וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכודת דבש: המצלמה שהוחבאה בכוורת תיעדה את הגנבים על חם. צפו

11.1.2017 / 12:05

לאחר שסבל מגניבות חוזרות ומפגיעה ברכושו והתלונות שהגיש לא עזרו, החליט כוורן ממושב בשפלה לפעול בעצמו. בתיעוד נראים הגנבים כשהם משליכים אבנים לעבר הכוורות וגורמים להן נזק. "החקלאים נאלצים לעשות את עבודת איסוף הראיות עבור המשטרה"

צלמים זמניים מורשים

לאחר שתלונות חוזרות ונשנות שהגיש במשטרה בעקבות ונדליזם מתמשך וגניבת דבש בשווי אלפים שקלים לא הועילו, צחי גולדנברג, כוורן ממושב גמזו שבאזור השפלה, הציב מצלמה נסתרת. בשבת האחרונה, תועדה בה הכנופיה שגנבה ממנו לכאורה וחיבלה בנכסיו.

כמו חקלאים רבים אחרים, גולדנברג, בעל משק דבש, ואביו, המגדל פירות הדר, סבלו מפעם לפעם מאירועי פשיעה חקלאית כמו גניבת פרי וציוד ונזק לציוד חקלאי ולכוורות. אבל לאחרונה, לטענתו, לאחר חודשים שסבל מהרס כוורות וגניבת דבש, "הגיעו מים עד נפש". בחודשיים האחרונים סופי השבוע הפכו, לדבריו, ל"חגיגה של קטיף עצמי, פגיעה במטעים, ניפוץ כוורות וגרימת נזקים כגון עקירת נטיעות צעירות, וונדליזם וגניבת ציוד".

עוד בוואלה! NEWS:
מור מתה מפצעי התאונה - וארוסה מתקשה לעכל: "הכול נעצר בלילה אחד"
פיצוץ ברכבה של הזמרת מרגלית צנעני באזור; הרקע פלילי
חוסר הכשרה והמתנה ארוכה: פחות נפגעות תקיפה מינית פונות לטיפול

צחי גולדנברג כוורן שכוורותיו נפגעו על ידי ונדליזם. באדיבות תנועת רגבים, מערכת וואלה! NEWS
"נזק של 8,000 שקלים רק באירוע הזה". גולדנברג עם הכוורות שניזוקו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות תנועת רגבים

הוא סיפר כי "בדרך כלל מדובר בערבים מרמלה-לוד שמגיעים עם ג'יפים וטרקטורונים, ולאורך השנים רואים שעזות המצח שלהם גדלה". גולדנברג הוסיף: "אם הם בחבורה הם ממש עלולים לתקוף חקלאים שמגיעים לשטח".

בחודשיים האחרונים נגרמו נזקים לארבעה מקבצים שונים של כוורות, והנזק הממוצע לכל כוורת שהושמדה עומד על 3,000 שקלים - מחיר הכולל רכישת כוורת חדשה, אובדן יבול הדבש השנתי, ואובדן הכנסה מההאבקה שמבצעות הדבורים. "מכיוון שזה הפך לאירוע מדי שבוע, החלטתי להציב מארב מצלמות על מנת להגיש ראיות למשטרה. לצערי החקלאים נאלצים לעשות גם את עבודת איסוף הראיות עבור המשטרה", אמר.

לקראת סוף השבוע האחרון, הציב גולדנברג מצלמה בתוך כוורת ריקה, והמתין בחורשה סמוכה. "מלכודת הדבש" אכן עשתה את שלה, ותיעדה קבוצה של לפחות שישה חשודים שהגיעו ברכב שטח, ובמשך כמה סבבים שערכו במקום גנבו תפוזים, זרקו אבנים על הכוורות והפכו חלק מהן.

שלוש כוורות ניזוקו באופן שאוכלוסיית הדבורים חוסלה והמלכה מתה. "ספגתי נזק של 8,000 שקלים רק באירוע הזה", אומר גולדנברג. "לאחר שהתלונות הקודמות שהגשתי למשטרה הסתיימו בלא כלום, ביקשתי שעורכי הדין של 'חקלאים בחזית' ילוו את תיק החקירה, על מנת לוודא כי הפעם, העבריינים יועמדו לדין פלילי, ואוכל להגיש נגדם תביעה אזרחית".

בעקבות האירוע בשבת, פנה גולדנברג למיזם "חקלאים בחזית", שהקימה תנועת "רגבים" בעקבות פרשת הירי בפורץ במושב בית אלעזרי, על מנת להעניק ייצוג משפטי חינם לחקלאים הסובלים מפריצות. "מאז פרשיית בית אלעזרי, נחשפנו לעשרות סיפורים חדשים ולחקלאים שביקשו ייעוץ משפטי בנושא חדירות לשטחים חקלאים ולחצרות חקלאים במושבים ובקיבוצים", אומר עמיחי יוגב, רכז השטח של התנועה בשפלה ובדרום.

"הראיות שהועברו למשטרה הן חד משמעיות, ומציפות את העובדה שחקלאי גמזו ומושבי הסביבה סובלים באופן תדיר מפגיעה על ידי ערבים, שמגיעים בסופי השבוע מאזור רמלה ולוד", הסביר. "המתקפה שרואים בסרטון גרמה לכוורן נזק כבד של אלפי שקלים, אבל הוונדליזם המכוון שנראה כנובע ממניעים לאומניים, מרתיח לא פחות מהנזק הכלכלי".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully