וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה הסיבה האמיתית להכחדת הדינוזאורים - ובקרוב הם יחזרו

16.1.2017 / 8:49

עולם היורה מתעורר לחיים, באמת? חוקרים מצאו את הסיבה האמיתית להכחדתם של הדינוזאורים וצופים שהם עוד יחזרו לחיים ויטילו אימה על כולנו

יח"צ - חד פעמי

בסרטון – הטריילר לסרט "עולם היורה"

במחקר חדש שתוצאותיו פורסמו בשבוע שעבר, חוקרים ניסו להפריך את הסברה הרווחת לגבי הכחדת הדינוזאורים. הם הסבירו שהדינוזאורים נכחדו בפועל מאחר שלביציהם לוקח זמן רב לבקוע. הם בדקו שיניים של עוברי דינוזאורים בתוך ביצים, והגיעו למסקנה שזמן הדגירה שלהם נמשך חודשים רבים ולא כפי שנהגו לחשוב בעבר. עד כה העריכו את זמן הדגירה שלהם כזהה לזה של הציפורים, הנמשך בין 11 ל-85 ימים, אולם כעת עלתה ההנחה שהעוברים נותרו בקליפתם למשך זמן רב יותר, כשבמינים מסוימים זה לקח להם שישה חודשים.

גרגורי אריקסון, חוקר מאובנים מאוניברסיטת פלורידה, שהיה שותף בכתיבת המחקר של האקדמיה הלאומית למדעים, אמר: "חלק מהחידות הגדולות על הדינוזאורים נוגעות לאמבריולוגיה שלהם (מדע העוסק בחוקר העובר) – והדבר כמעט אינו ידוע". הוא הוסיף: "האם תהליך הדגירה איטי כמו בני משפחתם הזוחלים – התנינים והלטאות, או מהיר כמו הציפורים? אנחנו חושדים שלממצאינו יש השלכות על ההבנה מדוע הדינוזאורים נכחדו בתום תקופת הקרטיקון, בעוד דו חיים, ציפורים, יונקים וזוחלים אחרים שרדו ושגשגו".

עולם היורה.
נכחדו מהסיבות הלא נכונות

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

לראשונה: נמצאה רקמת מוח של דינוזאור מלפני 133 מיליון שנה

לכתבה המלאה

מרבית החוקרים מאמינים, אם כן, שאסון כבד כמו אסטרואיד שפגע באדמה או התפרצות הר געש ענק הביא להכחדת הדינוזאורים. האסון גרם להעלאת ענן אבק עצום לאוויר, שכיסה את כדור הארץ, חסם את קרני השמש והביא לשינויי אקלים קיצוניים. בעקבות המחסור באור, מתו מרבית הצמחים ותוך זמן קצר, מרבית בעלי החיים - ובראשם הדינוזאורים - שנזקקו לכמויות גדולות של מזון, מתו מרעב. לפי תוצאות המחקר החדש, מאמינים החוקרים שעומדים מאחוריו שהדינוזאורים נעלמו מהעולם מבלי להותיר צאצאים - מאחר שלקח להם יותר מדי זמן להתרבות, וזה מה שבעצם גזר את גורלם.

בדיווח על המחקר בתקשורת העולמית צויין דבר נוסף (ודי מדהים) - הדינוזאורים יכולים תיאורטית לקום לתחיה, רק שעדיין לא קם המטורף שייעשה את זה. בעקבות יציאת הסרט "עולם היורה", שמדבר בדיוק על מצב כזה, הפליאונטולוג ג'ק הורנר, שייעץ רבות לסרט, אמר שכבר קיימת טכנולוגיה שיכולה להחיות את הדינוזאורים. הוא דיבר באירוע TED Talk בשנה שעברה והסביר שבעלי הכנף התפתחו מהדרומאוזאוריים כגון הוולוצירפטור, ולכן זה אפשרי להפוך את הגלגל.

"אנחנו יכולים ליצור תרנגולת עם שיניים. מה שאנחנו מנסים לעשות הוא לקחת תרנגולת, לשנות אותה, ולהפוך אותה לתרנגולתוזאורוס". הוא הבטיח שב-10 השנים הקרובות, מומחים יצרו משהו שנקרא "דינו-צ'יקן", שנראה כמו ציפור עם זנב ארוך, זרועות עם ידיים, חוטם ושיניים. לדבריו, ככל שהטכנולוגיה תשתפר, יוכלו החוקרים להחזיר לחיים כל מיני סוגים שונים של דינוזאורים. מי היה מאמין שעולם היורה בקרוב יראה לנו כמו סרט תיעודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully