וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עונש מוות למבצע הטבח בכנסייה בקרוליינה הדרומית

דילן רוף, שירה למוות בתשעה מתפללים בכנסייה האפרו-אמריקנית בצ'רלסטון, הוא הראשון שנגזגר עליו עונש מוות בבית דין פדרלי בגין פשע שנאה. בחודש שעבר הוא הורשע בכל 33 הסעיפים שבהם הואשם, כולל פגיעה בחופש הדת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מעצרו של רוף, יוני 2015)

חבר מושבעים בארצות הברית גזר אמש (שלישי) עונש מוות על דילן רוף, כחודש לאחר שהורשע בביצוע הטבח בכנסייה האפרו-אמריקנית בצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, בחודש יוני 2015. רוף, בן 22 רצח בירי תשעה מתפללים שחורים ממניעים גזעניים. מדובר בעונש המוות הראשון שמושת על אדם שמורשע בפשע שנאה בבית דין פדרלי.

בהכרעת הדין בחודש שעבר, הורשע רוף בכל 33 הסעיפים שבהם הואשם, כולל שימוש לא חוקי בנשק ופגיעה בחופש הדת, בגין המתקפה במהלך שיעור דתי. במהלך המשפט, בבית המשפט בצ'רלסטון, לא הייתה מחלוקת אם רוף הוא שביצע את מסע ההרג, שהלהיט את הדיון סביב היחסים הבין-גזעיים בארצות הברית, אך עורכי דינו ביקשו מחבר המושבעים לשקול את המניעים שהניעו אותו וציינו כי ייתכן שהוא סובל מאשליות.

לקריאה נוספת:
ארה"ב: מבצע הטבח בכנסייה השחורה הורשע וצפוי לעמוד בפני עונש מוות
ארה"ב: התביעה תבקש עונש מוות למבצע הטבח בכנסייה בקרוליינה
מאות בכנסייה בקרוליינה הדרומית שנפתחה לראשונה לאחר הטבח

דילן רוף המחבל בירי בכנסייה בצ'רלסטון. רויטרס
רוף/רויטרס

צוות ההגנה לא קרא לשום עדים במהלך המשפט לאחר שהשופט מנע מהם להציג עדויות למצבו הנפשי של רוף. עם זאת, התביעה דחתה את טיעוני ההגנה במהלך הטיעונים הסופיים היום ואמרו כי רוף נמצא אשם "מעבר לכל ספק, ובוודאי מעבר לספק סביר". סגן התובע הכללי של ארצות הברית ניית'ן וויליאמס אמר כי "הוא צריך לשאת באחריות על כל אחד ממעשיו בכנסייה ועבור כל החיים שהוא לקח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully