וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הנחיית ליברמן: נמשך התיאום מול הרשות הפלסטינית

25.12.2016 / 19:55

לאחר שהנחה שר הביטחון להפסיק את המגעים של צה"ל עם בכירי הרשות, העיד גורם פלסטיני בכיר כי לא קיבל שום הודעה על עצירת הפגישות. במשרד הביטחון מבהירים: התיאום הביטחוני נמשך

צילום: אבי כהן, יותם רונן ורוני כנפו. עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: תגובות הממשלה על החלטת האו"ם בנוגע להתנחלויות)

על אף שפורסם הבוקר (ראשון) כי שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה למתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) להפסיק את כל המפגשים בעלי אופי מדיני-אזרחי, נמשכו הפגישות בין נציגי הרשות הפלסטינית ונציגי ישראל.

גורם פלסטיני בכיר אמר לוואלה! NEWS, כי במהלך היום התקיימו מפגשים שדנו בסוגיות אזרחיות, וכי הצד הפלסטיני לא קיבל שום הודעה על עצירת פגישות הקשורות בכך. עוד הוסיף כי פגישות מדיניות אינן מתקיימות ממילא, כך שמדובר רק במפגשים בסוגיות סביב נושאי תשתיות, שממשיכים להתקיים.

לקריאה נוספת:
בדרך להסלמה? נתק עם הפלסטינים עלול להביא להפסקת התיאום הביטחוני
עקב אי-הטלת הווטו: נתניהו זימן את שגריר ארה"ב לשיחת בירור
סיפוח או תיאום עמדות עם ארה"ב? הדילמה של נתניהו אחרי ההחלטה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעד שעלול להגביר את ייאוש הפלסטינים. אבו מאזן וליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם במשרד הביטחון אמר בתגובה כי ההנחיה של שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחסה למפגשים מדיניים-אזרחיים של המתפ"ש והגורמים הרלבנטיים, עם בכירים פלסטינים. כמו כן, הבהיר כי התיאום הביטחוני נמשך.

הנחיית שר הביטחון, שניתנה על רקע החלטת האו"ם נגד
ההתנחלויות, עלולה להביא למצב בו ישראל תהיה אחראית על החשמל והמים בגדה – מצב שלא בהכרח ישרת את המדינה, ועשוי להגביר את הייאוש הפלסטיני. עם זאת יש לציין כי הפסקת המפגשים המדיניים לא רלוונטית למתפ"ש, מאחר שלא הוא זה שמקיים מגעים בתחום. נתק במישור האזרחי לעומת זאת, עוסק בפרויקטים כמו חשמל, מים, ביוב, איכות סביבה, פינוי זבל וכספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully