וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי שוחח עם נתניהו: ועידת פריז לא תוביל להחלטה במועצת הביטחון

שר החוץ, שנוכח בוועידת השלום הבינלאומית, אמר כי וושינגטון פועלת לרכך את נוסח ההחלטה שתתקבל בתום הדיונים. נתניהו השיב כי "אסור להוסיף" על הנזק שנגרם מהחלטת האו"ם האחרונה. צרפת: "העברת השגרירות לירושלים - פרובוקציה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי התקשר היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו, ועדכן אותו במגעים בוועידת השלום הבינלאומית שכונסה בפריז, במטרה לקדם את המגעים להסדר קבע בין ישראל לפלסטינים. קרי הסביר לראש הממשלה על המהלכים שנוקטים האמריקנים בוועדה במטרה לרכך את נוסח ההחלטה, והתחייב כי לא תוצרי הוועידה לא יובילו להחלטות בינלאומית מחייבות בפריז או במועצת הביטחון של האו"ם.

קרי הבהיר בשיחתם כי וושינגטון תתנגד לכל הצעה שעשויה לעלות כהמשך לוועידה במועצת הביטחון. ראש הממשלה נתניהו השיב כי כבר נגרם לישראל נזק, לדבריו, בכך שארצות הברית לא הטילה וטו על החלטת מועצת הביטחון האחרונה בנוגע להתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, וטען כי "אסור להוסיף על כך".

עוד בוואלה! NEWS:
ועידת השלום בפריז: "ההתנחלויות והטרור - סכנה לפתרון שתי המדינות"
גורמים מדיניים לקראת ועידת פריז: "ככה לא עושים שלום"
נתניהו על ועידת השלום בפריז: "הונאה פלסטינית בחסות צרפתית"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי נוחת בפריז, 15 בינואר 2017. רויטרס
לא יהיו השלכות בינלאומיות מחייבות. קרי נוחת בפריז, היום/רויטרס

נציגים מ-70 מדינות השתתפו בוועידה, שמטרתה להביא להתנעת המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. עם זאת, שני הצדדים אינם נוכחים בדיונים, כמו גם נציגים מממשלו הנכנס של דונלד טראמפ. הוועידה מתקיימת ברקע המשבר ביחסים בין ישראל לממשל היוצא בוושינגטון, לאחר ההצבעה במועצת הביטחון. בישראל מאשימים את הנשיא ברק אובמה בתכנון המהלך, אולם בבית הלבן דחו זאת.

הצהרת הסיכום של הוועידה קוראת לישראל ולפלסטינים "לפתוח במשא ומתן ישיר" במטרה להגיע ל"פתרון צודק, בר קיימא ומקיף לסכסוך הישראלי-פלסטיני". לשון ההכרזה, "פתרון מוסכם שיביא לשתי מדינות, ישראל ופלסטין, שחיות זו לצד זו בשלום ובביטחון, הוא הדרך היחיד להשיג שלום מתמשך". הנציגים קבעו כי תכונס ועידה נוספת על לסיום השנה.

בנוסף לכך, ציינו הנציגים בהצהרת הסיכום כי הם רואים בהחלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם, שהתקבלה בסוף החודש שעבר, התפתחות חיובית. על פי ההכרזה היום, אותה החלטה "גינתה בבירור כל פעילות בהתנחלויות, הסתה ואת כל מעשי האלימות והטרור, וקראה לשני הצדדים לנקוט צעדים לקדם את פתרון שתי המדינות בשטח".

גורמים מדיניים בירושלים מסרו לאחר מסירת הצהרת הסיכום כי "פעילות מדינית של לשכת ראש הממשלה, המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ ריככה משמעותית את הנוסח הסופי של ההחלטה". לדברי הגורמים, ההישג בהחלטה הוא "מניעת זליגה של הסעיפים הבעייתיים של 2334 לנוסח ועידת פריז". כמו כן, נמסר כי "מנענו המשך למועצת הביטחון". להערכת הגורמים, "זו תוצאה של התגובה החריפה להחלטה הקודמת של מועצת הביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא צרפת פרנסואה הולנד בוועידת השלום בפריז, צרפת. 15 בינואר 2017. רויטרס
"לפתרון שתי המדינות עדיין יש תמיכה באזור". הנשיא הולנד, היום/רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הזהיר בדבריו בפני באי הוועידה כי פתרון שתי המדינות נתון בסכנה בשל ההתנחלויות והטרור. בדבריו הדגיש הולנד כי תמיד "יהיה מי שיפחד משלום" וכי "לפתרון שתי המדינות עדיין יש תמיכה באזור". נשיא צרפת, שיסיים בעוד כמה חודשים את תפקידו, אמר כי על המנהיגים הישראלים והפלסטינים לשכנע את בני עמם בנחיצותו של השלום.

שר החוץ בממשלו, ז'אן-מארק איירו, אמר כי להעברת שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים יהיו "השלכות חמורות". איירו אמר בריאיון לערוץ "פראנס 3" כי ההצעה של גורמים בממשלו של טראמפ להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים היא "פרובוקציה". הוא הוסיף כי הוא אינו סבור שטראמפ יוכל לעשות זאת. הוא הדגיש: "אי אפשר לנקוט עמדה כה חד-צדדית. צריכים ליצור תנאים לשלום".

ראש הממשלה נתניהו שב היום על התנגדותו לוועידה ואמר כי מדובר ב"וועידת סרק". בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "הוועידה תואמה בין הצרפתים והפלסטינים, ומטרתה לנסות לכפות על ישראל תנאים שאינם מתיישבים עם הצרכים הלאומיים שלנו". לטענת נתניהו, "היא כמובן גם מרחיקה את השלום, כי היא מקשיחה את העמדות הפלסטיניות, והיא גם מרחיקה אותם ממשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים".

(עדכון ראשון: 17:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully