וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העריק הקוריאני חושף: "קים ינצל את עליית טראמפ לפיתוח הגרעין"

סגן השגריר לשעבר בלונדון, שברח מהמשטר בפיונגיאנג בקיץ, כינס מסיבת עיתונאים ראשונה בקוריאה הדרומית, שם הוא שוהה. לדבריו, המנהיג סימן את שנת 2017 כיעד להשלמת היכולת לתקוף בשטח ארה"ב. "הוא סבור שארה"ב והדרום עסוקות בענייניהן הפרטיים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מתכנן לנצל את חילופי השלטון בארצות הברית ושכנה מדרום כדי לקדם את תכנית הגרעין של ארצו בשנה הבאה – כך אמר היום (שלישי) סגן השגריר לשעבר בלונדון, שערק לסיאול באוגוסט האחרון. זה היה ריאיון ראשון של תאה יונג הו, הגורם הבכיר ביותר במשטר בפיונגיאנג שערק משורותיו. לא ברור על סמך מה ביסס את דבריו, מאחר שדונלד טראמפ ניצח בבחירות רק בנובמבר ואילו נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה הודחה החודש.

במסיבת עיתונאים שכינס הוא סיפר כי קים הורה בחודש מאי, במהלך כינוס נדיר של מפלגת השלטון הקומוניסטית, על "השלמת" פיתוח התכנית הגרעינית עד לסוף השנה הבאה. "זאת לפי המחשבה שארצות הברית וקוריאה הדרומית לא יוכלו לנקוט צעדים פיזיים וצבאיים מאחר שהן עסוקות בענייניהן הפנימיים", אמר. תאה הוסיף כי קים לעולם לא יסכים לוותר על היכולת הגרעינית של משטרו, גבוהים ככל שיהיו התמריצים שיוצעו לו.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חוגג לאחר שיגור טיל בליסטי מצוללת, אוגוסט 2016. רויטרס
מנצל את חילופי השלטון. קים ג'ונג און חוגג ניסוי/רויטרס

קוריאה הצפונית ערכה בשנה החולפת שני ניסויים גרעיניים ושורת שיגורים של טילים בליסטיים במטרה לעמוד ביעד הסופי שלה – ראש קרב גרעיני שיכול להגיע לשטחה של ארצות הברית. המומחים חלוקים בדעתם כמה קרובה פיונגיאנג להגשמת היעד, במיוחד לנוכח העובדה שמעולם היא לא ביצעה בהצלחה ניסוי בטיל בין-יבשתי. חרף המחלוקות, כולם מסכימים שהיא התקדמה משמעותית בכיוון מאז עלה לשלטון קים לפני חמש שנים.

תאה הוסיף כי מטרתו המרכזית של מנהיג קוריאה הצפונית היא לפתוח בשיחות חדשות עם ארצות הברית מעמדה של מעצמה גרעינית, אולם בוושינגטון מבהירים זה זמן רב כי לא יקבלו זאת. לדבריו, הוא אינו יודע עד כמה התקדמה תכנית הגרעין של ארצו, מאחר שמידע מסוג זה לא נמסר לדיפלומטים. "אפילו שר החוץ לא יודע", אמר.

לאחר עריקתו בחודש אוגוסט עם אשתו ושני ילדיו, הוקיעה אותו התקשורת בקוריאה הצפונית כ"חלאה אנושית" והאשימו אותו במעילת כספי ציבור, באונס של ילדים ובריגול לטובת קוריאה הדרומית תמורת שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully