וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת החשוד בירי בפורץ: "אם לא היה פועל כך - היינו יושבים שבעה"

600 בני אדם, בהם חקלאים רבים, הגיעו לעצרת תמיכה בחשוד בעקבות האירוע בבית אלעזרי, שהציף את הדיון על אזלת היד של המדינה בנושא. "אם המשאית הייתה במצב נסיעה, הם היו דורסים", אמר אחד החקלאים. החשוד שוחרר מוקדם יותר ממעצר בית

עריכה: מתן חדד

כ-600 בני אדם הגיעו הערב (שלישי) לעצרת התמיכה בחקלאי החשוד כי ירה למוות בפורץ פלסטיני. משפחתו לא הגיעה למקום, אך מסרה באמצעות הנוכחים כי "אין חוקל על כך שזו הייתה הגנה עצמית ושאם לא היה פועל כך, היינו יושבים שבעה". עוד הוסיפו: "זה מקרה לאומי ברמה הגבוהה ביותר. אנו קוראים לשרים שיעשו הכל כדי שנוכל לישון בלילה. ככל שיהיו פחות שוטרים, כך ירבו המקרים כמו שלנו. אין תושב שלא נפגע מהתופעה הזו, נהרסים חיים ופרנסה".

"אם המשאית הזו הייתה במצב נסיעה, אני בטוח שהם היו דורסים אותו", אמר זכריה קפרא, שמכיר את החשוד. "אלה הבתים שלנו, מדובר באנשים. הנכדים שלי והכלות שלי פוחדים, מצב כזה לא היה. זה מרכז הארץ, לא יו"ש. אין קשר לשום כפר פלסטיני והתעוזה שלהם לא יודעת גבול".

עוד בנושא:
נהג משאית חשוד שירה למוות בשודד שניסה לגנוב את רכבו בשפלה
הירי בגנב המשאית: "חוששים מנקמה, המשפחה תבוא לחסל חשבונות"

זירת מציאת הגופה סמוך לכביש 40 באזור צומת ביל"ו. 14 באוגוסט 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
הזירה שבה נמצאה גופת הגנב, ליד צומת ביל"ו, ביום ראשון/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

מוקדם יותר היום הוחלט לשחרר ממעצר בית את החשוד בן ה-64 שירה למוות במי שניסה, ככל הנראה, לגנוב משאית מביתו שבמושב בית אלעזרי הסמוך לגדרה. אף שאתמול נותחה גופתו של הפורץ, והועברה למשפחתו בגדה המערבית, הוחלט למנוע את פרסום שמו כדי למזער את האפשרות לשיבוש חקירה. מבדיקת הגופה עלה כי קליע אחד לפחות פגע בגופו.

מהמשך החקירה ביממה האחרונה, התברר כי הפורצים לכאורה - המנוח ושניים נוספים - שהו במשק של היישוב זמן רב, פרצו למחסן ולמבנה נוסף, העלו ציוד למשאית של החשוד והתניעו אותה. בעקבות הרעש, הוא יצא ונתקל בפורצים, שעל פי החשד הניפו לעברו חפץ גלילי מוארך. בחקירתו היום, אמר בעל המשאית כי חש מאוים ולכן ירה שלוש פעמים - לטענתו באוויר - כדי להניס את הפורצים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עצרת תמיכה בחקלאי שירה למוות בפורץ, בית אלעזרי. 16 באוגוסט 2016. מגד גוזני
תומכיו של בעל המשאית בעצרת, היום/מגד גוזני

מאז המקרה גוברת הביקורת על השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ועל המשטרה בפיקודו של מפכ"ל רוני אלשיך, שלא מצליחים לתת מענה לנושא הגניבות החקלאיות. לטענת החקלאים, חלה עלייה בגניבות ומרביתן לא מדווחות למשטרה בשל תגובתה המועטה, לדבריהם, בעניין. המשקים החקלאיים דורשים מארדן ומהמפכ"ל לגבש תוכנית מבצעית מקיפה להתמודדות עם התופעה.

החקלאים מזכירים לא אחת את רצח דוד בר קפרא, תושב רחובות בן 70, שנרצח לפני כשנה וחצי בשטח חקלאי בין מושב פדיה לכרמי יוסף שבשפלה, ליד כרם הענבים שלו. חוקרי ימ"ר מרכז סברו כי האיש הוכה למוות בעזרת כלי קהה, וככל הנראה היה יותר מתוקף אחד בתקרית.

שומרי האדמות האמיתיים

קפרא, שנפגע גם הוא מגל הפריצות באזור ומכיר את הנהג החשוד, סיפר בראיון לאולפן וואלה! NEWS כי מדובר בבחור "נורמטיבי על פי כל קנה מידה, חרוץ מאוד, היה קצין בצה"ל". לדבריו, "הוא נהג משאית שעובד בלילה וכשהוא מרגיש שרמת הביטחון האישי שלו נמוכה הוא נושא נשק כדי להגן על עצמו".

"הגניבות מתרחשות כבר שנים. אנחנו אמורים לקבל ביטחון מהמדינה, אבל כשזה לא קורה אנחנו צריכים לשמור על המשקים שלנו. בבית אלעזרי גונבים גם מהבתים וגם מהמשקים. יש בתים שנגנבו מהם כלי רכב כבר פעמיים", סיפר קפרא, בן 66. הוא טען כי " נגנבו מהמושב כמויות אדירות של בקר וגם כשמצאו את הבקר לא החזירו אותו ולא נתנו בעבורו פיצוי".

קפרא אף ציין כי טרקטורון שהיה בבעלותו נגנב ממנו לפני כתשעה חודשים, כמו גם ציוד ששימש אותו לעבודה במשק. לדבריו, רוב הגנבים הם תושבי הפזורה הבדואית או יהודה ושומרון ורוב הגניבות מתרחשות בשעות הלילה. "להערכתי גם יהודים מעורבים בזה", העיר.

מקום הירי בשודד, בית אלעזרי. 14 באוגוסט 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
זירת הירי ביום ראשון/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
"אנחנו יושבים מרצון בבתי כלא, חזרנו לתקופת הפדאיונים. התעוזה של גנבים היא מעל ומעבר"

הוא פנה בבקשה לרשויות אכיפת החוק וביקש "שהמדינה תשמור על התושבים באזור". "אנחנו אנשים נורמטיבים שנותנים הכול למדינה. אנחנו שומרי האדמות האמיתיים של מדינת ישראל ואנחנו דורשים שהזכות הבסיסית שלנו להגנה אישית תישמר. מדינת ישראל צריכה לפעול בצורה נחושה", אמר קפרא.

הוא הוסיף כי הבתים באזור "הפכו למבצרים". "אנחנו יושבים מרצון בבתי כלא, חזרנו לתקופת הפדאיונים (מחבלים ערבים שהסתננו לישראל למטרות טרור וגרילה – ה"ק) של שנות ה -50. התעוזה של הגנבים היום היא מעל ומעבר - בגלל שהמדינה מאפשרת להם. המדינה הפכה את הגניבה למקצוע".

לבסוף, קפרא קרא לציבור להשתתף בעצרת בבית אלעזרי. "אני קורא לא רק למושבניקים, אלא גם לאנשים מהעיר, שיבואו לדרוש ביטחון אישי".

מושב בית אלעזרי, אוגוסט 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
הכניסה למושב בית אלעזרי/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

שלושה שודדים ניסו ככל הנראה לגנוב משאית שחנתה בחצר בית באלעזרי בלילה שבין יום שבת ליום ראשון. בעל המשאית דיווח לפנות בוקר על ניסיון השוד ואף מסר למשטרה כי ירה באוויר על מנת להבריחם, משום שאיימו עליו במוט. שעה קלה לאחר מכן התקבל דיווח על מציאת גופה של גבר כבן 30 בסמוך לצומת ביל"ו, לא רחוק מביתו של בעל המשאית.

הקורבן נמצא ירוי בראשו כשעל ידיו כפפות – פרט המרמז כי הוא אחד משלושת הפורצים. פרמדיקים של מד"א קבעו את מותו במקום. מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב מוטי כהן, הורה על עיכובו של הנהג לחקירה בחשד שירה למוות בפורץ.

מהמשטרה נמסר: "נושא עבירות הרכוש רגיש וחשוב, ומשטרת ישראל פועלת באמצעות כל המשאבים העומדים לרשותה על מנת לטפל בנושא ולחזק את תחושת הביטחון בקרב התושבים. על אף שלא ניתן להבטיח כיסוי מלא, אלפי שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג"ב, פועלים מסביב לשעון בכדי לחשוף את מבצעי העבירה ולמנוע אותה מבעוד מועד. נציין כי אירוע הירי שאירע במושב בסוף השבוע עודנו בחקירה, ולכן מטבע הדברים לא נוכל להתייחס לפרטיו בשלב זה".

(עדכון ראשון: 16:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully