וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטטה פרצה בפרלמנט בטורקיה בדיון על רפורמה בחוקה. צפו

12.1.2017 / 14:36

מחוקקים ממפלגת הצדק והפיתוח השלטת וממפלגת האופוזיציה דחפו זה את זה והחליפו מהלומות במרכז אולם הפרלמנט. הדיון התמקד בשלושה סעיפים מתוך הצעת חוק שנועדה להרחיב משמעותית את סמכויותיו, שבסופו הם אושרו ברוב קולות

עריכה: יאיר דניאל

קטטה פרצה הלילה (חמישי) בפרלמנט של טורקיה במהלך דיון שהתלהט בשינויים בחוקה כחלק מרפורמה להרחבת סמכויותיו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. מחוקקים ממפלגת השלטון, הצדק והפיתוח AK)), ומפלגת האופוזיציה CHP דחפו זה את זה והחליפו מהלומות במרכז אולם הפרלמנט בסמוך לפודיום.

מפלגת הצדק והפיתוח, הנתמכת בידי המפלגה הלאומנית MHP, חותרת לחקיקה שלפי ארדואן, תביא להנהגה חזקה הדרושה כדי למנוע את חזרתן של ממשלות הקואליציה השבריריות בעבר. מפלגות האופוזיציה, CHP ו-HDP הפרו-כורדית, חוששות כי הרפורמה תוביל למשטר אוטוריטרי. הרפורמה תאפשר לארדואן למנות ולפטר שרי ממשלה, להשתלט על הנהגת המפלגה ולמשול עד 2029.

לקריאה נוספת:
טבח בליל השנה החדשה: לירח הדבש של טורקיה עם דאעש יש מחיר
טורקיה: עובד מזנון אמר כי לא יגיש תה לארדואן - ונעצר
ארדואן הופך לכל יכול, אך לא מסוגל לעצור את המלחמה בלב טורקיה

מריבה אלימה בפרלמנט התורכי , 12 בינואר 2017. AP
חשש שהרפורמה תוביל למשטר אוטוריטרי. הקטטה בפרלמנט/AP

במהלך הדיון חברי מפלגת CHP התנגדו לכך שחברי AKP מצביעים מבלי להיכנס לתאים שהוקמו באולם כדי לאפשר הצבעה חשאית. מחוקק מ-CHP שצילם באמצעות הטלפון שלו את ההצבעה עורר את זעמם של עמיתיו מ-AKP והם ניסו לעצור אותו מלעשות זאת.

ואולם, למרות הקטטה, סעיפים מספר שלוש, ארבע וחמש מהצעת החוק בת 18 הסעיפים אושרו בדיון הפרלמנט, שנמשך עד לפנות בוקר. אחר הצהריים צפוי להתחדש הדיון בפרלמנט.

הצעת חוק דורשת את תמיכתם של לפחות 330 חברי פרלמנט מתוך 550 כדי שניתן יהיה להעבירה במשאל עם, הצפוי להתקיים באביב. ל-AKP יש 316 מחוקקים בעלי זכות הצבעה, בעוד ל-MHP יש 39. שלושת הסעיפים עברו ברוב של יותר מ-340 קולות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מריבה אלימה בפרלמנט התורכי , 12 בינואר 2017. AP
אחר הצהריים צפוי להתחדש הדיון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully