וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חזן בדיון בכנסת על שוברים שתיקה: "אסופה של בוגדים"

28.12.2016 / 13:30

בדיון שנערך בוועדת החינוך, התווכחו חברי הכנסת על הצעת החוק, שמטרתה להרחיק את הארגון השנוי במחלוקת ממערכת החינוך. ח"כ גלאון: "שוברים שתיקה הוא ארגון פטריוטי, אתם לא רוצים לשמוע ביקורת"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום (רביעי) בהצעת החוק מטעם מפלגת הבית היהודי, המבקשת למנוע מארגון "שוברים שתיקה" להרצות במוסדות חינוכיים בטענה שהוא "פוגע בחיילים". זאת, על רקע הסערה שהתעוררה בעקבות הגעת נציגי הארגון לבתי ספר בתל אביב, ובהם "גימנסיה הרצליה". במהלך הדיון כינה ח"כ אורן חזן (הליכוד) את חברי שוברים שתיקה "אסופה של בוגדים".

בתחילת הדיון תקפה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, את יוזמתו של שר החינוך נפתלי בנט נגד הארגון. "שוברים שתיקה הוא ארגון פטריוטי. ממה אתם חוששים בדיוק? אתם שולחים חיילים לשטחים ואתם לא רוצים שתלמידי תיכון ידעו מה המציאות המורכבת שם. אתם רוצים מתגייסים צייתנים בלי יכולת להשמיע ביקורת", קבעה.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ חזן בכנסת: המשותף לגטאס ואובמה - שניהם מסייעים למחבלים
בנט מקדם חוק "שוברים שתיקה": ארגונים "נגד צה"ל" לא ייכנסו לבתי ספר
בצל נאום קרי: נדחה הדיון על תכניות בנייה מעבר לקו הירוק בירושלים
חשש בישראל: מדיניות ההפרדה בין הגדה לעזה תקרוס - ותעצים את חמאס

חבר הכנסת אורן חזן וחברת הכנסת ענת ברקו, מליאת הכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"אסופה של בוגדים". ח"כ חזן/נועם מושקוביץ

בתגובה, מחו חברי כנסת מהליכוד על טענותיה. ח"כ חזן אמר כי "שוברים שתיקה הם אסופה של בוגדים". לדבריו, אנשי הוראה משתפים פעולה עם הארגון, חרף הנחיית משרד החינוך. "משום מה גם היום אנחנו מוצאים את שוברים שתיקה במערכת החינוך בגלל שיתוף פעולה של מורים או מנהלים שעושים דין לעצמם - מבלי לקבל את המרות של משרד החינוך, שכבר קבע שאין להם מקום בבתי הספר".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) הוסיף כי הארגון מוטה ופוגע בצה"ל. "הם (חברי שוברים שתיקה) לוקחים חלק מהתמונה, ומציגים אותה כאילו זו התמונה בכללותה. מתוך עשרות אלפי אינטראקציות יומיומיות שיש בין האוכלוסייה הפלסטינית לחיילי צה"ל, להראות אחת שלא הייתה תקינה כאילו זה מה שמתחולל - זה שקר", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
"רוצים מתגייסים צייתנים בלי יכולת להשמיע ביקורת". גלאון/ראובן קסטרו

בתחילת החודש, מחו תלמידי הגימנסיה הרצליה על הופעת חברי הארגון. בעצומה שהפיצו, קראו לבנט לאסור את הכנסתם של "שוברים שתיקה" למוסדות לימוד מאחר שזה ארגון ששם לעצמו למטרה לשקר על לוחמים", לדבריהם. על רקע הדברים, סיפר היום בכנסת תלמיד התיכון שי-אל נחמני כי "המסר שאני קיבלתי מהארגון הוא לא להתגייס לצה"ל, שמציגים לנו תמונה מאוד שקרית ואומרים – זה צה"ל, וזה לא נכון".

אתמול פורסם כי השר בנט מוביל את הצעת
החוק
, שיזם יחד עם חברי מפלגתו שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ'. על ההצעה חתומים גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ח"כ מרב בן ארי (כולנו), ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) וח"כ יואב קיש (הליכוד). להערכתם, החוק יעבור בוועדת השרים לחקיקה בשבועיים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully