וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי תיכון בתל אביב נגד שוברים שתיקה: "לא לתת במה לארגון"

1.12.2016 / 18:05

תלמידי הגימנסיה הרצליה מחו על האירוע שבו יופיעו מולם חברי הארגון. בעצומה שהפיצו, קראו לבנט לאסור את הכנסתם של שוברים שתיקה למוסדות לימוד מאחר שזה "ארגון ששם לעצמו למטרה לשקר על לוחמים". מנהל בית הספר: "סתימת פיות יש בממשלה, לא אצלי"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: סערה בכנס שוברים שתיקה בבאר שבע: "יולי נובק אחראית לרצח של פלסטינים")

עשרות תלמידי תיכון "גימנסיה הרצליה" בתל אביב דרשו היום (חמישי) למנוע מארגון השמאל "שוברים שתיקה" להופיע בפניהם. התלמידים חתמו על עצומה בקריאה למנהל, ד"ר זאב דגני, שלא לאפשר לחברי הארגון להיכנס למוסד ולשוחח עם תלמידים, לאחר שמוקדם יותר הם הוזמנו למפגש עם נציגי ארגון השמאל, שיתקיים בבית הספר בתחילת השבוע הבא.

"אנחנו, תלמידי גימנסיה הרצליה, קוראים למחנכים שלנו ובראשם למנהל בית הספר לא לתת במה לארגון שוברים שתיקה בין כותלי בית הספר שלנו," כתבו התלמידים בעצומה. "אנו מצפים מהמחנכים שלנו להישמע להנחיית שר החינוך שביקש מבתי הספר לא להכניסם למערכת החינוך - בדיוק כמו שאנו, כתלמידים, נדרשים להישמע לבקשות מחנכינו".

לפני כשנה הודיע שר החינוך נפתלי בנט כי יורה לאסור על כניסתם למוסדות חינוך, הוראה שלבסוף לא קיבלה תוקף. התלמידים המוחים קראו בעצומה, שעד כה חתמו עליה לפחות 50 מהם, לשר החינוך "לאכוף את ההנחיה שהוא עצמו נתן לפני כשנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העצומה שהפיצו התלמידים/מערכת וואלה!, צילום מסך

התלמידים הוסיפו כי "ארגון ששם לעצמו למטרה להכפיש ולשקר על לוחמי צה"ל ומדינת ישראל אינו ראוי לקבל במה בבית הספר המכובד שלנו". כמו כן, הם קראו לד"ר דגני לכל הפחות לאפשר דיון מכמה זוויות על הנושא, ולאפשר לארגון "מילואימניקים בחזית", או לארגונים דומים לו, להגיע במקביל להופעת שוברים שתיקה.

אחד מתלמידי השכבה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "אני רואה בצעד זה חציית גבול. לפי דברי מנהל בית הספר, בית הספר שלנו מבוסס על פלורליזם. אם כך באמת היה המנהל היה שוקל לתת במה גם לארגונים מהצד השני של המפה".

עמית דרי, יו"ר תנועת "מילואימניקים בחזית", התייחס לדברים ואמר: "לא ייתכן שארגון שמכפיש את חיילי צה"ל ומשחיר את פניה של מדינת ישראל בעיני העולם, יקבל במה במערכות החינוך הפורמלית". הוא הוסיף כי התנועה שהוא עומד בראשה תופיע מול כל סוגי הקהלים ששוברים שתיקה הופיע מולם ו"פיזרה שקרים תוך כדי עיוותה וסילופה של המציאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההזמנה לאירוע ששלח המנהל, ד"ר דגני, לתלמידי כיתות י"ב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, שוברים שתיקה "נטלה, ועודנה נוטלת, חלק נכבד ופעיל בתדלוקה של מערכת השנאה כלפי ישראל ושל תנועת החרם הבינלאומי בראשות ה-BDS ובהעצמתה של הדה-לגיטימציה על חיילי צה"ל ועל מדינת ישראל".

בהזמנה לאירוע שהועברה לתלמידי כיתות י"ב מטעם מנהל בית הספר, נכתב כי ההשתתפות באירוע אינה חובה. עם זאת, נמסר כי השתתפות במפגש תיחשב סיבה מוצדקת להיעדרות משיעורים.

מנהל הגימנסיה הרצליה מסר: "אאפשר לתלמידים למחות, כפי שהיה כשהיו כאן הרצאות של ימנים. אין אצלנו סתימת פיות – את זה יש בממשלה, לא אצלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully