וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכנים של הילדה שהותקפה בביתה בפתח תקווה: "מפחדים לרדת לגן"

16.1.2017 / 0:12

אחד מדיירי הבניין שבו ניסה פורץ לאנוס בת 12 הביע זעזוע: "איזה רוע לב, מה חטאה הילדה?". שכן אחר התייחס לכך שהחשוד הוא מבקש מקלט מסודאן: "ראש העיר נרדם על הכיסא". פעיל חברתי סודאני: "אם היינו יודעים מי זה, ברור שהיינו פועלים". עשרות תושבים הפגינו בעיר

ניידת שירות בתי הסוהר בכניסה לתחנת פתח תקווה, אוקטובר 2015. שלומי גבאי
"מקווים שישלם על פשעיו". תחנת משטרת פתח תקווה/שלומי גבאי

תושבי רב הקומות ברחוב אברבנאל שבפתח תקווה התקשו אתמול (ראשון) לעכל את שאירע במהלך השבת בבניין, עת פורץ תקף את שכנתם הצעירה בת ה-12. "בזמן שאנחנו מעסיקים אותם בעבודות בבניין, האפריקנים האלה מנסים לאנוס את הבנות שלנו", אמרה אחת מדיירות הבניין, שהתייחסה לכך שהחשוד הוא מבקש מקלט מסודאן.

דניאל כהן, שמתגורר באחת הקומות העליונות עם בני משפחתו, אמר: "השם ירחם, ילדה כל כך קטנה, איזה רוע לב. למה שמישהו יעשה מעשה כזה נתעב? מה חטאה הילדה המסכנה הזאת? אני מקווה שישלם על פשעיו".

לקריאה נוספת:
בן 26 חשוד שפרץ לדירה בפתח תקווה – ותקף מינית בת 12 בשנתה
חשד: הפורץ אמר לילדה שרצח את משפחתה – וניסה לאנוס אותה

חשד לרצח אישה בפתח תקווה. נובמבר 2015. מגד גוזני
"מפחיד לרדת מתחת לבית". כוחות משטרה בפתח תקווה/מגד גוזני

בני המשפחה סירבו לשוחח עם כלי התקשורת. שכנתם חנה ידידי, בעלת דירה בבניין שממול, קרא לעיריית פתח תקווה "להתעורר". לדבריה, "לא הגיוני המצב הבלתי-נסבל הזה. בחודשיים האחרונים התרחשו ארבעה אירועים קשים שבהם היו מעורבים פליטים מתחת לבתים שלנו. מפחיד לרדת עם הילדים לגן השעשועים מתחת לבית. מי יודע מה הם יעוללו?".

היא פנתה לראש העירייה יצחק ברוורמן, וטענה: "איפה הוא? נרדם על הכיסא שלו? למה הוא לא עושה כלום?". ידידי הוסיפה כי "פתח תקווה הפכה מזמן לסודאן הקטנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מדובר באירוע חריג ויוצא דופן"

במהלך השבת, על פי החשד, מבקש המקלט ראשיד איברהים עבדאללה נכנס לחדרה של הילדה, תקף אותה מינית ואיים על חייה. אביה שמע את הצעקות והגיע לחדר. החשוד התחבא בארון, וכשהבחין באב נכנס הוא דחף אותו ויצא במנוסה מהבית. כוחות המשטרה שהוזעקו למקום תפסו את עבדאללה בתום מרדף, והוא נלקח לחקירה שבמהלכה מסר את גרסתו לאירועים. אמש, עם צאת השבת, הובא יהאיא לבית משפט השלום בראשון לציון, שם הוארך מעצרו בחמישה ימים.

עו"ד אדם בשאר, פליט מחבל דארפור שבסודאן ופעיל חברתי, גינה את האירוע בשיחה עם וואלה! NEWS, והבהיר כי "מדובר באירוע חריג ויוצא דופן". לדבריו, "הקהילה של מבקשי המקלט הסודאנים בפתח תקווה היא קטנה ומונה כמה מאות פליטים שגרים בעיר". לדבריו, "כולם מכירים את כולם. אם היינו יודעים מי זה, כמובן שהיינו פועלים. אנחנו מגנים כל אירוע של אלימות".

רמי גרינברג, חבר מועצת עיריית פתח תקווה, התייחס אף הוא למקרה. "לצערנו עוד מקרה מזעזע של תקיפה קשה של קטינה בתוך הבית שלה על ידי מסתנן", אמר לוואלה! NEWS, "כבר חודשים אנחנו דורשים לטפל בתופעה הזאת. מרכז העיר פתח תקווה הפך להפקר. התושבים מפחדים להסתובב בשעות החשיכה אך לצערנו זה לא מספיק, כי גם בבתים הם תוקפים".

עוד הוא הוסיף: "העירייה אדישה. מאות דירות מחולקות, עסקים לא חוקיים, כנסיות ומסגדים במרכז העיר משמשים את המסתננים - והעירייה לא פועלת נגדם ועוד בונה להם מוסדות חינוך על שטחי ציבור. זאת, בעוד שלתושבים הוותיקים לא ניתן מענה ביטחוני ולא מענה מבחינת מוסדות ציבור. בעבר הקמנו את סיירת המושבה שהסתובבה 24 שעות אבל גם את זה ביטלו בעירייה. הם מעלים ארנונה, אך ביטחון לתושבים אין. פניתי גם לשר לביטחון הפנים לטפל בתופעה בהקדם".

הפגנה נגד מבקשי מקלט השוהים בפתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
הפגנת תושבי פתח תקווה נגד נוכחות מבקשי המקלט בעיר, הערב/ראובן קסטרו

הערב הגיעו עשרות תושבי העיר למחות על האירוע. את ההפגנה ארגן רמי גרינברג, חבר מועצת העיר, שפועל בחודשים האחרונים נגד הגעתם של מבקשי מקלט לפתח תקווה. בין עשרות המפגינים נמצאת רונית בוגנים, תושבת שכונת שיפר שחוששת לביטחון ילדיה. "הילדים מפחדים לשחק בגינות, שכבר מלאות במסתננים שמציקים להם", סיפרה, זה משפיע על הילדים ועלינו, ועכשיו מתברר שמסוכן גם בתוך הבית. הכל הפך להפקר והעירייה אדישה. לא אכפת לה. לנו נמאס לחיות בחשש".

עוד היא הוסיפה: "נמאס לנו מההפקרות. החל מהשעה 17:00, כשמחשיך, אני לא נותנת לילדים להסתובב לבד בשכונה. מה יהיה? נהיה פה מסוכן. לאן הגענו? זו פתח תקווה. בחיים לא חשבתי שנהפוך להיות אסירים בביתנו".

הפגנה נגד מבקשי מקלט השוהים בפתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
"הם השתלטו על הכל". ההפגנה בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו

גילה עמרני, תושבת העיר שמתגוררת בסמוך לתחנה המרכזית, משחזרת ימים יפים יותר שידעה פתח תקווה. "פעם היה ביטחון, הייתה גאווה, היינו מסתובבים ומבלים במרכז העיר - הכל פרח ושיגשג, אפילו רקדנו ריקודים עם בכיכר המייסדים. היום הכל הפך להפקר. פחד להסתובב ברחובות. פחד להיות בבתים. אלפי מסתננים השתלטו על הכל. הם מסתובבים שיכורים ומציקים לנשים ולילדים. אין ביטחון ועוד העירייה בונה להם גנים. עצוב".

סיון חממי, בעלת עסק לבלונים במרכז העיר, חוששת בעצמה במקום עבדותה ולטענתה גם הלקוחות ממעטים להגיע בעקבות המצב. "מרכז העיר מפחיד", היא טוענת, "אנשים לא מתקרבים למרכז העיר מפחד ומחשש מעובדים זרים שמסתובבים כאן שיכורים וחסרי מעש. אני אישית מפחדת להישאר לבד אחרי השעה 17:00, אז מה יגידו הלקוחות? פתח תקווה שוקעת".

(עדכון ראשון: 19:10)

הפגנה נגד מבקשי מקלט השוהים בפתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
פתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully