וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב אי-הטלת הווטו: שגריר ארצות הברית זומן לבירור עם נתניהו

25.12.2016 / 22:33

במסגרת הצעדים שנקט בעקבות ההחלטה באו"ם נגד ההתנחלויות, זימן נתניהו את כל שגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון לשיחות. בנוסף לכך, הוא קרא לשרים להימנע מביקורים ופגישות עם חברות מועצת הביטחון שתמכו בהחלטה בשבועות הקרובים

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן הערב (ראשון) את שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו לשיחת בירור בעקבות החלטת ארצות הברית שלא להטיל וטו על ההצבעה באו"ם נגד ההתנחלויות.

נתניהו כבר הורה בצהריים לזמן את שגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון בישראל לשיחת נזיפה, וכעת החליט להזמין גם את שגריר ארצות הברית לשיחת בירור. בנוסף לכך, הוא הודיע על שורת תגובות דיפלומטיות להחלטה – ובראשן ביטול ביקורו המתוכנן של ראש ממשלת אוקראינה השבוע, החזרת השגרירים מניו זילנד וסנגל להתייעצויות, והפסקת המימון לחלק מארגונים הקשורים לאו"ם.

בשיחה עם שרי הליכוד הוסיף נתניהו כי צריך להימנע מצעדים הצהרתיים כמו סיפוח והחלת ריבונות בשלב זה עד 20 בינואר, אז יושבע דונלד טראמפ לנשיאות. זאת, מהסיבה כי עדיין יש חשש מצעדים בינלאומיים נוספים עד שממשל אובמה יעזוב את הבית הלבן. בנוסף לכך, בישיבת קבינט מדיני-ביטחוני שהתקיימה אחרי ישיבת הממשלה ביקש ראש הממשלה מהשרים להימנע מביקורים ופגישות עם חברות מועצת הביטחון שתמכו בהחלטה בשלושת השבועות הקרובים. ראש הממשלה אמר גם לשרי הקבינט כי הוא מתכוון להימנע מפגישה עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי במסגרת ביקורו בוועידת דאבוס בסוף החודש הבא.

לקריאה נוספת:
בעקבות התמיכה באו"ם: נתניהו ביטל ביקור של ראש ממשלת אוקראינה
נתניהו: "החלטת האו"ם - מחטף אנטי-ישראלי מביש של אובמה"
ארה"ב לא הטילה וטו: האו"ם אימץ את ההחלטה נגד ההתנחלויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו, בישיבת ממשלה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהצהרה שהעניק היום נתניהו לפני ישיבת הממשלה, סיפר כי לפני אימוץ הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם ביום שישי שוחח עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי. "אמרתי לו ביום חמישי שחברים לא לוקחים חברים למועצת הביטחון", אמר.

ביום שישי האחרון אישרה כאמור מועצת הביטחון של האו"ם את הצעת ההחלטה 2334 נגד ההתנחלויות בגדה המערבית. 14 מתוך 15 המדינות החברות בגוף תמכו בהצעה, בעוד ארצות הברית נמנעה ולא הטילה וטו, כפי שעשתה בכל הפעמים שבהן נערכה הצבעה דומה בעבר.

בהצעה, שאותה קידמו ניו זילנד, מלזיה, ונצואלה וסנגל, תמכו גם צרפת, בריטניה, רוסיה וסין - גם הן בעלות זכות וטו - כמו גם מצרים, אנגולה, יפן, ספרד ואורוגוואי. שר החוץ קרי גיבה את המהלך, ואמר כי "לא יכולנו לעמוד בדרכה של ההחלטה במצפון נקי". בהצהרה שפרסם שעות אחדות לאחר אישור הצעת ההחלטה מסר קרי כי "ארצות הברית פעלה במטרה אחת: לשמר את האפשרות של פתרון שתי המדינות, שכל ממשל אמריקני בעשורים האחרונים הסכים כי הוא הדרך היחידה להגיע לשלום".

במסיבת עיתונאים שערך אמש ראש הממשלה אמר כי "בניגוד גמור להתחייבות האמריקנית, ביצע ממשל אובמה מחטף אנטי-ישראלי מביש באו"ם". לדבריו, "ההחלטה לא רק שאינה מקרבת את השלום, היא מרחיקה אותה. היא פוגעת גם בצדק, היא פוגעת באמת". נתניהו הבטיח כי ההחלטה הזאת תבוטל. "נטפלים לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. איזו בושה. אנחנו דוחים את ההחלטה על הסף כפי שדחינו את ההחלטה באו"ם שקבעה שהציונות היא גזענות. זה ייקח זמן, וגם זו תבוטל", אמר. "מהעז הזה עוד יצא מתוק. והבא לקלל עוד יצא מברך".

(עדכון ראשון 16:58)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully