וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג משאית הרג שבעה בני אדם בתאונה – ויישלח ל-4 שנות מאסר בלבד

11.1.2017 / 14:20

בית המשפט הטיל עונש מאסר פחות מזה שביקשה המדינה על הנהג, תושב רהט בן 33, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגה בתאונה בנשר. מחקירת האירוע ב-2013 עולה כי הבלמים במשאית, שהייתה עמוסה במשקל חורג, לא היו תקינים

בית המשפט גזר 4 שנות מאסר על ג'מאל אבו-סיאם, נהג המשאית שהרג שבעה בני משפחה ב- 2013/צילום: ערן גילווארג, עריכה: שמרית גולדשטיין

בית המשפט המחוזי בחיפה הטיל היום (רביעי) עונש מאסר של ארבע שנים על נהג משאית שהורשע בהריגת שבעה בני אדם בתאונה בנשר לפני קרוב לארבע שנים. התביעה דרשה מבית המשפט להטיל על הנהג, ג'מאל אבו סיאם, תושב רהט בן 33, שבע שנות מאסר בפועל.

בחודש מאי האחרון הורשע אבו סיאם במסגרת הסדר הטיעון בין המדינה לפרקליטיו, עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, גם בעבירות של סטייה מנתיב נסיעה, נהיגה במהירות מופרזת, אי האטה, גרימת חבלה, נהיגה ברכב לא תקין, הובלת מטען חריג ושעות נהיגה רבות מהמותר לנהגי משאית. השופט כמאל סעאב גזר על אבו סיאם גם פסילה לצמיתות מנהיגה במשאית ו-15 שנות פסילה מנהיגה ברכב פרטי.

עוד בוואלה! NEWS:
מור מתה מפצעי התאונה - וארוסה מתקשה לעכל: "הכול נעצר בלילה אחד"
"במקום ללוות אותו לחתונה": מאות בהלוויית ההרוג בתאונת האופנוע
נהג ללא רישיון וסטה מהנתיב: צעיר מצפון נאשם בהרג אישה ב"פגע וברח"

תאונה קשה בנשר. ערן גילווארג
14 נפצעו. זירת התאונה בנשר, 2013/ערן גילווארג

בגזר הדין צוין כי "בשל מעשיו ומחדליו של הנאשם, קרתה תאונה קטלנית. הנאשם נהג במשאית תקופה ממושכת על אף התקלות הרבות שהיו בה, ושלגביהן היו התרעות בהזדמנויות שונות ולא דאג לתיקונם". לדברי השופטים, "הנאשם נהג במשאית בקלות דעת, במהירות גבוהה שאינה מתאימה לתנאי הדרך, איבד שליטה על המשאית ולא עשה שימוש נכון בבלמים".

"תאונות הדרכים הקטלניות הפכו מזה זמן רב לתופעה מחרידה, מדאיגה וקשה", הבהירו השופטים. "בעבירות אלה חוטאים רבים ומכל רובדי החברה, ועבירות אלה גורמות לטרגדיות אנושיות בהן מקפחים אנשים רבים את חייהם וחיי אחרים". לדבריהם, "הסיבות לתאונות הדרכים רבות הן, אך העיקרית, המשמעותית והמרכזית בהן, היא, הגורם האנושי. מכאן שלא מדובר באירועים מידי שמיים או תופעת טבע שאין לאדם שליטה עליה, נהפוך הוא".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ג'מאל אבו סיאם, נהג המשאית אשר גרם לתאונה קטלנית בנשר, יוצא מבית המשפט. אפריל 2013. ערן גילווארג
"עבר פלילי ותעבורתי לא משמעותי". אבו סיאם בבית המשפט/ערן גילווארג

הם הוסיפו בגזר הדין: "יחד עם זאת, במקרה שלפנינו אין מדובר בנהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים; בנסיעה פרועה, שבה נחצה רמזור אדום או קו הפרדה רצוף; או בנהיגה תחת עונש פסילה". לדבריהם, "אף שראינו לסווג את מעשי הנאשם כעולים כדי עבירות הריגה, אין מדובר, כפי שצוין, בהתנהלות המצויה ברף הגבוה ביותר של עבירות אלו".

את גזר הדין הסבירו השופטים בכך שלאבו סיאם יש "עבר פלילי ותעבורתי לא משמעותי", ובכך שהוא הודה בעבירות המיוחסות לו, הכניס את המשאית למוסך בבוקר התאונה וגם לו נגרם נזק רב בתאונה. כמו כן, העובדה כי בעלי החברה ובעלי המוסך לא הועמדו אף הם לדין נכנסה למערך השיקולים לגזר הדין.

סוכת האבלים המשותפת שהוקמה במתנ"ס בדיר אל אסד, אפריל 2013. שלומי גבאי
"לא מדובר באירועים מידי שמיים". סוכת האבלים להרוגי התאונה בדיר אל אסד/שלומי גבאי

התאונה אירעה ב-10 באפריל 2013. אבו סיאם נהג במשאית עמוסה במטען של אבנים בכביש שיורד בדרך משה, מהכרמל לעיר נשר. בסמוך לצומת שמחברת את הכביש עם דרך בר-יהודה, בין יגור לחיפה, הוא לא הצליח לבלום את המשאית ופגע בשמונה מכוניות שעמדו בצומת המרומזר. לאחר שפגעה במכוניות, המשיכה המשאית בנסיעה עד שפגעה בגדר ונבלמה.

מחקירת המשטרה עלה כי המשאית הייתה עמוסה במשקל חורג מהמותר, הבלמים בה לא היו תקינים וכי הנהג נסע במהירות גבוהה מהמותר. בנוסף, עלה בחקירה כי הנהג לא הקפיד על שעות המנוחה הנדרשות מנהגי משאיות.

בתאונה נהרגו ראיד עומר בן 40, דאהש אמון בן 17, כרים דבאח בן 18 ועבד אל כרים דבאח בן 18, תושבי דיר אל אסד שבגליל, נזיה חסארמה, בן 25, מבעינה וריאד דראושה, בן 45, ובן אחותו אחמד דראושה בן 17, שניהם מאיכסאל שליד נצרת. 14 בני אדם נוספים נפצעו בתאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully