וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רוזין: "טיסות של עוזרות עם ח"כים - פתח להטרדות מיניות"

27.12.2016 / 0:27

חברת הכנסת ממרצ טענה בדיון על צירוף עוזרים פרלמנטריים לחו"ל, כי "המחיר שנשלם הוא גדול מהתועלת. אני לא רוצה לשים מכשול בפני עיוור". בעבר טען גם ח"כ חזן כי נסיעות שכאלה יכולות "להביא לקרבה שלא תוסיף כבוד לכנסת"

ח"כ מיכל רוזין  בוועדה המסדרת של הכנסת, מאי 2015. טלי מאייר
אמירה בעייתית. ח"כ מיכל רוזין/טלי מאייר

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה אתמול (שני), בדיון על צירוף עוזרים פרלמנטריים לנסיעות של ח"כים לחו"ל, כי הדבר עלול להוות מתכון לתקיפות מיניות והטרדות. "באתי להזהיר", אמרה רוזין בוועדת הכנסת, בדיון על ההצעה שנחשפה לראשונה בוואלה! NEWS. "כשאני באה לשקול אם לפעול כדי לשנות את העניין, עומדת מולי תמונה מאוד בעייתית. אם אנחנו מתירים לחברי כנסת, גברים בדרך כלל, לקחת איתם עוזרות פרלמנטריות בטיסות או בתי מלון באילת ובחו"ל, המחיר שנשלם הוא גדול מהתועלת".

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) העיר כי דבריה הם "פגיעה בנשים" ורוזן השיבה: "אני שומרת על העוזרות. אנחנו לא רוצים להזמין דברים כאלה, אל תכניסו את הראש בחול ואל תיתממו. אנחנו לא רוצים לשים מכשול בפני עיוור". ח"כ רוזין איננה הראשונה שמביעה חשש מכך שנסיעות מהסוג הזה יהוו פתח להטרדות מיניות - ח"כ אורן חזן אמר בעבר לוואלה! NEWS כי נסיעות כאלה יכולות "להביא חלילה למצב של קרבה לא בריאה שלא תוסיף כבוד לכנסת".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר ביטול ביקור ראש ממשלת אוקראינה: השגריר בקייב זומן לשיחה
מעצרו של גטאס הוארך ביממה: "התפתחות משמעותית בחקירה"

ניסנקורן: "אנצח את שלי יחימוביץ' בבחירות ליו"ר ההסתדרות"

"אם לא צריך עוזר בחו"ל, אז גם לא צריך בארץ"

ההצעה הוגשה על ידי ח"כ דודי אמסלם (הליכוד). "אם לא צריך עוזר בחו"ל, אז גם לא צריך בארץ, ואם צריך בארץ - אז גם חייבים בחו"ל", טען אז. "נסיעה לחו"ל היא לעבודה ולא לבילוי. אנחנו מדברים פה על עוזר אחד שייסע איתנו לחו"ל. למה יו"ר הכנסת ושרים יכולים לקחת? אני מציע לאפשר לממן את זה בעזרת תקציב הקשר עם הבוחר".

ערן סידס, ראש המטה של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ענה על דבריו של אמסלם אז, ואמר כי "היום אנחנו בעידן שהרבה יותר פשוט מבחינה טכנולוגית לעשות דברים בשלט רחוק. בעידן הווטסאפ אין באמת צורך שהעוזר ישהה פיזית עם הח"כ בחו"ל".

בעבר, נחשף בוואלה! NEWS כי הכנסת מתנגדת ליוזמה של ח"כ אמסלם, אך בדיון עסקו גם בשאלת התקציב שלה. ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר: "אנחנו מדברים פה על כסף ציבורי שצריך לנהוג בו בזהירות. גם תקציב הקשר עם הבוחר הוא כסף ציבורי. לממן עוזר פרלמנטרי לחו"ל זה פתח לשחיתות. יש לאפשר לוועדת האתיקה לאשר זאת במקרים חריגים ויוצאי דופן".

(עדכון ראשון: 18:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully