וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזיפה בשגרירים והקפאת ביקורים: התגובה הישראלית להחלטת האו"ם

מאז שאושרה החלטת האו"ם נגד ההתנחלויות, נקט ראש הממשלה שורת צעדים דיפלומטיים, שהחריף בהם הוא זימון שגריר ארצות הברית בישראל לשיחת בירור. כמו כן, הוחלט על מכלול הנחיות והחלטות נגד המדינות שהובילו את ההחלטה או תמכו בה

צילום: אבי כהן, יותם רונן ורוני כנפו. עריכת וידאו: ניר חן.

הצעדים הדיפלומטיים שאותם נוקט ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאז שעברה במועצת הביטחון ההחלטה נגד ההתנחלויות, כללו אתמול (ראשון) שיחת בירור עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, וכן שורת הנחיות והחלטות נגד המדינות שהובילו ותמכו בהחלטה.

מאז עברה החלטה 2334 של מועצת הביטחון ביום שישי, נקט נתניהו שורה של פעולות תגובה נגד 14 המדינות שתמכו - הקפאת ביקורים דיפלומטיים במדינות כמו בריטניה וצרפת, שיחות נזיפה וביטול תכניות סיוע. את שריו הנחה נתניהו להימנע מהצהרות על סיפוח, עד חילופי הממשל בארצות הברית. גם שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב להחלטה והורה לצה"ל שלא לקיים דיונים מדיניים עם ראשי הרשות הפלסטינית.

לקריאה נוספת:
נתניהו: "החלטת האו"ם - מחטף אנטי-ישראלי מביש של אובמה"
מערכות השקייה ושיתוף טכנולוגיה: מערכת היחסים בין ישראל לסנגל
מכה כפולה: הדיפלומט האנגולי הגיע לנזיפה במשרד החוץ וחטף דוח

הקפאת ביקורים במדינות שתמכו בהחלטה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לבקר בצרפת, ברוסיה, בבריטניה ועוד. נתניהו, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך דיון הקבינט, נתניהו הורה לשרי הממשלה שלא לבקר במדינות שהצביעו בעד ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם, ובהן צרפת, רוסיה, בריטניה, יפן וספרד. בין המדינות התומכות ישנן כאלה שעמן ישראל לא מנהלת יחסים דיפלומטיים, דוגמת ונצואלה ומלזיה. יתר המדינות שתמכו בהחלטה הן סין, אנגולה, מצרים, ניו זילנד, סנגל, אוקראינה ואורוגוואי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הימנעות מפגישות עם מנהיגים שתמכו בהחלטה

בדיון הקבינט נתניהו ביקש מהשרים כי הוא מתכוון להימנע מפגישה עם ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, במהלך ביקורו בוועידת דאבוס בסוף החודש הבא. עם זאת, פגישה כזו כלל לא נקבעה עם מיי. עוד קודם לכן, ביטל נתניהו את ביקורו השבוע בישראל של ראש ממשלת אוקראינה, וולודימיר גרויסמן.

שיחת נזיפה עם שגריר ארה"ב

דן שפירו במסיבת הבחירות לנשיאות ארה"ב של שגרירות ארצות הברית, מלון דן פנורמה, תל אביב. נובמבר 2016. ראובן קסטרו
דן שפירו. זומן לשיחת בירור/ראובן קסטרו

נתניהו הורה אתמול בבוקר לזמן את 14 השגרירים בישראל של המדינות שתמכו בהחלטה. בצעד חריג, נתניהו זימן לשיחת בירור גם את שגריר ארצות הברית, דן שפירו. ננזף אחר, שגריר אנגולה בישראל, נענש פעמיים כשמצא דוח חניה על שמשת רכבו לאחר שחנה במקום אסור.

החזרת שגרירים וצמצום סיוע למדינות התומכות

נתניהו, שמשמש גם כשר החוץ, הורה למשרד לבטל את תכנית הסיוע הישראלית לסנגל. הוא גם הורה להחזיר את השגרירים בסנגל ובניו זילנד להתייעצות. בנוסף לכך, הוא הנחה לבטל ביקורים מתוכננים בישראל של שגרירי שתי המדינות.

הימנעות מהצהרות על סיפוח

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, 21 בדצמבר 2016. רויטרס
לחכות עד שייכנס לתפקיד. דונלד טראמפ/רויטרס

נתניהו הורה לשרים להימנע מהצהרות על סיפוח שטחי יהודה ושומרון, לפחות עד 20 בינואר - מועד כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן. הוראה זו נובעת מהחשש כי ממשל האמריקני ינסה להעביר החלטה נוספת בתקופה האחרונה, עד שהנשיא אובמה יעזוב את תפקידו.

הפסקת הקשר בין צה"ל לצמרת הרשות הפלסטינית

שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, להפסיק לאלתר כל מפגש מדיני עם צמרת הרשות הפלסטינית בעקבות אימוץ הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות. עם זאת, הפגישות בין נציגי הרשות הפלסטינית ונציגי ישראל עדיין נמשכו אתמול. גורם פלסטיני בכיר אמר אתמול לוואלה! NEWS, כי במהלך היום התקיימו מפגשים שדנו בסוגיות אזרחיות, וכי הצד הפלסטיני לא קיבל שום הודעה על עצירת פגישות הקשורות בכך. עוד הוסיף כי פגישות מדיניות אינן מתקיימות ממילא, כך שמדובר רק במפגשים בסוגיות סביב נושאי תשתיות, שממשיכים להתקיים.

הפסקת מימון למזכירויות שיפעלו בהתאם להחלטת האו"ם

במסיבת העיתונאים שכינס שלשום ראש הממשלה הוא הורה להפסיק מימון של 30 מיליון שקלים למזכירויות שצפויות לפעול על פי החלטת האו"ם בנושא הפלסטינים.

(עדכון ראשון: 23:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully