וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל תיכון בתל אביב זומן לשימוע עקב הרצאת "שוברים שתיקה"

4.12.2016 / 22:40

מנהל הגימנסיה הרצליה זאב דגני, שהביע תמיכה בהופעת הארגון בפני תלמידיו, זומן לשימוע במשרד החינוך. עשרות תלמידים תמכו במנהל: "אנו לא מפחדים מאתגר מחשבתי". משרד החינוך: "התלמידים נחשפו לחומרי הסתה"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

מנהל בית הספר התיכון הגימנסיה הרצליה שבתל אביב, זאב דגני, זומן היום (ראשון) לשימוע במשרד החינוך, לאחר שאישר הרצאה של ארגון "שוברים שתיקה" בפני תלמידי בית הספר, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. המפגש עם אנשי הארגון, חיילים ששירתו בגדה המערבית וברצועת עזה, נערך היום בצהריים.

בסוף השבוע שעבר, הבהיר דגני בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא תומך בהזמנת הארגון לבית הספר, והוסיף: "סתימת פיות יש בממשלה, לא אצלי". לפני כשנה, הודיע שר החינוך נפתלי בנט כי יאסור על הארגון להופיע בבתי ספר ואמר כי ינחה לתת תוקף לאיסור בחוזר מנכ"ל - אולם חוזר כזה לא פורסם לפי שעה.

עוד בוואלה! NEWS:
שחקנית הבימה סיירה בחברון - וגונתה: "תיאטרון הזבל, תישארו בת"א"
ברקע הסערה: מרצים בב"ש העניקו ל"שוברים שתיקה" פרס אלטרנטיבי
חברי מועצה בחיפה נגד אירוע של "שוברים שתיקה": "ארגון קיצוני"

ביה"ס הגימנסיה הרצליה, תל אביב. ינואר 2014. יותם רונן
"למדנו על חשיבות הזכות לחופש המחשבה". הגימנסיה הרצליה/יותם רונן

בתוך כך, עשרות תלמידים חתמו היום על עצומת תמיכה בהזמנת הארגון לגימנסיה. "למדנו שדמוקרטיה זה שלטון הרוב, תוך שמירה על זכויות המיעוט", כתבו התלמידים. "למדנו על חשיבות הזכות לחופש המחשבה וחופש הביטוי. מי שרוצה לסתום את הפה לארגון שעם דעותיו הוא לא מסכים פוגע בזכויות בסיס אלו. אדם שמנסה לסתום פיות, מנסה להפחיד ומנסה להסתיר את המציאות שקיימת בחוץ פוגע בדמוקרטיה ובחינוך שלנו".

התלמידים הוסיפו כי "אנו לא מפחדים מאתגר מחשבתי וביקורת. שוברים שתיקה הוא ארגון פרו-ישראלי של חיילים, ששם לעצמו מטרה לחשוף את המציאות בשטחים". לדבריהם, "הוא עושה זאת דרך עדויות מהשטח, רק אחרי שעברו תהליך תיקוף וצנזורה צבאית. אפשר להסכים או לא להסכים עם הארגון, אך כולנו מבינים שארגון 'שוברים שתיקה' לא מפנה את האשמה לצה"ל, אלא מציג את המציאות שעל כולנו כחברה לקחת אחריות עליה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר החינוך נפתלי בנט בכנס שדרות לחברה וכלכלה, סינמטק שדרות. נובמבר 2016. לירון מולדובן
הבטיח לאסור את פעילות הארגון - אך לא הוציא חוזר מנכ"ל. בנט/לירון מולדובן

במקביל, אנשי תנועת "מילואימניקים בחזית", שמתנגדת לפעילות "שוברים שתיקה", פנו היום לשר בנט וקראו לו "לשים סוף לאבסורד הבלתי-מתקבל על הדעת ולאכוף את האיסור שהוטל על ידך לפני כשנה בהקדם האפשרי". הם הוסיפו כי "כל עוד לא ייאכף האיסור על הופעת נציגי ארגון 'שוברים שתיקה' בבתי הספר, אנו נמשיך לעשות ככל יכולתנו על מנת להופיע מול התלמידים שארגון 'שוברים שתיקה' הופיע מולם וטרח להפיץ שקרים בעזות מצח, תוך כדי עיוותה וסילופה של המציאות".

ביום חמישי הביעו עשרות תלמידים בבית הספר התנגדות להופעת "שוברים שתיקה" במוסד, בעצומה שהעבירו למנהל דגני. "ארגון ששם לעצמו למטרה להכפיש ולשקר על לוחמי צה"ל ומדינת ישראל אינו ראוי לקבל במה בבית הספר המכובד שלנו", טענו. כמו כן, הם קראו לדגני לאפשר דיון מכמה זוויות על הנושא, להגדרתם, ולאפשר לארגון "מילואימניקים בחזית", או לארגונים דומים לו, להגיע במקביל להופעת "שוברים שתיקה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מנהלים שמזמינים את 'שוברים שתיקה' וחושפים את תלמידיהם לחומרי הסתה יזומנו לבירור במשרד החינוך. גוף שמסית נגד חיילי צה"ל לא ייכנס לבתי הספר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully