וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי צרפת נגד ליברמן: "דבריו עשויים לספק הצדקה לאנטישמים"

28.12.2016 / 21:48

הארגון המייצג את תושבי צרפת היהודים העביר ביקורת על שר הביטחון, שקרא להם לעלות לישראל "אם הם רוצים להישאר יהודים". "ההערות מוגזמות ועשויות להיות חלק מהניסיון לערער את הקשר שלנו לרפובליקה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(נתניהו החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, השבוע)

הארגון "קריף" - ארגון הגג המייצג את יהודי צרפת, תקף היום (רביעי) בחריפות את שר הביטחון אביגדור ליברמן, בעקבות הביקורת שהעביר על כינוס הוועידה הבינלאומית בפריז בחודש הבא וקריאתו ליהודי צרפת לעלות לישראל בעקבותיה. בהודעה שפרסם הארגון, הוא כינה את דבריו של ליברמן "מגושמים", והזהיר כי הם עשויים לתת רוח גבית לאנטישמיות. עם זאת, הארגון הוציא הודעה שבה קרא לממשלת צרפת "לשמור על איזון בוועידת פריז ולא להפוך אותה למשפט נגד ישראל".

"הקריף סבור כי דבריו של אביגדור ליברמן הם מוגזמים ולא מדויקים היסטורית, ומזכיר כי יהודים חיו בצרפת במשך יותר מ-2000 שנים וזכו לאזרחות מלאה בשנת 1791", נמסר בהודעת הארגון. "ההערות המגושמות הללו עלולות לספק הצדקה לאנטישמים מכל הסוגים ולהיות חלק ממסע דיס-אינפורמציה שמנסה לערער את הקשר של יהודי צרפת לרפובליקה". נשיא הקריף, פרנסס קליפאט, הוסיף כי "המשימה של קריף נותרה להבטיח כי היהודים ממשיכים לחיות את יהדותם באופן מלא בצרפת בביטחון ושלווה".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ לפני נאום קרי: "ישראל, הישארי חזקה, 20 בינואר כבר מגיע"
"לא מאמין למה שרואות עיניי": המחלצים ביקרו את בסמה בת השלוש
ההתנגדות בארה"ב לצעדה הניאו-נאצית גוברת: "בורות ואנטישמיות"

שר החוץ אביגדור ליברמן בפורום סבן בארצות הברית. 3 בדצמבר 2016. פורום סבן, מערכת וואלה! NEWS
"הוועידה בפריז - משפט דרייפוס במהדורה המודרנית". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, פורום סבן

מוקדם יותר השבוע, בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, ליברמן התייחס להחלטת מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות, והזהיר כי גם בוועידת השלום, שצפויה להתכנס בפריז ב-15 בינואר בניסיון להחזיר את תהליך השלום הישראלי-פלסטיני לסדר היום העולמי, עשויות להתקבל החלטות אנטי-ישראליות.

"זה משפט דרייפוס במהדורה המודרנית, מה שמכינים שם בפריז - ורק עם הבדל אחד, שהפעם על ספסל הנאשמים במקום יהודי אחד יהיו כל עם ישראל וכל מדינת ישראל", אמר ליברמן, ובהמשך דבריו שיגר קריאה ליהודי צרפת לעלות לישראל. "זה מוסיף לאותה אווירה קשה שבלאו הכי קיימת בצרפת נגד יהודים", ציין. "עם כל הקושי, אם אתם רוצים להישאר יהודים ולשמור על הילדים והנכדים שלכם כיהודים, עזבו את צרפת ותעלו לישראל".

זרים שהונחו מחוץ ל"היפר כשר", לרגל יום השנה לטבח, 6 בינואר 2016. רויטרס
נתניהו קרא ליהודי צרפת לעלות לארץ אחרי הפיגוע. זירת המתקפה בהיפר כשר/רויטרס

בהודעה נוספת שפרסם היום הקריף גינה הארגון את החלטה 2334 של מועצת הביטחון, ומסר כי היא "לא תסייע בהרגעת המצב או תעודד את הפלסטינים להיכנס למשא ומתן ישיר". נשיא הקריף קליפאט התייחס למהלכים האמריקניים האחרונים, בהם אי-הטלת הווטו באו"ם נגד ההחלטה, ואמר כי "ועידת פריז לא יכולה להיות בת ערובה של מהלכים אמריקניים בסוף הקנדציה"

לאורך השנים נוצרה מתיחות בין ישראל וצרפת בעקבות קריאות של ההנהגה הישראלית ליהודים לעלות לישראל. ב-2004 ראש הממשלה אריאל שרון חולל סערה ומשבר דיפלומטי כאשר קרא ליהודי צרפת לעלות לארץ בעקבות גל האנטישמיות ששטף אז את המדינה. גם אז הקריף גינה את הדברים.

בשנה שעברה, לאחר הפיגועים בשארלי הבדו ובהיפר כשר, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא ליהודי צרפת לעלות לארץ, ודבריו נדחו בתוקף על ידי נשיא וראש ממשלת צרפת. "המסר שלי ליהודי צרפת הוא כדלהלן: צרפת נפצעה ביחד איתכם, וצרפת לא רוצה שתעזבו", אמר אז ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס, שרמז כי דבריו של נתניהו מונעים משיקולים פוליטיים, שכן נאמרו במהלך קמפיין הבחירות ב-2015. "אני מצטער על הערותיו של נתניהו. זה שהוא מצוי באמצע מערכת בחירות אינו אומר שהוא יכול להרשות לעצמו לומר כל דבר. המקום של יהודי צרפת הוא בצרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully