וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הבנות שהורעלו בהדברה שמעו על הסדר הטיעון - לאחר לידת בתם

3.1.2017 / 19:55

בדרך חזרה מבית החולים, כשהם חובקים בת חדשה, קיבלו שמעון ומיכל ברוס את הבשורה: המדביר שאחראי למות בנותיהם ירצה שלוש שנות מאסר בלבד. "מצד אחד שמחים שהגיעה הישורת האחרונה ומצד שני הסדר הטיעון מאוד מקל"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

את הבשורה על הסדר הטיעון שנחתם עם המדביר שגרם למות בנותיהם, קיבלו שמעון ומיכל גרוס רק לפני כמה ימים, כשחזרו מבית החולים לאחר לידת בתם. "העצב התערבב עם השמחה. משמים זה תפס אותנו, בדיוק כשחזרנו עם הבת שחיכינו לה הרבה מאז המקרה", תיאר שמעון, האב, את תחושותיו לשמע קבלת ההסדר. הפרקליטות עדכנה את בני המשפחה בפרטי ההסדר בהתאם לחוק, והם לא הביעו את התנגדותם. יחד עם זאת, בדבריו של גרוס ניתן למצוא קושי בכך שמי שנמצא אחראי למות בנותיו ירצה עונש של שלוש שנות מאסר בלבד.

"ההחלטה שלנו הייתה לא להתערב בשיקולי העונש", אמר, "העדפנו להמשיך הלאה ולא להתמקד בשאלה אם יוסיפו לו חודש או לא". לדבריו של גרוס, "יש לנו רגשות מעורבים. מצד אחד שמחים שזה הגיע לישורת האחרונה אחרי שלוש שנים ומצד שני, יש כאן משהו שמעורר ביקורת". הסדר הטיעון שהוגש היום לבית המשפט כולל מאסר של שלוש שנים בגין שתי עבירות הריגה למדביר יוסי ברקן שנמצא אחראי למותן של אביגיל ויעל גרוס, לפני כשלוש שנים. ההסדר כלל אף פיצוי בסך 200 אלף שקלים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לצמצם את התחום האפור: כך שינתה הירייה של אזריה את צה"ל מבפנים
גיא נורה למוות באמצע הרחוב בחיפה: "אין סיכוי שהסתכסך עם מישהו"
בגלל חתול: מאות נוסעי טיסת אל על לניו יורק נתקעו שעות בנתב"ג

אביגיל ויעל גרוס. באדיבות המשפחה
"ההסדר לא יחזיר לנו את הבנות ולא ייתן לנו סיפוק". אביגיל ויעל גרוס/באדיבות המשפחה

"ההחלטה על ההסדר התקבלה גם על דעתו של פרקליט המדינה שי ניצן", אומר גרוס. לדבריו, הפרקליטות רואה בהסדר הישג ותקדים חשוב, לאור העובדה שברקן הודה בעבירת הריגה. "מצד שני", הוא מוסיף, "איך נותנים שלוש שנים על דבר כזה? זה הסדר טיעון מאוד מקל מבחינתנו. אנחנו יודעים שלא מדובר באדם צעיר, אבל זה מעשה שצריך לתת עליו את הדין. ההסדר לא יחזיר לנו את הבנות ולא ייתן לנו סיפוק. אבל מה שחשוב לנו עכשיו, זו השמחה על הבת שנולדה".

הנסיבות להסדר נוגעות בעיקרן למצבו התודעתי של ברקן בעת ביצוע המעשה. עורכי דינו, יאיר גולן ונחשון שוחט, הציגו בפני הפרקליטות חוות דעת פרטית המלמדת כי ברקן סבל מפגיעה נפשית לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים כמה שנים קודם לכן. גם חוות הדעת של הפרקליטות איששה את הממצאים, ובכך נסלל הדרך להסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully