וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם האוכל של אימא: רגע לפני הכרעת דינו, אזריה בילה בביתו

2.1.2017 / 8:56

ימים אחדים לפני שיוכרע גורלו של החייל הנאשם בהרג מחבל מנוטרל, בילה את השבת האחרונה בחיק משפחתו. בסביבתו טוענים כי המשפחה במצב קשה, אך החייל "בעל עוצמה בלתי רגילה ומאמין בצדקת דרכו"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: הרמטכ"ל מתייחס למשפט אזריה, החודש)

רגע לפני שיוכרע דינו ביום רביעי הקרוב, בילה אלאור אזריה, החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, את השבת האחרונה בביתו שברמלה. בחודשים האחרונים מאז תום דיוני המשפט יצא אזריה לחופשה בחיק משפחתו בכל סוף שבוע שני. בשבת הקרובה ייתכן שכבר יהיה בגדר מורשע בהריגה.

בשבת האחרונה הגיעו פעילים למען שחרורו לבית המשפחה בהמוניהם. רן כרמי בוזגלו, אחד הפעילים המרכזיים למען זיכוי של אזריה, סיפר כי החייל בטוח בעצמו. "אלאור חזק ומקרין עוצמה בלתי רגילה. הוא קר רוח ושלו ומאמין בצדקת דרכו. כשהגענו הוא היה עם אחותו במטבח ועסק בבישול ארוחות השבת", אמר.

פרשת אלאור אזריה - כותרות אחרונות:
הפגנת התמיכה באזריה: הנשק הוא המקלדת - לא האקדח
ההגנה תטען: אזריה זכאי, שר הביטחון והרמטכ"ל "זיהמו" את המשפט
החל שלב הסיכומים במשפט אזריה: אמו התמוטטה ופונתה מבית הדין
אחרי 52 עדים: הסתיים שלב ההוכחות במשפטו של אלאור אזריה

החייל אלאור אזריה, הנאשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, והוריו (מאחוריו).. אמיר כהן / רויטרס,
"קר רוח ומאמין בצדקת דרכו". אזריה בבית המשפט/אמיר כהן / רויטרס

לדברי בוזגלו, אם יזוכה, מתכנן אזריה לחזור לפלוגה שבה שירת בעת האירוע. "הוא מתגעגע לפלוגה שלו. לתדהמתי הוא רואה בזה דבר טבעי לחלוטין, וכך הוא שואף לעשות", אמר.

משפחת אזריה, שעמדה בעין הסערה בחודשים האחרונים שבהם הסעירה הפרשה את המדינה, נמצאת לדברי בוזגלו על סף תהום, אך הסביבה מחזקת אותם. "הם במצב לא טוב מנטלית וגופנית. הבחור הצעיר הזה הוא זה שמחזק אותם. במהלך כל שהותו בבית המשפחה הגיעו עוד ועוד אנשים והביאו כיבוד עבור המשפחה, גם אנשים שלא מכירים אותה. העם פשוט מרעיף עליהם אהבה", אמר.

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
"המשפחה במצב לא טוב, מנטלית וגופנית". אזריה ואמו בבית הדין/מגד גוזני

אתמול חזר אזריה לבסיס נחשונים שליד ראש העין, שבו הוא נמצא במעצר פתוח מאז תחילת המשפט. סניגוריו, עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כ"ץ וכרמית שחיבר, העבירו מכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן, שבו קראו לו להקים ועדה שתחקור את התנהלות הגורמים הצבאיים שעסק בפרשה.

במכתבם הציגו סניגוריו של אזריה טענות דומות לאלו שהועלו במהלך המשפט, ובהן התבטאויותיהם של שר הביטחון לשעבר משה יעלון, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ודובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז בנוגע לירי. הם הלינו על התנהלות תחקיר האירוע, שנערך לטענתם ללא השתתפותו של אזריה ושל החייל שנדקר באירוע.

עצרת תמיכה בחייל אלאור אזריה בכיכר רבין. ראובן קסטרו
עצרת תמיכה באזריה, באפריל/ראובן קסטרו

לטענת עורכי דינו של אזריה, מי שערך את התחקיר, מפקד פלוגתו של אזריה תום נעמן, ננזף על תפקודו באירוע וכי הוא מונע מאינטרס לנקות עצמו מאשמה.

"בנסיבות המתוארות לעיל אנו סבורים כי כלל הפעולות שנעשו הן בחקירת האירוע, והן בהליכים המשפטיים בעניינו של מרשנו, נעשו תוך הפרה בוטה של כללי הצדק הטבעיים, של פקודות הצבא, ושל כל ההלכות המשפטיות האפשריות", כתבו לשר הביטחון. "כלו כל הקיצים. אנו מבקשים לפעול לפי חוק ועדות החקירה ולהביא בפני הממשלה הצעה להקמת ועדה ממלכתית לבדיקת כל האמור, בצורה שזיהמה באופן מוחלט את ההליך, ובכך שגורמים צבאיים בכירים, בפרקליטות ובצבא, מנסים גם כעת להשפיע על ההליך השיפוטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully