וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות רס"ר וביקורים של החברה: ימיו האחרונים של אזריה לפני הכרעת דינו

2.1.2017 / 13:50

הפגישות עם ההורים והחברה בחדר, היציאה לחופשות בסופי שבוע, השיטוטים בבסיס. שיחות עם חבריו של החייל הנאשם בהרג מחבל, שמחרתיים יוכרע דינו, מספרים על אדם רגוע ומוקף בחברים שלא נראה במתח. חלקם כבר מאיימים: אם יורשע – נפסיק להיות לוחמים

צילום: בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן

(ריאיון עם אלוף במיל' דני ביטון באולפן וואלה! NEWS לקראת הכרעת דינו של אזריה)

בוקר יום שני. עשרות חיילים וחיילות יורדים ממכוניות ואוטובוסים בכניסה למחנה נחשונים בסמוך לאלעד לעוד יום שגרתי. במהלך החודשים האחרונים, מאז תחילת אפריל, הצטרף לבסיס חייל נוסף: סמל אלאור אזריה, הנאשם בהרג לאחר שירה בראשו של מחבל מנוטרל בחברון במרץ האחרון, ששוהה במעצר פתוח במקום לאורך משפטו.

שיחה עם כמה חיילים המשרתים בבסיס מלמדת על רגשותיו ומחשבותיו של אזריה לקראת הכרעת דינו, שתינתן ביום רביעי הקרוב בבית הדין הצבאי המיוחד בקריה. "אני פוגש אותו לפעמים והוא נראה בסדר גמור", אומר אחד מהם, שעושה את דרכו לשער הבסיס. אחר מוסיף: "במהלך היום הוא עושה עבודות רס"ר והוא לא נראה במתח בכלל לקראת ההכרעה בבית הדין".

לקריאה נוספת:
עם האוכל של אימא: רגע לפני הכרעת דינו, אזריה בילה בביתו
החל שלב הסיכומים במשפט אזריה: אמו התמוטטה ופונתה מבית הדין
הפגנת התמיכה באזריה: הנשק הוא המקלדת - לא האקדח

משפטו של אלאור אזריה – בית הדין הצבאי ביפו. מגד גוזני
"לא נראה במתח". אזריה לצד הוריו בדיון במשפטו, יולי 2016/מגד גוזני

השניים מתארים את אזריה כבחור מסתגר, שלא מדבר הרבה ועושה את המוטל עליו. את רוב הזמן הוא מעביר בגפו ומחשבותיו נודדות. "אני פוגש אותו רק מדי פעם, בכל זאת, זה בסיס גדול. לא דיברתי איתו אף פעם, אבל הוא נראה בסדר גמור", סיפר אחד מהם.

גם מי שמצליח להחליף איתו כמה מילים מתאר בן אדם רגוע. "אני פוגש אותו מדי פעם ודיברתי איתו כמה פעמים, אבל הוא לא מדבר על המשפט. בכלל, הוא נראה סבבה לגמרי, ולא רואים שהוא במתח או שעובר עליו משהו שמטריד את מנוחתו", אומר חייל נוסף.

עצרת תמיכה בחייל אלאור אזריה בכיכר רבין. ראובן קסטרו
"אנחנו מחזקים אותו". עצרת תמיכה באזריה בכיכר רבין, אפריל 2016/ראובן קסטרו

לעומתם, שני חיילים אחרים שעושים את דרכם יחדיו לשער המחנה מתארים תמונה קצת שונה. "אנחנו רואים אותו מדי פעם והוא נראה קצת מבואס והוא הולך עם הראש למטה. פעם אחת", מתאר אחד מהם, "צעקתי לו שאני אוהב אותו והוא לא ענה לי. תכלס מבין אותו, זה מצב קשה ואנחנו מחזקים ותומכים בו מרחוק".

חבריו של אזריה מאיימים: אם יורשע, נפסיק להיות לוחמים

במהלך משפטו ניתנו לאזריה כמה חופשות בסופי שבוע, בעיקר בחגים. מאז הסתיימו הדיונים בנובמבר זוכה אזריה לבקר את משפחתו בבית ברמלה כל סוף שבוע שני. משיחה עם חיילים בנחשונים עולה כי חברתו והוריו מרבים לבקרו בבסיס, ואף ניתן להם אישור לשהות איתו בחדרו.

"אני רואה אותו מדי פעם עם חברה שלו בבסיס. יש לו חדר באזור הנגדים, ואני רואה שהחברה באה לא פעם לבקר אותו והם מסתובבים יחד או נמצאים בחדר שלו. גם את ההורים שלו אני רואה לפעמים בביקור בבסיס", אומר אחד החיילים. "בסך הכול נראה שבסדר לו פה. הוא קצת עושה עבודות רס"ר בבסיס, בקטנה, מה שצריך, ובשאר הזמן הוא או מסתובב או נמצא בחדר שלו. נראה שהוא מעביר את הזמן ברוגע יחסית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אזריה מעביר את הזמן ברוגע". זירת הירי בחברון, מרץ 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיילי פלוגתו של אזריה מגדוד כפיר עוקבים בדריכות אחרי משפטו. הם עברו טלטלה מאז המקרה, וכפי שפורסם בעבר נפוצו שמועות על עריקות מצדם אם ייענש. מאז הירי שהסעיר את המדינה הספיקו חבריו לפלוגה לעבור לאימון ולחזור לאזור חברון לצורך תגבור. כעת הם נמצאים בבא"פ (בסיס אימון פיקודי) לכיש, ובמהלך היום הם אמורים לרדת לתפוס קו באילת.

חלופת הודעות בין מקורב למשפחת אזריה להורי חיילים בגדוד מעידה כי חלק מחבריו לנשק מחזיקים לו אצבעות לאורך כל הדרך. "היום הלוחם שלי חזר לבסיס ואמר לי שכולם מתוחים מאוד ומפחדים שאלאור ייכנס לכלא", כתב אחד ההורים למקורב. "לפי מה שהבנתי יהיו לוחמים שיברחו ולא יחזרו לשרת בצה"ל, ואת זה שמעתי מחברים נוספים של הלוחם שלי, שמשרתים בגולני ובגבעתי, ולא רק בכפיר".

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
הוריו של אזריה מבקרים אותו בבסיס. אמו של אזריה נושקת לבנה, אוגוסט 2016/מגד גוזני

אחד החיילים אף אמר בשיחה עם המקורב כי הוא וחבריו לא יישארו לוחמים במקרה שאזריה יימצא אשם. "החבר'ה בלחץ קצת מהעניינים. אם ירשיעו אותו, חלק מהם אומרים שיעברו לג'וב בצבא ולא יישארו קרביים. הם אומרים: 'אנחנו באים להגן על המדינה והצבא לא דואג לנו ומפקיר אותנו'. הם חוששים שהם יגמרו גם ככה, בלי הגב של צה"ל".

לדברי החייל מתקיימות שיחות בגדוד בנושא, אך הם מתקשים לסמוך על המפקדים לאור המקרה של חברם לפלוגה. "הייתה שיחה לא מזמן בגדוד, והמפקד אמר שהצבא ישמור על הגב שלנו, אבל אנחנו לוקחים את זה בערבון מוגבל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully