וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גטאס יודח? יש עתיד תומכת בחוק ההדחה, חופש הצבעה במחנה הציוני

16.1.2017 / 11:00

שבועיים לאחר שחזר לפיד מהתנגדותו להדחת הח"כ מהרשימה המשותפת, צפויים 11 חברי סיעתו לחתום בעד החוק, שמצריך בשלב הראשון אישור של 70 ח"כים. במחנה הציוני דרשו את התפטרותו, ולא - יאפשרו לחברי הסיעה להצביע בעד ההדחה. הבוקר התייצב גטאס לחקירה ביחידת להב 433

צילום: יותם רונן

11 ח"כים של יש עתיד צפויים לחתום השבוע על חוק ההדחה נגד ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), שצפוי להיות מואשם בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים. זאת אחרי שבתחילת החודש הודיע יו"ר המפלגה יאיר לפיד כי הוא חוזר בו מהתנגדותו למהלך. לאחר שחברי המפלגה יחתמו, יהיו בידי השר זאב אלקין, שמקדם את החקיקה, חתימות של 70 ח"כים, ובהם עשרה מהאופוזיציה, הנדרשים כדי להתניע את המהלך להדחתו של הח"כ מהרשימה המשותפת. גטאס הגיע הבוקר לחקירה נוספת במסגרת הפרשה במשרדי יחידת להב 433 בלוד.

בתוך כך, בסיעת המחנה הציוני התקבלה החלטה לאפשר חופש הצבעה בעניין הדחתו של גטאס והיום צפוי להתקיים דיון בנושא בישיבת הסיעה. שניים מחברי המפלגה החברים בוועדת הכנסת, בהם ח"כ איילת נחמיאס ורבין, הודיעו כי יתמכו בהדחה נגד גטאס. לפחות 14 חברי כנסת מהמחנה הציוני יצטרכו לחתום על החוק על מנת שיושג רוב לתומכים בהדחתו.

במחנה הציוני דרשו מסיעתו של גטאס שילחצו עליו להתפטר, כדי להימנע מהצעד אליו הם מתנגדים באופן עקרוני. בפנייה מטעם הסיעה לרשימה המשותפת צוין כי עמדת המחנה הציוני היא כי חברי כנסת לא צריכים להדיח בעצמם ח"כ אחר, אך כי עליהם לפעול מיידית להתפטרות גטאס מהכנסת בעקבות החשדות הקשים המיוחסים לו.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: כך הבריח גטאס את הטלפונים לאסיר הביטחוני בכלא
האישום נגד ח"כ גטאס: "ניצל חסינותו להימנע מבידוק - וסיכן את המדינה"
ועדת האתיקה קבעה: ח"כ גטאס מורחק מפעילות פרלמנטרית במשך חצי שנה

ח"כ באסל גטאס מגיע למשרדי להב 433, 16 בינואר 2017. מגד גוזני
גטאס מחוץ למשרדי יחידת להב 433, הבוקר/מגד גוזני
ישיבת סיעת יש עתיד – פתיחת מושב החורף 2016. נועם מושקוביץ
יצביע בעד חוק ההדחה. לפיד/נועם מושקוביץ

על החוק חתמו עד כה חברי כנסת מהקואליציה, למעט ח"כ בני בגין (הליכוד). לאחר השגת החתימות הנדרשות, יהיה צורך באישור ההצעה בוועדת הכנסת שם יידרש רוב של 75%. הוועדה מונה 17 ח"כים, מתוכם 11 מהקואליציה. המשמעות היא שכדי לאשר את ההצעה, יהיו חייבים לגייס את תמיכתם של לפחות 13 ח"כים.

החוק, שבו נעשה שימוש בפעם הראשונה, קובע כי יו"ר ועדת הכנסת, במקרה זה ח"כ יואב קיש, יודיע עשרה ימים מראש על מועד קיום הדיון בבקשת ההדחה, וכי בישיבה ישתתפו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט או נציג והיועמ"ש לכנסת איל ינון. ח"כ גטאס יורשה להשתתף בדיון וועדה.

לבסוף, אחרי שההדחה תאושר בוועדה, הבקשה תעבור למליאת הכנסת שם יש צורך בתמיכה של 90 ח"כים. הלחץ יופנה בעיקר למפלגת המחנה הציוני, שרבים מחבריה הביעו התנגדות למהלך. אם החוק יואשר במליאה, לגטאס תהיה אפשרות לערער עליה בבג"ץ.

ח"כ באסל גטאס לפני דיון להארכת מעצרו, בית משפט השלום בראשון לציון, 27 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"נעשה בי לינץ'". גטאס/ניב אהרונסון

אמש שלח גטאס מכתב לח"כים ובו ביקש מהם לא לתמוך בהדחה נגדו. "נעשה בי לינץ' ממשי ונגזר דיני בבית דין שדה מבלי שהוגש כתב אישום ומבלי שנערך לי שימוע כמתבקש בחוק. בימים הקרובים יהיו מאמצים להפעיל את חוק ההדחה נגדי ובמסגרת זו מן הסתם יופעלו עליך לחצים לתמוך בשימוש בחוק נואל, גזעני ואנטי דמוקרטי זה תוך שימוש ומינוף גל ההסתה הגזעני שהיה נגדי", כתב.

גטאס הוסיף כי מדובר ברדיפה פוליטית וכי ימשיך להיאבק על זכותו להליך הוגן. "אני מצפה מכל ח"כ הגון ומכל מי שהתנגד לחוק עצמו להתמיד בהתנגדותו ולא לתת יד לשימוש בחוק דרקוני שמהווה ללא קשר לעניין הספציפי שלי כרסום מסוכן ביותר ביסודות המשטר הדמוקרטי. אחזור בקרוב לפעילות בכנסת במגבלות החלטת ועדת האתיקה, ואמשיך להיאבק בכל הכוח לזכות בהליך משפטי הוגן ושוויוני וכמובן אנהל את מאבקי המשפטי בתיק כפי שצריך".

(עדכון ראשון: 9:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully