וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין על בקשת החנינה של רגב: "מטפלים רק בבקשות מקרובי אזריה"

9.1.2017 / 17:00

לשכת נשיא המדינה השיבה לבקשה שהגישה שרת התרבות עוד בטרם ניתנה הכרעת הדין. בהודעה מובהר כי אם אכן תוגש בקשה על ידי החייל או מי מקרוביו, "יהיו גם הדברים במכתבך לעיני כבוד הנשיא". השרה טענה עם הגשת הבקשה: "זה לא היה צריך להגיע למישור פלילי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

בלשכת נשיא המדינה ראובן ריבלין, השיבו היום (שני) לבקשת החנינה שהגישה בשבוע שעבר שרת התרבות מירי רגב לאלאור אזריה, בעקבות הרשעתו בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. "ברצוננו להביא לידיעתך כי על פי הנוהל המקובל, אנו מטפלים בבקשות חנינה רק אם הגיעו מעם הנדון עצמו או מי מטעמו (בא כח או קרוב משפחה מקרבה ראשונה בלבד)", נכתב במענה מלשכת הנשיא. "ככל שתוגש בקשת חנינה על ידי הנדון, יהיו כמובן, גם הדברים האמורים במכתבך לנגד עיני כבוד הנשיא בטרם תינתן החלטתו".

השרה הייתה הראשונה במערכת הפוליטית שהצהירה כי תפעל כדי שתוענק חנינה לאזריה. עוד בטרם הספיקו השופטים להרשיע את החייל, שלחה רגב מכתבים לריבלין ולשר אביגדור הביטחון ליברמן בבקשה שיפעלו לחנינת אזריה. "חרף העובדה שמדובר בהליך שטרם הסתיים כליל", כתבה לנשיא, "הרי שמצאתי הקבלה מסוימת לפרשת קו 300 שבה הנשיא המנוח, חיים הרצוג, העניק חנינה ללוחמי השב"כ אף בטרם משפט".

במהלך הכרעת הדין, אמרה במשדר באולפן וואלה! NEWS כי "אנחנו יודעים שיש להם אתגרים לא פשוטים, וזה לא היה צריך להגיע מראש למישור פלילי אלא למישור מבצעי", הוסיפה רגב. "אנחנו לא רוצים שכל תקרית תגיע להליך פלילי - זה הדבר האחרון שהצבא רוצה להגיע אליו ואסור לו להגיע אליו. במציאות הזו, אוביל מהלך של חנינה".

עוד בנושא:
התעלמות מהכאוס בזירה, קו הגנה מסורבל: תובנות על משפט אזריה
עו"ד שפטל הצטרף לצוות ההגנה: "התביעה הייתה צמאה לדמו של אזריה"
ההפגנה למען אזריה: נעצר חשוד ראשון בהסתה נגד הרמטכ"ל

חברת הכנסת מירי רגב. יוסי ציפקיס
"מצאתי הקבלה מסוימת לפרשת קו 300". רגב/יוסי ציפקיס

פוליטיקאים נוספים עסקו מיד אחרי ההרשעה של אזריה באפשרות של מתן חנינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו, אמר כי הוא "תומך במתן חנינה לאלאור אזריה". השרים אריה דרעי מש"ס, נפתלי בנט מהבית היהודי, ישראל כץ ואופיר אקוניס מהליכוד הצטרפו לקריאות להעניק חנינה לאזריה, כמו גם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי. שרים נוספים בממשלה העדיפו לא להתייחס.

מי שהציגה עמדה מפתיעה היא ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) שהצטרפה לקריאות לחון את אזריה. "מי שמשתלחים בבית המשפט פוגעים בליבת הממלכתיות הישראלית", אמרה. "בתום הליכי המשפט יהיה נכון לשקול חנינה לאזריה". יחימוביץ' ספגה על כך ביקורת מחברי מפלגתה, וח"כ עמיר פרץ אמר בתגובה כי "אלו אמירות פופוליסטיות". יחימוביץ' השיבה: "אני מספיק מנוסה להבין את המחיר הפוליטי, אבל חשוב לי לומר את הדברים".

בכנסת גם עלו יוזמות חנינה נוספות. יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם החלה בקידום עצומת ח"כים הקוראת לשר הביטחון להורות לרמטכ"ל לחון את אזריה. לאחרונה דחה הנשיא ריבלין את בקשת החנינה של האסיר יונתן היילו, המרצה 12 שנות מאסר בגין הריגת ירון איילין, שאנס אותו. 65 חברי כנסת חתמו על מכתב לריבלין בבקשה שיחון את היילו, אך זו כאמור נדחתה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
נקבע כי פעל מתוך יצר נקמה. אזריה/AP

בית הדין הצבאי המיוחד בקריה הרשיע פה אחד את אזריה, בזמן שמחוץ לבית הדין הפגינו כ-400 איש התומכים בו, ובהם אנשי "לה פמיליה", שהכו אנשי תקשורת וניסו לחסום כבישים באזור. שניים מהם נעצרו.

אלוף-משנה מאיה הלר, שעמדה בראשות הרכב של שלושה שופטים, הקריאה במשך שעתיים את הכרעת הדין בפרשה שטלטלה את המדינה, וקבעה כי הלוחם מחטיבת כפיר פעל מתוך יצר נקמה. היא פתחה את דבריה ודחתה את טענות ההגנה העיקריות, שלפיהן אזריה חשש ממטען וכי המחבל מת לפני הירי של הנאשם. בנוסף לכך הקריאה עדויות שמחזקות את הטענה שאזריה אמר כי "הגיע למחבל למות", ולאחר מכן פירטה על השינויים הרבים בגרסתו של הנאשם להשתלשלות האירועים. הלר אף הדגישה כי טענות ההגנה לזיהום ההליך המשפטי נדחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully