וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חזן בכנסת: המשותף לגטאס ואובמה - שניהם מסייעים למחבלים

28.12.2016 / 13:14

במהלך דיון על חוק הדגל, שאושר טרומית, השווה הח"כ בין עמיתו לכנסת החשוד בהברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים לנשיא ארה"ב. "אחד מבריח טלפונים למחבלים, השני מריץ הצעות של מחבלים באו"ם", אמר. לאחר מכן כינה את ח"כ גלאון "סרסורית של מחבלים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) השווה היום במליאת הכנסת (רביעי) בין ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), שחשוד בהברחת טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים, לנשיא ארצות הברית ברק אובמה. "אחד מבריח טלפונים למחבלים, השני מריץ הצעות של מחבלים באו"ם", אמר בהתייחסו להימנעות ארה"ב בהצבעה על החלטת מועצת הביטחון בשבוע שעבר.

ח"כ חזן אמר את הדברים בדיון על חוק הדגל, שאותו יזם. הצעת החוק, שעברה בקריאה טרומית ברוב של 44 לעומת 34, קובעת כי דגל ישראל יוצב בכל אירוע פומבי שבו משתתף נציג רשמי של המדינה – שר או ח"כ.

לפי ההצעה, הדגל יוצב על הבמה שעליה יישא הנציג הרשמי את נאומו. אם נציג רשמי ישתתף באירוע שלא הוצב בו דגל, הוא לא יוכל לקחת חלק באירוע ציבורי במשך שישה חודשים מטעם אותו גוף שלא עשה כך. בנוסף, נקבע כי יינתן קנס של 5,000 שקל לנציג שעובר על החוק.

לקריאה נוספת:
ח"כ חזן בדיון על שוברים שתיקה בכנסת: "אסופה של בוגדים"
ח"כ רוזין: "טיסות של עוזרות עם ח"כים - פתח להטרדות מיניות"
ועדת האתיקה תדון בהשתתפות אורן חזן בתכניתו של חנוך דאום

חבר הכנסת אורן חזן נואם המליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
חזן בנאום בכנסת, מרץ 2016/נועם מושקוביץ

"בשעה טובה אנו צועדים עוד צעד כדי לחנך את אלה שעושים הכול כדי לבזות ולהתכחש למדינה, אבל לא מתביישים לשבת בכנסת ולאכול מהיד של המדינה, לנסוע ברכבים שלה ולהשתמש בעוזרים שלה", אמר חזן בדוכן הנואמים במליאה. "הפכנו לחברה שמתביישת בסמלים שלה. מי שמבייש את הדגל שורף אותו ודורך עליו הוא גיבור, ומי שמניף אותו בגאווה הוא לא יותר מאשר קיצוני משיחי. לעתים אני מתבייש לראות אותנו כחברה המתרחקת מהמורשת שלנו - לא רק מדרכי אבות אלא גם מהמורשת שהתחילה לפני 69 שנים, אז לא התביישנו לעמוד מול האו"ם-שמום".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) אמר כי אם החוק יאושר מפלגתו תעתור לבג"ץ. "לא נציית לו. במדינה דמוקרטית הדגל הוא משאב סימבולי ששייך לכלל האזרחים, אך מדינת ישראל נכשלה במשך כ-70 שנה לאמץ סמל משותף לכל אזרחיה. דגל ישראל הוא סמל לאומי-יהודי-ציוני באופן בלעדי ואקסקלוסיבי, ומובן שהאזרחים הערבים אינם יכולים להזדהות אתו. כפיית הדגל על חברי הכנסת הערבים באירועים שלהם סותרת את חופש הביטוי וחופש המצפון וטמונה בה פגיעה קשה בפעילותם. הצעת החוק מבית היוצר של 'החזנים' למיניהם גם סותרת את חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ולכן היא גם בלתי חוקתית".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

סגן שר הפנים: בחוק ייעשו שינויים משמעותיים

סגן שר הפנים משולם נהרי (ש"ס) אמר כי הממשלה התנתה את תמיכתה בחוק בשלושה תנאים. לדבריו, החוק צפוי לעבור שינויים משמעותיים כך שחובת הנפת הדגל תוחל רק באירוע ציבורי שמתקיים בתוך המשרד הראשי של משרדי הממשלה ושל הרשויות והתאגידים שהוקמו בחוק, לא תוטלנה סנקציות בגין אי הנפה והחוק לא יחול על פעילותם של נציגי המדינה בחו"ל.

בדיון התפתח גם עימות בין חזן ליו"ר מרצ זהבה גלאון. הח"כ כינה אותה "סרסורית של מחבלים", וזו השיבה: "עומד כאן ח"כ זחוח על הדוכן ואני שואלת איפה החברים שלו ואיך אתם שותקים? מי ששותק הופך להיות שותף להם. אפס שכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully