וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת תעופה סינית לנוסעים ללונדון: "היזהרו משחורים ומפקיסטנים"

ההערה הגזענית נכתבה בידיעה על הבירה הבריטית במגזין של חברת "אייר צ'יינה", השלישית בגודלה במדינה. הכתבה עוררה זעם ברשת ובמערכת הפוליטית בממלכה: "הערות פוגעניות"

ספק 500

(בווידאו: פרסומת גזענית ששודרה בסין במאי האחרון)

"המבקרים בלונדון צריכים לנקוט באמצעי זהירות באזורים שבהם רוב האוכלוסייה היא הודית, פקיסטנית או שחורה" – כך נכתב בכתבה על הבירה הבריטית שפורסמה במגזין של חברת התעופה הסינית השלישית בגודלה במדינה. "אנו מייעצים לתיירים לא ללכת לבד בחשיכה, ולנשים תמיד צריך להתלוות אדם נוסף כשהן מסיירות באזור", נכתב בסינית ובאנגלית.

הכתבה, שהופיעה בכתב העת של חברת "אייר צ'יינה", פורסמה בטוויטר בידי העיתונאית הסינית האזה פאן, שנתקלה בה בעת שהייתה על הטיסה מבייג'ינג ללונדון, ועורר זעם ברשת. בציוץ תהתה פאן מה ראש עיריית לונדון סאדיק חאן, שמשפחתו הגיעה מפקיסטן, חושב על הידיעה.

קטע מכתבה במגזין חברת התעופה הסינית המזהיר מפני שחורים ופקיסטנים בלונדון. 8 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
הקטע מתוך הכתבה של מגזין חברת התעופה/צילום מסך, טוויטר

גם במערכת הפוליטית בבריטניה הגיבו לכתבה, וקראו לחברה להסיר אותה מהמגזין, המחולק בחינם לנוסעים. חברת הלייבור רוזנה אלאן-חאן אמרה כי "מדובר בהערות מעוררות זעם ופוגעניות. אני רוצה לראות את הידיעה מוסרת מהמגזין, ומעוניינת לדעת מדוע חברת התעופה סבורה כי יש לנקוט באותם אמצעי זהירות"

זו אינה הפעם הראשונה שבה חברות סיניות מואשמות בגזענות. בפרסומת של חברת טבליות הכביסה הסינית "קייאובי", ששודרה במאי האחרון, נראה גבר כהה עור שורק וקורץ לצעירה סינית. היא קוראת לו אליה, וכאשר הוא מתקרב היא שמה טבלית כביסה בפיו ודוחפת את גופו לתוך מכונת הכביסה. כמה שניות לאחר מכן יוצא מתוכה צעיר אסיאתי בהיר עור במיוחד, והאישה מחייכת לעברו.

התשדיר זכה לתגובות נזעמות באתרי אינטרנט בארצות הברית ובמערב, שם נטען כי מדובר בהוכחה לגישה הגזענית כלפי שחורים בסין. "אין ספק כי מדובר בגזענות", נכתב באתר האינטרנט האמריקני VOX. "זוהי גם תזכורת לכך שהגישה בנוגע לגזע וצבע עור בסין עשויה להיות חמורה מאוד".

(עדכון אחרון: 23:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully