וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן התעקש – והממשלה אישרה מינוי יאיר שמיר ליו"ר התעשייה האווירית

1.1.2017 / 13:41

למרות התנגדות רשות החברות הממשלתיות, מינוי השר לשעבר אושר על ידי הממשלה, ויעבור לבחינת הוועדה למינוי בכירים. ההחלטה למנותו קובעת כי לשמיר "כישורים מיוחדים", הגוברים על ההתנגדות. השר חיים כץ מחה לאחר שנמנע ממנו להשתתף בהצבעה, בטענה שיש לו ניגוד עניינים

יאיר שמיר ביום עיון לח"כים חדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
שמיר. מינויו אושר על ידי הממשלה/טלי מאייר

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את מינוי יאיר שמיר ליו"ר התעשייה האווירית, על אף שמינויו נפסל על ידי מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב. השרים אישרו את השגת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, על פסילת המינוי בה ביקש לקבוע ששמיר "בעל כישורים מיוחדים". המינוי ישוב לוועדה למינוי בכירים ברשות החברות, בחיזוק ההחלטה שהתקבלה בממשלה.

לפני כחודש וחצי פסלה הוועדה את מועמדות שמיר, וקבעה שהוא "מועמד בעל זיקה אישית ופוליטית ממשית ואינטנסיבית, זיקה בעוצמה גבוהה המחייבת הקפדה". עוד נקבע כי בשל תפקידו כיו"ר דירקטוריון נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לא יוכל להקדיש זמן לתפקיד החדש.

הקרב בין ליברמן למנהל רשות החברות, אורי יוגב, נמשך חודשים, לאור העובדה שיוגב מערים קשיים גם על מינוי השרים לשעבר עוזי לנדאו ויצחק אהרונוביץ', שניהם בכירים לשעבר בישראל ביתנו, המועמדים לתפקיד יו"ר רפאל ויו"ר דירקטוריון תע"ש בהתאמה. במקרה של שמיר, ליברמן החליט להגיש השגה למליאת הממשלה ולהשיג גיבוי לטענת הכישורים המיוחדים.

עוד בוואלה! NEWS:
יהודי צרפת נגד ליברמן: "דבריו עשויים לספק הצדקה לאנטישמים"
למרות הנחיית ליברמן: נמשך התיאום מול הרשות הפלסטינית
נזיפה בשגרירים והקפאת ביקורים: התגובה הישראלית להחלטת האו"ם

ליברמן: לא תהיה סובלנות לאלימות בפינוי. ספק 500
אביגדור ליברמן. פעל נגד התנגדות רשות חברות/ספק 500

ניסיונו של שמיר, לרבות כיו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, תפקידיו במערכת הביטחון וכהונתו כשר, גוברים על התנגדות הוועדה, טען ליברמן, שציין כי סוכם ששמיר יתפטר מנת"ע במאי וכי הוא מקדיש לנת"ע כ-40 שעות חודשיות ואין מניעה שישמש בשני התפקידים. בדיון ראשון בנושא לפני כשבועיים התברר כי ליברמן זוכה לתמיכת מרבית השרים, והיום הגשתו אושרה. זו הפעם הראשונה מ-1993 בה הממשלה משתמשת בסמכותה לערער על החלטת הוועדה.

מינויו של שמיר זכה לתמיכה גם משר הרווחה חיים כץ, ששימש יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירי עד לפני כשנה וחצי. כץ לא השתתף בהצבעה, לאחר שמבקר המדינה והמשנה ליועץ המשפטי אסרו עליו לעסוק בנושא בטענה לניגוד עניינים. כץ מחה על כך בממשלה. "על אותו עקרון, לגלנט אסור להיות חבר קבינט כי הוא היה בצבא, ולאורי אריאל אסור להשתתף בישיבות הנוגעות להתיישבות ולליצמן ודרעי אסור להשתתף בדיונים הקשורים לציבור החרדי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בשבוע שעבר שלח מבקר המדינה יוסף שפירא מכתב לראש הממשלה בו טען כי על כץ להימנע ממעורבות במינוי שמיר בשל הזיקה שיש לו לשמיר ולתעשייה האווירית, בהמשך לחוות דעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר מאוגוסט בה קבעה כי עליו להימנע מעיסוק בנושא.

לדברי כץ הוא הודיע לזילבר כי הוא "לא מקבל את דעתה. את תשובתי שלחתי בדרך המקובלת לפני חמישה חודשים, ומשלא קיבלתי כל התייחסות לפנייתי, הבנתי שהיא מקבלת את השגותיי וכמו שלאחרים אין ניגוד עניינים גם לי אין. אני עוזב את ישיבת הממשלה ולא משתתף בדיון ומקווה שאפליה זו תפסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully