וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים מדיניים לקראת ועידת פריז: "ככה לא עושים שלום"

הגורמים טענו כי הוועידה, שתתכנס היום, היא ריקה מתוכן וקראו למשא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים ללא תיווך בינלאומי. שקד: "אומות העולם בורחות לקוקטיילים ריקים מתוכן". אבו מאזן: "זו ההזדמנות האחרונה לפתרון שתי המדינות"

צילום: לעמ, עריכה: יאיר דניאל

גורמים מדיניים אמרו אמש (שבת) לקראת ועידת פריז לשלום כי מדובר ב"וועידת סרק". לדברי הגורמים, "‎ועידות בינלאומיות והחלטות באו"ם רק מרחיקות את השלום, כי הן מעודדות את הפלסטינים להמשיך לסרב למשא ומתן ישיר עם ישראל. ‎הדרך היחידה להגיע לשלום היא באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים, כפי שנעשה עם מצרים וירדן".

הגורמים הוסיפו כי לוועידה אין שום יכולת לכפות מציאות בשטח. "הוועידה הזו לא תחייב את ישראל. הטענה שכל מה שמעבר לקווי 67' הוא שטח פלסטיני איננה נכונה, איננה מציאותית ותמשיך להוביל למבוי סתום. ‎אין אבסורד גדול מהגדרת הכותל המערבי והרובע היהודי בירושלים כשטח פלסטיני כבוש", אמרו.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו ומוזס סחרו בעיתונאים: "צריך לדאוג שאתה תהיה ראש ממשלה"
"אני חייב להיכנס לסיפור הזה": תמלולי חקירת ואנונו נחשפים
בייג'ינג משיבה לטראמפ: "עיקרון 'סין האחת' לא פתוח למו"מ"

שרת המשפטים איילת שקד מנדלבליט בכנס באוניברסיטת חיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
"בואו נשאיר את פריז לחופשות". שקד/ערן גילווארג

לדברים הצטרפה אמש גם שרת המשפטים איילת שקד. "בואו נשאיר את פריז לחופשות", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. "אומות העולם אינן מתמודדות עם הבעיות האמיתיות במזרח התיכון ובורחות לקוקטיילים ריקים מתוכן. משחקות ב'כאילו'. התקווה לשינוי ולשלום צריכה להתחיל במקום הרבה יותר שורשי: בדרישה של אותן מדינות כלפי אבו מאזן וכלפי הפלסטינים להפסיק לאלתר את ההסתות והתמיכה בטרור, בקריאה לחינוך לערכים דמוקרטיים, ובהצהרה על זכותינו בישיבה בארץ ישראל. עד אז אלפי וועידות שלום בפריז לא יצליחו לכבות אותנו".

שלשום אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בריאיון לעיתון "לה פיגארו" הצרפתי כי "ועידת השלום בפריז היא ההזדמנות האחרונה ליישם את פתרון שתי המדינות". עוד הוא הוסיף: "אנחנו, כפלסטינים, אומרים 'די'. לאחר 70 שנות נישול ו-50 שנות כיבוש, שנת 2017 צריכה להיות שנת הצדק, השלום והחירות לעמנו". הוא הדגיש כי העברת השגרירות האמריקנית לירושלים "רק תרחיק את השלום. פניתי לנשיא טראמפ בבקשה שלא יעשה זאת".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
"אנחנו, כפלסטינים, אומרים 'די'". אבו מאזן/רויטרס

ביום חמישי תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את ועידת פריז וטען שזו "הונאה פלסטינית בחסות צרפתית, שמטרתה להוביל לאימוץ עמדות אנטי-ישראליות נוספות". לדבריו, הוועידה מסיגה את השלום לאחור.

במהלך פגישה עם שר החוץ של נורבגיה, בורגה ברנדה, הסביר נתניהו: "אנחנו מתמודדים כאן עם אתגר גדול של כוחות טרור שלא רק חותרים להשמיד את ישראל אלא מבקשים להשמיד כל סיכוי לשלום. ישנם מאמצים נוספים שהורסים את סיכויי השלום, ואחד מהם הוא ועידת פריז. מדובר בוועידה שהיא הונאה פלסטינית בחסות צרפתית, שמטרתה להוביל לאימוץ עמדות אנטי-ישראליות נוספות. זה מסיג את השלום לאחור, וזה לא יחייב אותנו. מדובר בשריד מן העבר. זה ניסיון אחרון לאחוז בעבר לפני שהעתיד ייכנס".

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully