וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הבכיר שנחלץ לטובת אביו של סרבן הגט: "עושה מאמץ, אך הבן מתעקש"

16.1.2017 / 9:42

בג"ץ ידון בעתירתו של המיליונר החרדי שנשלח למאסר לאחר שנקבע כי שכנע את בנו שלא להעניק גט לאשתו הנכה. במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS, מסביר הרב יצחק דוד גרוסמן, שנשלח לנסות לשכנעו: "האבא, האחים והאחיות ניתקו אתו קשר בגלל שהוא מסרב לתת גט"

בית הדין הרבני בת"א. שרון בוקוב
בית הדין הרבני דחה את ערעורו/שרון בוקוב

בג"ץ ידון היום (שני) בעתירה תקדימית של אדם שנשלח למאסר של 30 יום לאחר שבית הדין הרבני בתל אביב קבע כי הוא אחראי לסירוב בנו לתת גט לאשתו הנכה במשך יותר מעשור. האב, מיליונר חרדי ודמות מוכרת בחסידות מפורסמת בארץ, ערער לבית הדין הרבני הגדול במקביל לפנייתו לבג"ץ, אך ערעורו נדחה.

האב, שטוען כי אין לו השפעה על בנו, יחשוף היום באמצעות עורך דינו אליעד שרגא מכתב מחתן פרס ישראל הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה הראשי של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית, שנשלח לאחרונה לארצות הברית, שם שוהה הבן, כדי לשכנעו להעניק גט לאשתו. במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS כותב הרב גרוסמן כי הבן הכחיש כל קשר למשפחתו, סירב לתת את הגט ואמר כי מבחינתו שאביו "יישאר בארץ 150 שנה".

עוד בוואלה! NEWS:
השכנים של הילדה שהותקפה בביתה בפתח תקווה: "מפחדים לרדת לגן"
ניסתה להסתתר מתחת לכובע: גנבת התיקים תועדה - ונעצרה
"שום סכום לא יקל על הסבל": נהגו של רה"מ ייכלא ויפצה את המתלוננות

נשים חרדיות. AP
האישה לקתה באירוע מוחי ונשארה נכה עד היום/AP

מדובר באחת מפרשות העגינות הקשות שהיו בבתי הדין הרבניים. בני הזוג נישאו לפני 19 שנה והתגוררו בארצות הברית – שם נולדו להם שני ילדים. לפני כעשור הם הגיעו לביקור בישראל, ובמהלכו לקתה האישה באירוע מוחי קשה ונשארה נכה עד היום. בעקבות כך נטש בעלה אותה ואת ילדיהם וחזר לארצות הברית.

בית הדין קבע כי הבעל חייב לתת גט לאשתו, אך הוא התעלם מפסק הדין ואפילו לא טרח לערער עליו. בניסיון לחקור את מניעיו, ביצע אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים חקירה בישראל ובארצות הברית, שכתוצאה ממנה קבעו הדיינים כי אביו של הגבר הוא שעומד מאחורי העיגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הרב יצחק דוד גרוסמן, רב מגדל העמק, ינואר 2011. עומר מירון
""הבן מתנה את התהליך בכך שהילדים יהיו עמו בקשר". הרב גרוסמן/עומר מירון

"השקעתי כוחות עצומים כדי להשפיע עליו שייתן גט לאשתו, לצערי הרב ללא הצלחה", כתב הרב גרוסמן לבית המשפט העליון. "הבן מתנה את התהליך בכך שהילדים יהיו עמו בקשר". גרוסמן הוסיף כי לדברי הבעל, "האבא, האחים והאחיות ניתקו אתו קשר בגלל שהוא מסרב לתת גט ואינם מוכנים שישתתף בשמחתם. עם כל זה הוא מתעקש לא לתת גט עד שיסתדרו איתו בדברים שהוא רוצה". לסיום מוסיף הרב גרוסמן: "עד כמה שנראה לי, האב באמת עושה כל מאמץ כדי שהבן ייתן גט".

לאחר דחיית ערעורו של האב העתירה נדונה כעת בבג"ץ, שם תתקבל ההחלטה הסופית – האם ירצה עונש מאסר של חודש ימים. בפרשה נרשמו כבר שני תקדימים משפטיים: הראשון – שליחה למאסר אדם שאינו הסרבן עצמו; והשני – החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד הסרבן שמתגורר בארצות הברית ונגד הוריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully