וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר תיק החקירה נגד תושב בית אלעזרי שנחשד בירי למוות בפורץ

10.1.2017 / 11:29

הפרקליטות החליטה לסגור מחוסר אשמה את תיק האירוע שהתרחש באוגוסט האחרון. לפי החקירה, החשוד ניסה להבריח שלושה פלסטינים שניסו לפרוץ לשטחו. כשאחד מהם התקדם לעברו עם חפץ, הוא נפל וירה כמה כדורים, שאחד מהם פגע בפורץ

עריכה: מתן חדד

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הודיעה היום (שלישי) כי החליטה לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה נגד תושב בית אלעזרי, בן 64, שנחשד בירי למוות בפורץ שניסה לגנוב את משאיתו. המקרה אירע באוגוסט האחרון אז ניסו שלושה פלסטינים לפרוץ למחסנו. שני הפלסטינים האחרים שלא נפגעו מהירי, תושבי הכפר בני נעים שליד חברון, נעצרו והתיק בעניינם עדיין מתנהל.

על פי חומר הראיות שנאסף, לפי הודעת הפרקליטות, החשוד ניסה להבריח בקולו את הפורצים. אחד מהם הרים חפץ והתקדם לעברו של הגבר בן ה-64. החשוד הסתובב על מנת לברוח חזרה לביתו, אך מעד, נפל ונפצע בידו. בשל חששו כי הפורץ מתקדם לעברו, הסתובב החשוד ובעודו מתרומם ביקש לירות לכיוון האוויר במטרה להרתיע את הפורצים. הוא ירה כמה יריות, ואחד הכדורים פגע בפורץ שמת כתוצאה מכך.

לקריאה נוספת:
משפחת החשוד בירי בפורץ: "אם לא היה פועל כך - היינו יושבים שבעה"
המשטרה: החקלאי שירה למוות בפורץ היה מאוים על ידי החשודים
משפחת החשוד בירי בפורץ: "אם לא היה פועל כך - היינו יושבים שבעה"

זירת מציאת הגופה סמוך לכביש 40 באזור צומת ביל"ו. 14 באוגוסט 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
השטח שאליו פרצו הפורצים, בית אלעזרי/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

המקרה של תושב בית אלעזרי העלה לכותרות את מאבקם של החקלאים להעלאת ביטחונם האישי. יומיים לאחר המקרה הגיעו כ-600 בני אדם לעצרת התמיכה בחקלאי. משפחתו שלא הגיעה לעצרת, מסרה באמצעות הנוכחים כי "אין חולק על כך שזו הייתה הגנה עצמית ושאם לא היה פועל כך, היינו יושבים שבעה". עוד הוסיפו: "זה מקרה לאומי ברמה הגבוהה ביותר. אנו קוראים לשרים שיעשו הכל כדי שנוכל לישון בלילה. ככל שיהיו פחות שוטרים, כך ירבו המקרים כמו שלנו. אין תושב שלא נפגע מהתופעה הזו, נהרסים חיים ופרנסה".

"אם המשאית הזו הייתה במצב נסיעה, אני בטוח שהם היו דורסים אותו", אמר זכריה קפרא, מכר של החשוד. "אלה הבתים שלנו, מדובר באנשים. הנכדים שלי והכלות שלי פוחדים, מצב כזה לא היה. זה מרכז הארץ, לא יו"ש. אין קשר לשום כפר פלסטיני והתעוזה שלהם לא יודעת גבול".

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה
מאיר דהן, ראש מועצת מזכרת בתיה. עצרת תמיכה בחקלאי שירה למוות בפורץ, בית אלעזרי. 16 באוגוסט 2016. מגד גוזני
הפגנת תמיכה בחקלאי, באוגוסט/מגד גוזני

מאז המקרה גברה הביקורת על השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ועל המשטרה בפיקודו של מפכ"ל רוני אלשיך, שלטענת המבקרים לא מצליחים לתת מענה לנושא הגניבות החקלאיות. לטענת החקלאים, חלה עלייה בגניבות ומרביתן לא מדווחות למשטרה בשל תגובתה המועטה, לדבריהם, בעניין. המשקים החקלאיים דרשו מארדן ומהמפכ"ל לגבש תוכנית מבצעית מקיפה להתמודדות עם התופעה.

מהמשטרה נמסר אז: "נושא עבירות הרכוש רגיש וחשוב, ומשטרת ישראל פועלת באמצעות כל המשאבים העומדים לרשותה על מנת לטפל בנושא ולחזק את תחושת הביטחון בקרב התושבים. על אף שלא ניתן להבטיח כיסוי מלא, אלפי שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג"ב, פועלים מסביב לשעון בכדי לחשוף את מבצעי העבירה ולמנוע אותה מבעוד מועד. נציין כי אירוע הירי שאירע במושב בסוף השבוע עודנו בחקירה, ולכן מטבע הדברים לא נוכל להתייחס לפרטיו בשלב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully