וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת כל הקשת הפוליטית: "חוק שוברים שתיקה" יעלה להצבעה בראשון

5.1.2017 / 22:22

החוק, שנועד למנוע מארגונים "נגד צה"ל" להיכנס לבתי ספר, הוא יוזמה משותפת של השר בנט ויו"ר יש עתיד לפיד ומקודמת בהליך מזורז. ההצעה תאפשר לשר החינוך לקבוע כללים למניעת פעילויות במוסדות לפי ראות עיניו, אם "עומדים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

"חוק שוברים שתיקה", שנועד למנוע מארגונים "נגד צה"ל" להיכנס לבתי ספר, יעלה להצבעה ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה. את ההצעה מקדמים שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, והיא מקודמת בהליך מזורז.

ההצעה היא תיקון לחוק החינוך הממלכתי ותאפשר לשר החינוך לקבוע כללים למניעת "כל פעילות במוסד חינוך, על ידי כל אדם או גוף חיצוני שפעילותו עומדת בסתירה חמורה ומשמעותית למטרות החינוך הממלכתי, או שבשל פעילותו מחוץ לישראל קיים חשש שחיילי צבא הגנה לישראל יועמדו לדין, בערכאות בינלאומיות ובמדינות זרות, על פעולה שביצעו במסגרת תפקידם".

עוד בנושא:
ח"כ חזן בדיון בכנסת על שוברים שתיקה: "אסופה של בוגדים"
מנהל תיכון בתל אביב זומן לשימוע עקב הרצאת "שוברים שתיקה"
תלמידי תיכון בתל אביב נגד שוברים שתיקה: "לא לתת במה לארגון"

שר החינוך נפתלי בנט נותן הצהרה בכותל לאחר החלטה 2334 של האו"ם בשישי האחרון, 25 בדצמבר 2016. נועם מושקוביץ
"מצפה לתמיכה מלאה מכל השרים". בנט/נועם מושקוביץ

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי מטרתה "להקנות לשר החינוך כראש המערכת וכזה הנושא באחריות על תלמידי ישראל את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך המוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות הוא כזה החותר תחת מטרות החינוך, או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל שהם קונצנזוס בחברה הישראלית".

על ההצעה חתומים חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה, בהם ח"כ שולי מועלם רפאלי שמובילה את החוק עם בנט, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) ויו"ר ועדת החינוך בכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס). בנוסף, חתומים עליה הח"כים יואב קיש (הליכוד), אמיר אוחנה (הליכוד), בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), עודד פורר (ישראל ביתנו) וח"כים מיש עתיד. אף חבר כנסת מיהדות התורה לא חתם על החוק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
פעילות "שוברים שתיקה" באוניברסיטת תל אביב/שוברים שתיקה

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "מי שמסתובב בעולם כשמטרתו לפגוע בחיילי צה"ל באו"ם, בדרום אפריקה ובמדינות אירופה, לא ייכנס לבתי הספר בישראל. לא לערכים האלה אנו מחנכים את ילדי ישראל. אני מצפה לתמיכה מלאה מכל שרי הממשלה". לפיד הסביר כי הוא תומך בחוק מאחר ש"אסור שלמערכת החינוך של מדינת ישראל יכנסו ארגונים המכפישים את קציני וחיילי צה"ל, קוראים להם פושעים ומעודדים סרבנות".

ארגון "שוברים שתיקה" מסר: "בנט אובססיבי על שוברים שתיקה וככל שהאובססיה של בנט למנוע מבני הנוער לשמוע מחיילים על מציאות הכיבוש גדלה, כך הפעילות שלנו במוסדות חינוך גדלה".

שר החינוך כבר הצהיר לפני שנה כי יקדם מהלך שיאסור את כניסת שוברים שתיקה לבתי ספר, אך התעכב עם הוצאת חוזר המנכ"ל של משרדו בשל קשיים משפטיים בניסוח ההנחיה. בחודש שעבר פרסם המשרד את החוזר ובו נקבע כי תיאסר כניסתם של ארגונים הפועלים נגד צה"ל לבתי הספר, ואולם, מנהלי בתי ספר המשיכו להזמין את הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully