וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטחתו של מנהיג צפון קוריאה לשנה החדשה: ניסוי בטיל בין-יבשתי

1.1.2017 / 15:27

קים הכריז כי פיונגיאנג נמצאת בשלבים האחרונים לקראת השיגור שהצלחתו תהווה פריצת דרך ביכולותיה הגרעיניות. ייתכן שהניסוי יתקיים בימים הקרובים, לקראת יום הולדתו. "למחוץ בנחישות את האויב"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און רמז היום (ראשון) כי ארצו תערוך בקרוב ניסוי בטילים בליסטיים בין-יבשתיים כחלק מפיתוח תכנית הגרעין של המדינה הקומוניסטית המבודדת. בנאומו השנתי לכבוד השנה האזרחית החדשה אמר כי ההכנות לכך הגיעו לשלביהם הסופיים, והגם שלא אמר כי השיגור יהיה מידי – ב-8 בינואר יצוין יום הולדתו. בשנה שעברה ערכה המדינה ניסוי גרעיני ב-6 בינואר.

קים איים להרחיב את יכולותיה הגרעיניות של קוריאה הצפונית אם ארצות הברית לא תחדל מתרגיליה המשותפים עם קוריאה הדרומית. עם זאת, הוא הוסיף כי יש להשקיע מאמצים במניעת מלחמה נוספת בחצי האי והדגיש את החשיבות שבפיתוח הכלכלי במסגרת תכנית החומש שהוכרזה במאי האחרון.

"הסוציאליזם הפוליטי והצבאי צריך להתגבש עוד יותר לכדי מבצר בלתי-חדיר", אמר המנהיג הצעיר, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הרשמית. "עלינו למחוץ בנחישות את צעדיו המבחילים והמרושעים של האויב לפגוע ברצון הטהור של העם ושל המפלגה". משרד האיחוד בסיאול גינה את איומיו של קים והדגיש כי הקהילה הבינלאומית לא תסבול את מאמציה של פיונגיאנג לפתח כלי נשק גרעיניים, מהלך שרק יוביל לסנקציות נוספות.

עוד ידיעות בנושא
העריק הקוריאני חושף: "קים ינצל את עליית טראמפ לפיתוח הגרעין"
צפון קוריאה חדרה לצבא הדרום - לאגף שאמור למנוע מתקפות סייבר
חמש שנים תחת שלטון קים: איך שינה הרודן את קוריאה הצפונית?

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בנאום לכבוד השנה החדשה, 1 בינואר 2017. סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית, רויטרס
רוצה הכרה מארה"ב. קים בנאומו השנתי/רויטרס, סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית

תחת הנהגתו של קים, עשתה קוריאה הצפונית כברת דרך לקראת היכולת לשגר ראש קרב גרעיני על טיל בליסטי. שורת החלטות שהתקבלו בשנים האחרונות במועצת הביטחון של האו"ם קוראות למשטר הקומוניסטי לסיים את תכנית הגרעין הצבאית שלו, אולם קים מסרב לכך ומעוניין כי ארצות הברית תכיר בו כמעצמה גרעינית בתמורה לחתימה על הסכם שלום שיסיים באופן רשמי את המלחמה עם הדרום, שהחלה בשנות ה-50.

השנה הקרובה תהיה מתוחה בצפון אסיה, עם כניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית והדחת נשיאת קוריאה הדרומית בשל שערורייה פוליטית. על אף שטראמפ הביע נכונות להיפגש עם קים, לא סביר שגם תחת ממשלו יעברו היחסים בין וושינגטון לפיונגיאנג שינוי של ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully