וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיות חדשות חושפות: הסיבה העיקרית לטביעתה של הטיטניק אינה הפגיעה בקרחון

4.1.2017 / 9:08

אחרי 30 שנות מחקר, נחשפו תמונות שמוכיחות לכאורה שאחד האסונות הגדולים ביותר בהיסטוריה לא קרה כפי שסיפרנו לנו עד היום, ושעובדי הספינה הסתירו מהנוסעים סוד שהיה יכול למנוע את האסון

יוטיוב

בסרטון – הטריילר לסרט "טיטניק"

אסון הטיטניק, שנסיבותיו נחקרו שוב ושוב ב-100 השנים האחרונות, מקבל תפנית מפתיעה נוספת שטורפת את כל הקלפים. החוקר והעיתונאי סנאן מולוני מאמין שהאסון לא נגרם בעיקרו עקב הפגיעה בקרחון ושלליאו היה מספיק מקום על הדלת (טוב, את זה אנחנו הסקנו אבל ברור לכם שזה נכון, כן?).

אינספור ספרים, מאמרים וסרט הוליוודי שובר קופות אחד סיפרו את סיפורה הנודע והטרגי של ספינת הענק שהתנגשה בקרחון בצפון האוקיינוס האטלנטי, אולם כעת עולה שמה שהוביל לטביעת הטיטניק ולמותם של יותר מ-1,500 נוסעים הייתה שריפת ענק שפרצה באחד ממחסני הפחם שבספינה.

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

הגרסה הסינית לטיטאניק: העתק של האונייה יהפוך לאתר נופש

לכתבה המלאה

הראיות החדשות מתבססות על תצלומים נדירים שצולמו ע"י מהנדסי החשמל של הספינה שבוע לפני שהספינה יצאה להפלגת הבכורה שלה, ב-10 באפריל 1912. העיתונאי שחוקר את הטיטניק מזה 30 שנה, הבחין בסימנים שחורים באורך 9 מטרים, ממש במקום בו פגעה הספינה בקרחון. לטענתו ולטענת מומחים נוספים, האש שפרצה במקום והגיעה לטמפרטורה של יותר מאלף מעלות, עיוותה את דופן הספינה והפכה אותה לשברירית, כך שברגע הפגיעה בקרחון היא לא הייתה חזקה מספיק כדי לעמוד במכה ונסדקה בקלות. השריפה ככל הנראה פרצה 3 שבועות לפני אותו לילה גורלי.

"אם מסתכלים על האזור המדויק בו הספינה התנגשה בקרחון, רואים שהמקום ניזוק עוד לפני שהספינה עזבה בכלל את בלפסט", הוא אמר בסרט התיעודי החדש "טיטניק: הראיות החדשות" ששודר השבוע בערוץ 4 הבריטי. השריפה באחד ממחסני הפחם תועדה היטב, אולם עד היום הפחיתו במשמעותה. מעבר לכך, מולוני מאמין שהשריפה נשמרה בסוד מהנוסעים כדי לא ליצור בהלה, "אף אחד לא חקר את הסימנים האלה לפני. זה לגמרי משנה את הנרטיב. מומחי מתכות אמרו לנו שפלדה בטמפרטורה כזאת הופכת לשבירה וחסינותה נפגמת בשיעור של עד 75 אחוזים".

הצצה ל"טיטניק: הראיות החדשות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully