וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שום סכום לא יקל על הסבל": נהגו של רה"מ ייכלא ויפצה את המתלוננות

16.1.2017 / 0:09

הנשים שנפגעו מאילן שמואל בירכו על גזר הדין - 27 שנות מאסר וכמיליון שקל פיצויים: "הצדק נעשה, עכשיו נוכל לפתוח דף חדש". א', שסיפרה כי הותקפה על ידו ועל המקרה של חלה התיישנות: "אין לי רצון בכסף שלו - הוא טמא"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין

אחרי מתן גזר דינו של אילן שמואל, נהגו לשעבר של ראש הממשלה שהורשע באונס ובמעשים מגונים בשתי ילדות ובעבירות מין בחמש נוספות, אמרה היום (ראשון) ד', אחת מהמתלוננות נגדו, "אין בי אושר, אחרי כל מה שנעשה – אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה". עם זאת, היא הבהירה כי "הצדק נעשה ובית המשפט נתן עונש ראוי".

בית המשפט קבע כי נוסף לעונש המאסר הכבד, 27 שנים, ישלם שמואל פיצויים של כמיליון שקלים: 250 אלף שקל למתלוננת הראשונה, 200 אלף נוספים לשנייה, 100 אלף לארבע מתלוננות נוספות ו-90 אלף למתלוננת השביעית. "שום סכום בעולם לא יפצה על הסבל, על מה שעברנו, על המשפחה שהתפרקה", אמרה ד', "אני לא מכירה אף אדם שידרוש כסף תמורת זה שחרב עולמו וחרבו חייו".

לקריאה נוספת:
27 שנות מאסר לנהג לשעבר של ראש הממשלה שאנס ילדות
הפרקליטות דורשת: 40 שנות מאסר לנהגו לשעבר של רה"מ שהורשע באונס ילדות
נהגו לשעבר של ראש הממשלה הורשע באונס ובעבירות מין בילדות

הכרעת דין אילן שמואל, נהגו שלעבר של רה"מ - הואשם במספר מקרי אונס – בית המשפט המחוזי י-ם. נועם מושקוביץ
"שישלם על מעשיו, מקטן ועד גדול". שמואל/נועם מושקוביץ

העדה המרכזית בתיק, ח', הביעה את שביעות רצונה על העונש שניתן לשמואל. "בית המשפט הכריע בצורה הוגנת ונכונה. אני שמחה שהוא קיבל 27 שנות מאסר – שישלם על מעשיו, מקטן ועד גדול. עכשיו אני ושאר הבנות נוכל לטפל בנפש ובגוף ולפתוח דף חדש. בשלוש השנים האחרונות אנחנו כמו כוס שזרקו והתנפצה לרסיסים".

א', בת 45, סיפרה כי היא נאנסה על ידי שמואל כשהייתה בת שבע, ועד גיל 12. ואולם, היא לא התלוננה ועל טענותיה חל חוק ההתיישנות. לדבריה, "אילו הייתי חושפת את הדברים כילדה, הרבה פחות בנות היו נפגעות". היא סיפרה: "ידעתי שהוא לא יישפט על מה שעשה לי, אבל עדיין באתי להעיד במשפט. אני לא אקבל ממנו כסף ואין לי רצון בכסף שלו - הוא טמא. בבית שלו נעשו מעשים נוראים שצילקו את הנשמות של כולנו".

"אני ללא ספק לוקחת את האחריות על עצמי", אמרה, "אם היה לי אומץ לפתוח – כל שאר הבנות האלה לא היו נפצעות בנפש. רק לפני שלוש שנים התפוצצה הפרשה והחלטתי לספר את הסיפור שלי ולתת כוח לבנות שהתלוננו, בתקווה שגם אני אקבל הקלה. למעט חברה אחת, אף אחד לא ידע על הסיפור שלי. בשביל להתפתח ולהתקדם, היינו חייבות לשחרר את הסוד הזה". לדבריה, "הוא אנס אותי מספר רב של פעמים כשסבא שלי היה בסביבה, כשהמשפחה שלי נמצאת בבית. הוא היה נכנס לי למיטה בלילה ועד היום יש לי זיכרונות נוראיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"בית המשפט נתן עונש ראוי"

ח' עוד סיפרה: "כל הדברים האישיים שלי, שסגרתי במגירה מאז גיל עשר - ראיתי בכל מקום אפשרי בתקשורת. כל הסודות ששמרתי כדי לא לפגוע במשפחה נראו בכל מקום אפשרי". גם א' מסכימה שהחשיפה קשה. "יש מחיר לחשיפה ויש השלכות", אמרה והוסיפה: "יש ביטחון עצמי ירוד, חשש לילדים, פגיעה בזוגיות, חוסר אמון בגברים ובכלל באנשים. בייחוד באנשים שהיו אמורים להגן עליך, אבל זנחו אותך. הרבה זנחו אותי במהלך החשיפה עצמה".

הכרעת דין אילן שמואל, נהגו שלעבר של רה"מ - הואשם במספר מקרי אונס – בית המשפט המחוזי י-ם. נועם מושקוביץ
"צריך להילחם על האמת". שמואל/נועם מושקוביץ

א' סיכמה במסר לפיו "צריך ללכת עם האמת, בסוף יש צדק". גם ד' ביקשה לשלוח מסר לנפגעות תקיפה מינית ואמרה: "תדעי שיש דבר כזה משפט צדק. צריך להילחם על האמת. במשך שלוש שנים נתנו עדויות והשופטים ראו שכולנו אמינות. בית המשפט נתן עונש ראוי על כל המעשים שבוצעו על ידו".

לפי פרטי הרשעתו, שמואל, שעבד במשרד ראש הממשלה כמה שנים לפני הגשת כתב האישום נגדו ב-2014, ביצע את המעשים בשנים 2009-1988 בילדות בנות תשע עד 12. שמואל, ששימש נהג מחליף, הורשע כאמור בשתי עבירות אונס ילדות, בניסיון לביצוע מעשה סדום בילדה ובעבירות נוספות. בהכרעת הדין שניתנה בחודש ספטמבר נכתב כי עדויות המתלוננות ציירו תמונה ולפיה הנאשם פגע בהן בתקופה של כשני עשורים. מכתב האישום נגד שמואל, שהוגש ב-3 במאי 2014, עולה בנוסף כי חלק מהעבירות שיוחסו לו בוצעו בקטינות בנות משפחתו.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully