וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בת 130 מיליון שנה: עקבות דינוזאור נמצאו בחוף באוסטרליה

בחופי היבשת רגילים להיזהר מכרישים, אך הפעם בעת איסוף צדפים מצאה נופשת בחוף במערב המדינה טביעת רגל גדולה - שהתבררה כשייכת לטורף שחי לפני מאות מיליוני שנים. "הילדים לא האמינו לי בהתחלה", סיפרה

טביעת רגל של דינוזאור שנמצאה בחוף הים באוסטרליה. 8 בספטמבר 2016. מתוך פייסבוק, מערכת וואלה!
"זה הדהים אותי". טביעת הרגל מול רגלה של פורת'/מערכת וואלה!, מתוך פייסבוק

בחופי אוסטרליה רגילים להיזהר מכרישים, אך השבוע נמצאה שם הפתעה קצת אחרת. טביעת רגל של דינוזאור מלפני 130 שנים נמצאה בין אצות הים בחוף גולשים פופולרי בסמוך לעיירה ברום שבמערב המדינה. טביעת הרגל נמצאה בידי רוחצת שהגיעה לחוף ואספה צדפים.

בינדי לי פורת', שמצאה את טביעת הרגל, סיפרה כי הרגישה דבר מה תחת רגלה בעת שפסעה על החוף. כשפינתה את החול מעל הבליטה שהרגישה, היא מצאה כמה טביעות רגל ענקיות. "זה הדהים אותי. להיות קשורה למציאה של משהו בן מיליוני שנים זה נפלא", סיפרה פורת', שביקרה בחוף פעמים רבות אך מעולם לא נתקלה בתופעה כה מרתקת. "אנחנו שמחים למדי, הילדים לא האמינו לי בהתחלה אבל צדקתי".

עוד ידיעות מהעולם:
חברת תעופה סינית לנוסעים ללונדון: "היזהרו משחורים ומפקיסטנים"
"סיכון ביטחוני": מדוע ממשלת סומליה לקחה לאזרחים את הגת?
כולם היו "בני זונות": האמירות הבוטות של נשיא הפיליפינים

הפוסט שהעלתה פורת' עם תמונות עקבות הדינוזאור:

סטיב סליסבורי, פליאונטולוג מאוניברסיטת קווינסלנד שבמדינה, סיפר ל-CNN כי העקבות ככל הנראה כוסו בחול ובמים במשך עשורים רבים, אך הגאות בחוף חשפה אותן סוף סוף. לדבריו, טביעות הרגל שייכות לדינוזאור מסוג מגלוזאורוס ברומנסיס, שהיה ככל הנראה טורף בגודל בינוני.

"מדובר בדינוזאור טורף, העקבות שלו בגודל 30 עד 50 סנטימטרים, כך שניתן לומר שהוא היה ככל הנראה בגובה של מטר וחצי בערך ובאורך שניים וחצי עד ארבעה מטרים", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully