וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הדין קרב: משפטו של אלאור אזריה יוכרע השבוע

1.1.2017 / 8:50

שופטי בית הדין הצבאי ייתכנסו ברביעי 10:00 בבוקר כדי לקבוע אם החייל שירה במחבל מנוטרל בחברון אשם בסעיף ההריגה. זאת, בתום חודשים ארוכים של משפט סבוך שקרע את החברה הישראלית. אם יורשע, המחאה בארץ צפויה להימשך עד שיוטל עליו עונשו, ואף לאחר מכן

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: אוהד פיטר

אחרי חודשים של משפט סבוך וארוך יגיע ברביעי הקרוב האירוע שיצר קרע בחברה הישראלית לרגע ההכרעה, כאשר שופטי בין הדין הצבאי ביפו ייקבעו אם החייל אלאור אזריה, שירה במחבל מנוטרל בחברון, אשם או זכאי בסעיף ההריגה שבו הוא הואשם על ידי הפרקליטות הצבאית. בשלב זה, קשה להעריך כיצד יפסקו השופטים, אך ברור כי כל החלטה תהיה דרמטית ומשמעותית.

משפטו של אזריה התנהל לאורך חודשים ארוכים, ובפני צוות השופטים הופיעו 52 עדים - 21 עדי תביעה ו-31 עדי הגנה. כל צד ניסה לשכנע את בית המשפט כי גרסתו לירי השנוי במחלוקת היא הנכונה, וכעת ייאלצו השופטים להחליט אם לזכות את אזריה מכל אשמה, להאשים אותו בהריגה או לבחור בדרך הביניים ולהרשיע אותו בסעיף קל יותר על פי המשפט הצבאי.

ההחלטה צפויה להינתן בשעה 10:00 בבוקר, ובאותו הזמן מתכננים להגיע עשרות מפגינים לבית הדין כדי להביע תמיכה בחייל ולקרוא לשופטים לזכות אותו מכל אשמה ולשחררו באופן מידי. במידה ואזריה יורשע, צפויות ההפגנות להימשך לאורך הדיונים בעונש שיוטל עליו, ואף לאחר מכן.

עוד כתבות בנושא:
הפגנת התמיכה באזריה: הנשק הוא המקלדת - לא האקדח
החל שלב הסיכומים במשפט אזריה: אמו התמוטטה ופונתה מבית הדין
ההגנה תטען: אזריה זכאי, שר הביטחון והרמטכ"ל "זיהמו" את המשפט

אלאור אזריה עם הוריו צ'רלי ואושרה אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 26 באוקטובר 2016. מגד גוזני
אזריה עם הוריו צ'רלי ואושרה בבית הדין ביפו/מגד גוזני

בשבת האחרונה היה אזריה בחופשה מהמעצר הפתוח שבו הוא שוהה מאז תחילת המשפט. לא מדובר באירוע חריג, שכן בהסכמת הפרקליטות הצבאית הוא יכול לצאת לביתו שברמלה כל שבת שנייה, החל ממועד סיום הדיונים במשפט, בתחילת נובמבר.

ללא קשר להכרעת השופטים, עושה רושם שהפרשה תלווה אותנו עוד זמן רב. לאחר שצמרת צה"ל, כמו גם שר הביטחון לשעבר משה יעלון, הכריעו ברמה העקרונית כבר בהתחלה כי התנהלותו של החייל סטתה מהנורמה המקובלת בצה"ל, ברביעי יכריעו שופטי בית הדין אם הוא סרח גם מבחינה פלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully