שיבטל את הצעת ההחלטה.

"אני לא חושב שזה גרם לקרע ביחסים בין המדינות", אמר הלילה אובמה בריאיון לתכנית "60 דקות". "אם מישהו חושב שנתניהו זעם בגלל ההחלטה – אז הוא זעם פעם אחר פעם לאורך כל תקופת הכהונה שלי".

אובמה, שיפרוש מתפקידו באופן רשמי ביום שישי השבוע, התייחס בריאיון ל"60 דקות" גם להתנחלויות עצמן. "בשל התרחבות ההתנחלויות, קשה הרבה יותר לדמיין מדינה פלסטינית, יציבה, שתממש את פתרון שתי המדינות לסכסוך".

עוד בוואלה! NEWS:
70 מדינות בוועידת פריז: "קוראים לישראל ולפלסטינים לפתוח במו"מ ישיר"
קרי שוחח עם נתניהו: ועידת פריז לא תוביל להחלטה במועצת הביטחון
אבו מאזן לפוטין: "עזור לנו למנוע את העברת שגרירות ארה"ב לירושלים"

ברק אובמה ובנימין נתניהו בנמל התעופה בן גוריון 2013. ראובן קסטרו
"קשה היום לדמיין מדינה פלסטינית יציבה". נתניהו ואובמה/ראובן קסטרו

בדצמבר האחרון אישרה מועצת הביטחון של האו"ם את הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות. 14 מתוך 15 המדינות החברות בגוף תמכו בהצעה, וכאמור, ארצות הברית נמנעה ולא הטילה וטו, כפי שעשתה בכל הפעמים שבהן נערכה הצבעה דומה בעבר. בצעד חריג, נתניהו זימן לשיחת בירור את שגריר ארצות הברית, דן שפירו לאחר אישור ההחלטה.

יתרה מכך, נתניהו תקף את אובמה ישירות בעקבות אימוץ ההחלטה, ואמר כי "בניגוד גמור להתחייבות האמריקנית, ביצע ממשל אובמה מחטף אנטי-ישראלי מביש באו"ם". לדבריו, "ההחלטה לא רק שאינה מקרבת את השלום, היא מרחיקה אותה. היא פוגעת גם בצדק, היא פוגעת באמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully